ttgps Geplaatst 24 juli 2011 Geplaatst 24 juli 2011 Hallo allemaal, ik overweeg naar Zweden te gaan en als actieve cacher ben ik op zoek naar de mooiste plekjes van Zweden! Veelal is daar wel een cache te vinen. Heeft iemand tips welke caches ik zeker niet mag missen? Jaap
Cernunnos Geplaatst 24 juli 2011 Geplaatst 24 juli 2011 niet om vervelend te doen hoor. Maar als je even de zoekfunctie van het forum gebruikt kom je een aantal draadjes tegen over cachen in zweden. Succes!
orm Geplaatst 24 juli 2011 Geplaatst 24 juli 2011 Wij zij echt net terug uit Zweden en hebben een aantal zeer extreme en leuke ervaringen met cachen. Wij waren in Värmland Zweden in het pension Hedegårds geweest. Dit is echt een cache paradijs hier. Caches op prachtige plekken en caches op plekken die hier denk ik wel verboden zijn. Wij hadden het geluk dat we in het Pension zaten, met nederlandse eigenaars, die alle spullen heeft om ook moeilijke caches tot een goed einde te brengen. Als ik tenminste een aantal caches had mogen doen van de geitjes Van Kano, to klimspullen tot kettingzaag die ik bijna gebruikt heb om bij een cache te kunnen komen Hunter Rille heeft echt een paar extreme caches in dit gebied. Het pension is een hele goede en gezellige uitvalbasis hiervoor. Wij hebben een vlucht genomen op Oslo (rond de 100 euro voor een retour!), auto huur en op naar zweden in een dikke 2 uur prachtige rit met al leuke caches. Zeer goed te doen, ook voor een paar dagen zweden! Als je naar Värmland gaat kan ik je het pension Hedegårds van harte aanbevelen. Prima basiskamp, met vriendelijke, behulpzame mensen. Hier is ook internet toegang. Als je leuk maar ook een beetje anders dan in Nederland wilt cachen is dit een echte aanrader. Succes en veel plezier Jaap.
walking spirit Geplaatst 28 juli 2011 Geplaatst 28 juli 2011 (bewerkt) misschien kun je uit mijn topic tips halen: http://forum.geocaching.nl/index.php?showtopic=8701 Ben zelf net terug vanuit Noorwegen en Zweden. Maar deze keer niet echte speciale of spektaculaire caches gedaan. Andere jaren zaten er wel "specialere" bij. Maar voor indrukken, kun je mn foto's bekijken. Ik plaats bij iedere log foto's en we zijn nu eh...5 jaar in Zweden aan het cachen geweest. Altijd juni/juli. 28 juli 2011 bewerkt door walking spirit
Maerthen Geplaatst 28 juli 2011 Geplaatst 28 juli 2011 (bewerkt) Mijn ouders hebben een huisje in de buurt van Sunne, Värmland. Ik ben daar in juni geweest en ben het helemaal eens met Orm. Veel mooie caches. Rond Sunne en Torsby liggen ook heel wat mooie caches. Soms makkelijk, soms hele stukken lopen. Mijn ouders hebben daar ook nog een paar weggelegd (zoek maar eens op Huub48). Is ook goed te doen met de boot (Stena)vanuit Kiel (Duitsland) naar Göteborg. Afhankelijk van waar je zit is het dan nog een uurtje of 4 rijden. Ook in Kiel liggen genoeg caches om te doen voor je de boot opgaat. 28 juli 2011 bewerkt door Maerthen
Twinlife Geplaatst 30 juli 2011 Geplaatst 30 juli 2011 Omdat mijn TB erin zit zag ik deze cache Vond het wel een hele leuke.
Team Gelaen Geplaatst 30 juli 2011 Geplaatst 30 juli 2011 Ik ga volgende week wat cachen in de buurt van Solvesborg en Rinkaby (wj2011). Heb er wat uitgezocht, ben benieuwd. Alleen stomweg de multi's vergeten te printen, dus maar een proberen hoe dat paperless gaat
t-bones Geplaatst 30 juli 2011 Geplaatst 30 juli 2011 Ik ga volgende week wat cachen in de buurt van Solvesborg en Rinkaby (wj2011). Heb er wat uitgezocht, ben benieuwd. Alleen stomweg de multi's vergeten te printen, dus maar een proberen hoe dat paperless gaat Gut, wij ook.... T-Bones
walking spirit Geplaatst 30 juli 2011 Geplaatst 30 juli 2011 Omdat mijn TB erin zit zag ik deze cache Vond het wel een hele leuke. Herkenbaar: mega kei en een gastenboek erbij. Die boekjes vind je overal in Zweden op de meest onverwachte plekken. En altijd weer met pen en in goede staat. De genoemde cache doet me beetje denken aan deze die ik in 2008 in Zweden heb gedaan: klik hier Scandinavië op zich is één en al stenen en mega-keien (ijstijd). Er zijn dan ook veel caches met als hint "onder steen". Fijn als je dan gewoon 1 steen ziet liggen maar ook kans dat je alleen maar stenen ziet. Dit jaar nog een not found hierdoor: op een hoogvlakte in Noorwegen dat vol lag met stenen, moest een micro liggen. Hint was iets van "onder kleine steen en achter grote steen"
walking spirit Geplaatst 30 juli 2011 Geplaatst 30 juli 2011 Ik ga volgende week wat cachen in de buurt van Solvesborg en Rinkaby (wj2011). Heb er wat uitgezocht, ben benieuwd. Alleen stomweg de multi's vergeten te printen, dus maar een proberen hoe dat paperless gaat Geen paniek: er zijn veelal traditionals in Zweden. Erg weinig multies. Vaak brenegn de traditionals je daar naar leuke plekken en zit er ook vaak wel een mooie wandeling aan vast. Met de powertrail als uitzondering natuurlijk. tip: houd ook even aantal sterren in de gaten. Sterretjes kunnen wel eens oplopen bij traditionals daar vanwege t landschap. Maar eh, misschien handiger om hierover verder te babbelen op mijn genoemde topic? Anders hebben we nu twee dezelfde topics met kans op dubbele verhalen
Team Gelaen Geplaatst 30 juli 2011 Geplaatst 30 juli 2011 (bewerkt) Ik ga volgende week wat cachen in de buurt van Solvesborg en Rinkaby (wj2011). Heb er wat uitgezocht, ben benieuwd. Alleen stomweg de multi's vergeten te printen, dus maar een proberen hoe dat paperless gaat Gut, wij ook.... T-Bones Leuk, volgens mij hebben we elkaar 4 jaar geleden op de camping in Comberton ook gezien. Ik ga morgen naar 'Valjevikens' camping. Ik heb genoeg tradi's. In de meeste landen moet je idd flink stappen voor een tradi. Wat dat betreft valt Nederland vaak wat tegen. 30 juli 2011 bewerkt door Team Gelaen
Aanbevolen berichten