Spring naar bijdragen

Software navigatie met begeleiding


Tornado Bram

Aanbevolen berichten

Hallo ik ben op zoek naar software die je op je laptop kunt installeren en die via de geluidskaart aangeeft dat je op de kruising linksaf, rechtsaf enz. moet. Ik koppel de Garmin aan mijn laptop en gebruik nu route 66. Alleen nu zoek ik software die ook via de geluidskaart aangeeft welke kant je op moet. Wie weet of dit pakket bestaat en hoe heet dit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Als navigatie software in deze moderne tijden alleen nog bestaat in versies voor handheld PDA en niet meer voor Windows laptoppen dan wordt het tijd om een emulator te gaan gebruiken. Zo kan ik op mijn moderne Windows (en ook Linux) b.v. oude Commodore 64, Atari XL800, Atari ST, Sinclair Z80 , PDP48, etc. computers nadoen.

Bestaat er dus een emulator die op Windows een Windows CE machine nadoet? Er is toch ook iets dat b.v. i-mode 'nadoet' nietwaar? :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alturion GPS Professional 5 wel bekent van de PocketPC is er ook in een PC/laptop versie.

Wat deze allemaal wel en niet kan weet ik niet.

Ik zou zeggen lees het eens door.

 

Wat betreft Garmin aan een PDA noproblemo.

Als je PDA maar een seriële port heeft.

Via de connector of via bleutooth.

 

Oh ja, je GPS moet ook een seriële port hebben natuurlijk.

De geko 101 valt dus af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb onlangs een car pc-tje gebouwd me oa een mini-itx moederbordje met daaraan een 7 inch touchscreen.Ik had al een ipaq 5550 met tom BT. Maar om nou op twee schermen op mijn dashboard te hebben leek me niet zo mooi, die touchscreen zit immers mooi strak in het dashboard ingebouwd want er zit een mooi dubbel din gat in.

Dus ik ben zeer uitvoerig gaan zoeken naar navigatie software die onder windows xp draait.Alturion bleek de enige goeie kandidaat de zijn de bij tomtom in de buurt komt en bovendien tmc (filemelding) heeft. Ik kan genoeg screenshots vinden van de pda versie maar niet echt van de pc versie van Alturion wat overigens aleen gebundeld verkocht wordt. Dus de gok genomen en alturion 5 pro gekocht. Na installatie op de pc was het wel interresant om het navigatie scherm met daarnaast de kaart met je positie erop te zien.

 

Eerst even de positieve eigenschappen t.o.v. tomtom2:

 

Berekend routes voor wandelen,auto,vracht wagen bus (dus geen lage opstakels)en echte toerist routes,Filemelding,zeer uitgebreide POI database met namen op de kaart,een jaar lang gratis updates van zowel de software als de kaarten en route berekening over de grens .

Klinkt mooi allemaal maar na een paar dagen rijden ontzettend gebaald van oa: geen snelheid,tijdstip van aankomst,resterende kilometers en kompas in beeld.Slechte 3d view en gesproken instructies sobere layout trage herberekening als je fout rijd geen navigeer naar optie enz enz.Let op dit is dus de pc versie van Alturion de ppc versie heeft verschillend van bovengenoemde gebreken wel.

Ik dus zwaar balen want mijn car pc bevalt me prima met al mijn mp3s, ozie explorer met alle kabouters op de hardisk, internet explorer met gprs via mijn p800 ik kan nu dus als ik ff tijd over heb voor een cache zo naar de nederlandse cache sites gaan en de route via mijn mobiele printertje uitprinten en lopen maar :thumbup:

Ik dus liever niet nog die ppc op mijn dashboard staan dus ging ik zoeken naar emulators voor ppc op de pc niets bruikbaars gevonden maar wel een zeer leukprogje genaamd dot pocket.

