Spring naar bijdragen
  • 0

Vraag

Geplaatst

Bij de aankoop van mijn GPS Garmin Oregon 300 zat geen MapSource.

Kan iemand mij vertellen hoe ik hier aan kan komen?

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst

Mapsource kun je volgens mij gewoon downloaden bij Garmen, dat is de nieuwste versie met beveiliging tegen het gebruik van niet officiele kaarten.

• 0
Geplaatst

Bij ons kwam Mapsource op de PC te staan toen we de City Navigator installeerden.

Er is een versie van Mapsource te downloaden, maar die werkt alleen als je al een mapsource op je computer hebt staan heb ik me laten vertellen. Is dus alleen een update.

Bij onze gpsmap 60csx zat wel een uitgeklede versie van Mapsource (maar die kan bijna niets).

• 0
Geplaatst

Volgens de tip van Miniatuur alles geinstalleerd, maar Mapsource als programma kan ik niet openen. Of moet dat dan voortaan alleen via het trainingscentrum? Mapsource is als geinstalleerd programma niet terug te vinden. Wel opent de pc het programma netjes direct na het installeren en dan zie ik ook de OSM kaart die ik heb geinstalleerd, maar als ik het venster sluit kan ik het later niet meer vinden.

En is er ook ergens een handleiding te downloaden?

Klopt het dat de OSM kaarten niet in kleur zijn?

Ik hoop dat iemand me verder kan helpen in mijn GPS-ontdekkingstocht...

Dank alvast!

• 0
Geplaatst (bewerkt)

Nee, de tip is erg oud, en garmin heeft maatregelen genomen. Je moet nl voor mapsource betalen. Logisch toch.

Edit: toch valt de appel niet ver van de boom :ph34r:

Google is je vriend :lol:

bewerkt door thex
  • 0
Geplaatst (bewerkt)

Klopt het dat de OSM kaarten niet in kleur zijn?

OSM zijn in kleur.

Wellicht een miniversie van mapsource geinstalleerd. In c:\Garmin een link op het bestand mapsource.exe zetten en het opstartpad hierheen in de link opnemen. Deze link vervolgens op je desktop zetten. In principe kun je zelfs meerdere mapsourc en (mits registry op orde is) parallel installeren en draaien.

Edit: kijk eens of in de kaart installatie dir van de osm een typ bestand staat. Vervolgens kun je deze in de registry opzoeken, of het pakketje mapsettoolkit gebruiken om een check uit te voeren.

C:\Garmin\Maps\OSM_AiO_basemap_netherlands\bas70343.TYP moet het typ bestandje zijn. Deze bepaalt de look and feel van de kaart.

In de registry van windows:

HKEY_LOCAL_MACHINE => SOFTWARE => Garmin => MapSource => Families => OSM_AIO_Basemap_netherlands

Kijk naar het attribuut typ !

bewerkt door thex
  • 0
Geplaatst

Dank voor jullie tips. Ik heb mapsource running, ziet er wel primitief uit als je google maps kent.... IK heb twee osm kaarten gedownload. Het lukt me niet om ze beide in beeld te krijgen. Het lijkt wel bij installatie of de een de andere overschrijft ofxo. Ik heb de bestanden netjes engeland en nederland genoemd, maar in mijn pc staat het in een map OSM world routable.

doe ik iets niet goed?

Groet, oppervliegtuig

• 0
Geplaatst (bewerkt)

Ze overschrijven elkaar iid.

Het kan zijn dat 2 OSM kaarten in dezelfde folder geplaatst worden of

2 kaarten krijgen zelfde family id (kaartnummer)

of beide

Kun je oplossen door 1 kaart te installeren

Family id te veranderen, mogelijk moet je ook de folder van naam veranderen.

Let op: het familiy id in het typ bestand moet ook meeveranderen. Dat doet mapsettopolkit voor je.

De referenties vervolgens aan te passen in registry naar nieuwe locatie of nieuwe family id (in hex low/high order)

daarna de andere kaart installeren

Ook hier weer pakketje mapsettoolkit gebruiken om de registry referenties aan te passen en te controleren. Dit is praktischer dan zelf de registry in te duiken.

bewerkt door thex
  • 0
Geplaatst (bewerkt)

ziet er wel primitief uit als je google maps kent

Huh, google maps is primitief. Neem nou openfietsmap. Daar kan qua look and feel en content zelfs Garmin nog een puntje aan zuigen.

Wat wil je hebben: steigingspercentages, bushaltes, winkels, paadjes, falaises .... allmaal aanwezig

Heb je de detailstand wel op hoog staan ?

Hier een voorbeeld:

klikklak

Maastricht, grensstreek, St Pietersberg met groeve. De landsgrenzen, hoogtelijnen en de provinciegrenzen staan erop.

Let ook op de hellingswaarshuwbordjes. Zoek de google maps variant eens op voor de gein.

bewerkt door thex
  • 0
Geplaatst

als je meedere OSM kaarten in Mapsource wilt plaatsen moet je ze hernoemen met JaVaWa GMTK http;//www.javawa.nl

eerst 1 kaart installeren, dan hernoemen, dan de volgende kaart.

bij de fiets en wandel kaarten is dit niet nodig, alleen bij de OSM world routable

• 0
Geplaatst

Er is een versie van Mapsource te downloaden, maar die werkt alleen als je al een mapsource op je computer hebt staan heb ik me laten vertellen. Is dus alleen een update.

Als u JaVaWa GMTK gebruikt om kaarten over te zetten naar een nieuwe PC is het aan te raden om dit te doen vóór het installeren van MapSource. De versie van MapSource die u kunt downloaden van de website van Garmin is namelijke een update-versie, die weigert te installeren als er geen eerdere versie aanwezig is. JaVaWa GMTK prepareert, indien nodig, automatisch uw PC zodanig dat MapSource zich wél laat installeren.

• 0
Geplaatst

Het wil bij ons allemaal niet zo lukken, misschien schiet mijn computerinzicht hier toch te kort....u

Ik heb op mijn pc een mapsource handleiding staan, maar de voorbeeldschermen die daar in staan lijken niet op die van mij. Mijn mapsorce heeft geen tabbladen, veel minder knoppen en geen uitklapvenster waarin ik kaarten kan selecteren.

Ik heb nu de OSM routabel kaart van nederland voor mapsource geinstalleerd, die wordt wel getoond, maar na een paar keer inzoomen loopt het vast en staat er een geel waarschuwingsblokje overzoom.

De details van de openfietskaart die je als voorbeeld liet zien, kan ik niet zien (heb wel details hoger ingesteld, dank voor de hint....)

Kan de openfietskaart ook van mapsource naar deGarmin?

Zijn er verschillende open source maps, misschien heb ik slechte....?

Misschien moet ik toch maar even sparen voor een echte topokaart, met officiele mapsource..... Ik hoopte met OSM-kaarten een heel eind te komen. Ik puzzel nog even verder met alle info van dit forum.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...