Spring naar bijdragen

Hoe Kan Ik Een Kaart Op Een Micro Sd Kaartje Zetten


moedermuis

Aanbevolen berichten

Hè hè, eindelijk is vandaag onze gps aangekomen.

 

Natuurlijk ben ik gelijk ermee aan de slag gegaan maar ik kom er niet helemaal uit.

 

Ik heb een kaart van Frankrijk, Benelux en Duitsland op een dvd-tje staan. Die zou ik op een sd kaartje moeten zetten en dan kunnen vinden in de gps. Maar niets is minder waar, ik kan dus helemaal niets terug vinden.

 

Wie kan mij helpen om de kaarten op de sd kaart te zetten?

 

Moet ik eerst iets installeren ofzo?

 

Laat maar horen hoe ik dit moet aanpakken, ik ben ten einde raad :crybaby:

 

Gr. M

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Tja, moeilijk om precies te bepalen waar het probleem zit. Even een paar vragen:

 

- Wat voor GPS heb je?

- Met welk programma zet je Waypoint in je GPS (bv. MapSource of via GC.com)?

- Is het SD-kaartje wel groot genoeg voor alle kaarten?

 

Zo doe ik het:

 

MapSource starten. (Als je een Garmin hebt en Garmin-kaarten, dan heb je ook het programma MApSource)

Via Hulpprogramma's kiezen voor Kaarten ontgrendelen. Als je dat hebt gedaan, kun je linksboven kiezen welke kaart je wilt laten weergeven.

Heb je een kaart op je scherm, dan kun je er voor kiezen om deze naar je GPS te zenden. Je moet wel eerst je GPS aan het programma koppelen. Zie daarvoor het menu "overdragen".

 

Ik hoop dat je wat verder kunt, ondanks de wat onduidelijke uitleg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

- Wat voor GPS heb je?

Ik heb een oregon 450.

 

- Met welk programma zet je Waypoint in je GPS (bv. MapSource of via GC.com)?

Ehhhh, ik weet het niet. Ik weet niet wát ik moet doen met mijn gps. Het is voor het eerst dat ik dit zelf moet doen. De andere gps-sen heb ik gehuurd.

 

- Is het SD-kaartje wel groot genoeg voor alle kaarten?
NIet voor alle kaarten. Maar ik heb een 8gb kaartje. Daar kan toch aardig wat op, lijkt me.

 

 

MapSource starten. (Als je een Garmin hebt en Garmin-kaarten, dan heb je ook het programma MApSource)

Via Hulpprogramma's kiezen voor Kaarten ontgrendelen. Als je dat hebt gedaan, kun je linksboven kiezen welke kaart je wilt laten weergeven.

 

Dat lukt bij mij niet. Hij geeft een foutmelding: Kan unlockwizzerd niet starten. Installeer dit programma opnieuw en probeer nog eens.

 

Heb je een kaart op je scherm, dan kun je er voor kiezen om deze naar je GPS te zenden. Je moet wel eerst je GPS aan het programma koppelen. Zie daarvoor het menu "overdragen".

 

Ik kan niet verder dus ik kan dit ook niet uitvoeren.

 

Je uitleg is heel duidelijk hoor. Niets verkeerds mee.

 

Ik heb ook geprobeerd om de kaarten op de sd kaart te zetten. Vervolgens in het apparaat gedaan maar hij leest niets. Ik doe vast iets heel fouts, grrrrrr.

 

Bedankt voor je tijd!

 

Gr. m

 

Ja hoor, die kan ik in mijn pc steken :-)

 

 

Kijk, dat kan ik dan wèl weer, hihi :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Regel 7: Onderwerpen en links die niet zijn toegestaan

 

 

 

 

Aanbieden van, uitleg over illegale software/kaartmateriaal en (vragen) hoe en waar je eraan komt, etc. is niet toegestaan. *

 

Ik moets even kijken waar je uit afleid dat e.e.a. illegaal zou zijn, maar idd al die landen op 1 dvd-tje beloofd niet veel goeds wat dit betreft.

 

 

Als je toch kaarten wil, kijk eens op garmin.openstreetmap.nl.

Hier kun je kaarten vinden die je o.a. rechtstreeks op je sd-kaartje kunt kopieren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn excuses. Ik heb niet het idee gehad dat ik iets verkeerds deed :blush: .

 

Ik ben niet handig met pc's, installeren etc. dus als ik iets gevraagd heb wat niet mag dan zou het fijn zijn wanneer dit onderwerp verwijderd zal worden.

 

Ik zal verder gaan zoeken op de site van garmin. Hoewel ik dáár al meerdere keren geweest ben, ben ik niet veel wijzer geworden, helaas :no: .

 

Hoe dan ook, ik zal er vast wel uit komen. Ik ga gewoon op zoek. :thumbup:

 

 

Gr. M

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik moets even kijken waar je uit afleid dat e.e.a. illegaal zou zijn, maar idd al die landen op 1 dvd-tje beloofd niet veel goeds wat dit betreft.

 

Op mijn CD met City Navigator staan zo ongeveer 38 landen.... Je kunt soms ook iets te snel conclusies trekken hoor....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik moets even kijken waar je uit afleid dat e.e.a. illegaal zou zijn, maar idd al die landen op 1 dvd-tje beloofd niet veel goeds wat dit betreft.

 

Op mijn CD met City Navigator staan zo ongeveer 38 landen.... Je kunt soms ook iets te snel conclusies trekken hoor....

 

Lijkt me niet in dit geval, meer een kwestie van optellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zal verder gaan zoeken op de site van garmin. Hoewel ik dáár al meerdere keren geweest ben, ben ik niet veel wijzer geworden, helaas :no: .

 

Maar even daarvoor stond:

 

 

Als je toch kaarten wil, kijk eens op garmin.openstreetmap.nl.

 

 

garmin.openstreetmap.nl is niet de site van garmin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zal verder gaan zoeken op de site van garmin. Hoewel ik dáár al meerdere keren geweest ben, ben ik niet veel wijzer geworden, helaas :no: .

 

Maar even daarvoor stond:

 

 

Als je toch kaarten wil, kijk eens op garmin.openstreetmap.nl.

 

 

garmin.openstreetmap.nl is niet de site van garmin.

 

Ja, weet ik, dus?

Daar krijg je wel legaal gratis kaarten.

bewerkt door Team Gelaen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat hoeft dus helemaal niet als het gaat om legale software. Waarom er meteen van uit gaan dat het illegaal zou zijn? Omdat mapsource/basecamp de unlockwizzard niet kan starten? Lijkt me dan eerder aan iets van de installatie daarvan te liggen dan aan de gebruikte kaarten.

 

Welk besturingssysteem heb je op je computer? Heb je al geprobeerd om mapsource opnieuw te installeren? Heb je basecamp geprobeerd? Is je computer volledig uptodate qua updates enzo?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...