Hiermee ben ik nu in staat om het beeld van mijn ppc op het scherm van mijn carpc te toveren in elke resolutie tot 2000x2000 wat ik maar wil een soort remote desktop dus. Dus weer terug bij mijn vertrouwde tomtom en de ppc ligt in mijn dashboard kastje en kan ik eventueel meenemen als ik ga cachen met ozie ce en kabouters in een hand en in mijn andere hand mijn garmin legend. :crybaby: Om niet helemaal door te draaien van mijn gadgets manie doe ik ook wel eens een lekkere lange cache om ff te relaxen ;)

 

Om ff on topic te blijven Alturion pc versie is een redelijk bruikbaar programma maar is echt bedoeld voor het uitstippelen van de route thuis op je computer.Dat je hem dan ook nog als een soort van pseudo navigator kan gebruiken is leuk meegenomen maar het haalt het niet bij de ppc versies.En die pro versie kost ook nog eens 500 euro waar je ook een ipaq incl tomtom2 voor koopt.

 

Dus wil je echt goede navigatie met spraak begeleiding dan is tomtom2 icm met een ipaq bv 2210 voor rond de 500 a 600 euro zeker aan te bevelen dit brengt je snel en relaxed op de parkeer plaats van de cache en buiten de auto kun je hem nog evt gebruiken voor de kabouterkaarten icm ozie ce moet je wel een duurdere bluetooth muis hebben natuurlijk.

Wil je echt perse je laptop gebruiken en met een wat mindere navigatie programma genoegen nemen dan kun je eens kijken op het net naar wat goedkopere progjes maar dan zullen de kaarten wel een probleem geven.Kun je eens vertellen waarom je de laptop wil gebruiken, als dat is omdat je poen wil besparen door niet een ppc te kopen dan moet je toch eens naar die bundel aanbiedingen kijken want zoals ik al zij die alturion pro is ook veel geld. :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij gebrek aan een fatsoenlijke route navigatie voor een laptop gebruik ik zelf momenteel Route66 2004, deze bevalt het beste vwb de grafische weergave :thumbup: en de interface van het programma. Helaas is deze inderdaad niet te voorzien van een spraakmodule. Ook het herberekenen van een route is niet mogelijk.

 

Alturion5 :crybaby: is grafisch een stuk minder en is niet echt fijn om mee te werken, ondanks de spraakbegeleiding.

 

Het rijden op de kabouterkaaarten is overigens ook zeer aangenaam, al heeft dat niets met navigatie te maken.

 

Het bevreemd mij eigenlijk zeer dat er voor een PPC betere navigatieprogramma's zijn te verkrijgen dan voor een "zwaarder uitgeruste" laptop. Wellicht weet iemand of dat hier nog programma's voor in ontwikkeling zijn ?

 

Danny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nadeel van route 66 2004 is , is dat deze vertraagd is op last van de amerikaanse overheid en daardoor afslagen e.d. telaat worden aangegeven. Dit in verband met terrorisme???? In essentie een onbruikbaar programma geworden.

Daarom geef ik de voorkeur aan Alturion.

Bijkomend voordeel vind dat het veel minder geheugen in beslag neemt dan route 66.

versie 2003 is trouwens niet vertraagd.

 

Het voordeel van een handheld gps als de Vista die aan de laptop hangt als basis gps is dat je het navigatieprogramma

gebruik als navigatieprogramma en de cache benodigde activiteiten houdt bij de gps.

Persoonlijk vind ik een snelheidsmeter naast de snelheidmeter van de auto en de snelheidsmeter van de gps wat te veel.

 

Mij bevalt Alturion wel in combinatie met de vaio c1.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nadeel van route 66 2004 is , is dat deze vertraagd is op last van de amerikaanse overheid en daardoor afslagen e.d. telaat worden aangegeven.  Dit in verband met terrorisme????  In essentie een onbruikbaar programma geworden.

Het goede nieuws is dat sinds enkele maanden de vertraging uit Route66 is gehaald, patch is gewoon te downloaden op de Route66 site. Overigens circuleerd er op het web ook een patch voor micro$oft Autoroute die de vertraging eruit haalt. :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Best Hugo&Sarah

 

Ik wil niet indiscreet zijn maar hebben jullie foto's van de "cockpit" van jullie wagen? Ik ben ongelooflijk nieuwsgierig geworden.

Heb ik het trouwens goed begrepen als ik zeg dat jullie PDA dus het rekenwerk doet en het beeld doorstuurt naar de carPC?

 

Groeten

 

Cachemier

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...