Spring naar bijdragen
  • 0

Geocache Symbolen In Mapsoures

Vraag

Geplaatst

Als ik een Pocket Querie gemaakt heb en open in mapsource dan zie ik alleen maar schatkistjes, ongeacht wat voor een soort cache het is.

Wie kan mij vertellen hoe ik mapsource zo ik kan stellen dat ik de gebruikelijke symbolen voor multi/traditioneel/mystery enz. kan krijgen als ik een PQ in Mapsource open?

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst

De gesloten en open schatkistjes zijn de enige geocache-symbolen die Mapsource kent. Mapsource is nou eenmaal niet bedoeld voor de geocacher, maar om kaarten te beheren en waypoints, routes en tracks te maken of te bewerken. Je kan gaan klooien met aangepaste symbolen maar dat schiet niet op, je moet alles handmatig aanpassen. Bovendien, als je een PQ in Mapsource opent, gooi je 90% van de informatie in de PQ weg. Zonde!

Er zijn betere programma's om PQ's te openen, ik gebruik zelf naar volle tevredenheid GSAK.

• 0
Geplaatst
De gesloten en open schatkistjes zijn de enige geocache-symbolen die Mapsource kent.

Dit is niet helemaal waar. Ze kennen ook multi en mistery cache icoontjes.

• 0
Geplaatst

gebruikt GSAK export map source file en gebruik daarin de macro:

Garmin60SCxSymbolGenMacro.txt

Dan komen de symbolen mee naar mapsource.Wel een beetje klein, maar het werkt wel.

• 0
Geplaatst

Kijk daar heb ik wat aan.

Ik heb alleen het probleem dat niet alle caches goed overkomen. ongeveer 40% goed maar andere worden vanzelf een P-icon. Hoe moet ik dat veranderen of wat doe ik fout?

• 0
Geplaatst (bewerkt)

aan de linkerkant de caches in mapsource sorteren op symbool.

Alle P symbolen selecteren rechts klikken eigenschappen kiezen en daarin het symboolteken veranderen in wat het wel moet zijn.

Als het waypoints zijn, dan neem je daarvoor bijv. vlaggetjes,

Als je de macro al eens hebt geinstalleerd, dan kies je het juiste symbool.

bewerkt door de zonderlingetjes
  • 0
Geplaatst

Sinds kort draai ik mapsource onder windows 7, maar ik krijg het hier niet voor elkaar om de custom icons op de kaart te krijgen.

Als ik alle instellingen vergelijk met de oude, staan ze precies het zelfde, maar ik heb geen idee hoe dit nu kan.

Ik heb het inderdaad gedaan zoals hier http://xaa.dohd.org/...ng/CustomIcons/ beschreven, maar op de een of andere manier pakt het niet!?

• 0
Geplaatst (bewerkt)

Hoi Elisa1955,

Ik ben niet geheel zeker of het de volledige oplossing is maar:

de aangepaste WP symbols staan bij mij in: C:\Users\Martin\Documents\Mijn Garmin\Aangepaste waypointsymbolen

wordt ook wel weergegeven als (> is een driehoekje, ik gebruik de NL versie van Windows7):

Gebruikers > Martin > Mijn documenten > Mijn Garmin > Aangepaste waypointsymbolen

bewerkt door ML1
  • 0
Geplaatst (bewerkt)

Iemand die weet hoe dit in windows 8 tewerk gaat?

het werkte prachtig in win 7 maar de methode van XAA werkt niet (voor mij) in win 8??

bewerkt door dagger38
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...