Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik ben regelmatig alleen aan het cachen in de bossen.

Nu zit ik eraan te denken om een beveiligings-alarm aan te schaffen om aan mijn rugtas te hangen. Op internet kan ik geen reviews hierover vinden. Ik ben benieuwd naar jouw ervaring.

Geplaatst (bewerkt)

ok, dus zo'n ding dat heel veel lawaai maakt als je het activeert zeg maar.

Als ik de prijzen zie van die dingen (tussen de 5 en de 20 Euro), dan kun je je niet echt een buil vallen denk ik, keer uitproberen.

bewerkt door Team Gelaen
Geplaatst

Of je veel aan zo'n lawaaimaker in het bos zult hebben waag ik te betwijfelen. Dit soort leuke speeltjes geeft alleen maar een schijngevoel van veiligheid, al hebben ze in sommige gevallen wel hun nut bewezen. Als je angstig bent, of voorzorgsmaatregelen wilt treffen kan ik een ieder aanraden om dan op zelfverdediging of andere vechtsporten te gaan. Goed voor je lijf en geest en geeft je ook nog wat mee voor als je alleen op pad bent. :thumbup:

Gast Saffier
Geplaatst

Gewoon een flesje pepperspray meenemen. Helpt ook tegen agressieve wilde zwijnen :thumbup:

Ik zou voor deze optie gaan !!!!

Geplaatst

Gewoon een flesje pepperspray meenemen. Helpt ook tegen agressieve wilde zwijnen :thumbup:

Ik zou voor deze optie gaan !!!!

Lijkt een leuke optie maar verboden in Nederland! Indien je het gebruikt overtreed je de wapenwetgeving!

Geplaatst (bewerkt)

Ja, de (edit: mag niet, niet aan gedacht) lijkt me ook effectiever.

Wellicht beide? Lawaai om anderen aan te trekken en (ook weg) voor direct resultaat....

bewerkt door Team Gelaen
Geplaatst

Ja, de pepperspray lijkt me ook effectiever.

Wellicht beide? Lawaai om anderen aan te trekken en pepperspray voor direct resultaat....

:eek: Eerst iemand naar je toe lokken dan besprayen?

Pepperspray is niet toegestaan in Nederland. Hoewel als je bedreigd wordt lijkt me dat op dat moment niet zo relevant.

Overigens een klein spuitbusje WC verfrisser doet ook flink pijn in de ogen en is niet strafbaar om bij je te hebben.

Geplaatst

Pepperspray, haarspray, wc spray, verf etc.

Bedenk wel dat het ook van je kan worden afgepakt en tegen je gebruikt, als iemand echt kwaad wil.

Ik hou het maar gewoon bij een fluitje. Dat hangt ook beter om mijn nek (niet zo zwaar en hoef ik niet naar te zoeken) :D

En zwijnen......, die hebben een zeer beperkt zicht (tunnelvisie).

Gewoon op het laatste moment opzij stappen of achter een boom gaan staan, wanneer je wordt bestormd, hetgeen overigens ook zelden voorkomt.

Geplaatst

Pepperspray, haarspray, wc spray, verf etc.

Bedenk wel dat het ook van je kan worden afgepakt en tegen je gebruikt, als iemand echt kwaad wil.

Ik hou het maar gewoon bij een fluitje. Dat hangt ook beter om mijn nek (niet zo zwaar en hoef ik niet naar te zoeken) :D

En zwijnen......, die hebben een zeer beperkt zicht (tunnelvisie).

Gewoon op het laatste moment opzij stappen of achter een boom gaan staan, wanneer je wordt bestormd, hetgeen overigens ook zelden voorkomt.

Dat fluitje is inderdaad een goed idee. het voordeel is dat het niet veel plek inneemt in mijn cachetas. D anmoet je er alleen aan denken om het om je nek te hangen.

Geplaatst

Sleutelbos in je vuist met een sleutel tussen je vinger doorstekend, een grote stok uit het bos...

Even relativeren hoor.

Ga eens na hoeveel aanrandingen, overvallen etc er op jaarbasis plaatsvinden in het bos. Kijk dan ook nog even op welke tijdstippen dat is en in welke gebieden... dan durf ik het aan te gaan dat de kans dat je ooit wat overkomt in het bos door aan aanrander etc bijna nul is!

Maar goed even los van dat. Het bij je nemen van wapens, afschrik/afweer middelen is zoals ook door Sivota wordt gezegd soms zelfs gevaarlijk.

Als je niet weet hoe je er mee om moet gaan, of hoe vervolgens om te gaan met de mogelijke reactie van de belager, dan kun je het beter maar achterwegen laten, het kan zich zelfs tegen je keren. Ga zoals ik al eerder heb aangegeven op een verdediging sport oid. als je echt in staat wilt zijn om je te verdedigen bij een aanval.

Verder wil ik even vragen om te stoppen met tips te geven die niet binnen de Wet vallen. Peperspray valt zoals eerder genoemd onder de wapenwet en is verboden. Dat soort aanbevelingen hoort dan ook niet op dit forum.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...