Spring naar bijdragen

Sinds Upgrade Gc.com Vergrootglas Bij Plaatjes


Wammus

Aanbevolen berichten

Sinds de upgrade van GC.com (tenminste ik neem dat het daarmee mee te maken heeft, het viel me vanavond pas op) staat er in de cachebeschrijvingen bij sommige plaatjes een vergrootglas. Door erop te klikken verschijnt het bijbehorende plaatje midden in beeld.

 

Op zich is het een leuke functie voor veel plaatjes maar niet voor alle. De opmaak van bijvoorbeeld Anthonispoort is totaal geruineerd :cry:

 

Toch lijkt het mogelijk om bij sommige plaatjes het vergrootglas uit te schakelen maar mij is niet duidelijk hoe dat moet. Als ik naar 'tNimweegse , een andere cache van mijzelf kijk, dan staat er bij sommige plaatjes wel en bij andere niet zo'n vergrootglas. Ik zie niet wat ervoor zorgt dat er wel/niet een vergrootglas bij komt te staan.

 

Iemand enig idee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Na wat testjes lijkt het als of het met de groote van de image, die in eerste instantie geupload was, te doen heeft.

Op de "uploadpage" voor beelden staat "If your original image is under 125k or 600 pixels wide, the largest image will not be resized."

Alles wat groter is wordt door het systeem resized.

 

Het lijkt als of het vergrootglas de mogelijkheid biedt, de beelden in de oorspronkelijke groote te bekijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na wat testjes lijkt het als of het met de groote van de image, die in eerste instantie geupload was, te doen heeft..

 

Nope... De plaatjes bij Anthonispoort en tNimweegse staan niet op de servers van GC.com, ik host die op een server van m'n werk. De beslissing wel of geen vergrootglas moet in de broncode zitten...

 

Het probleem wordt nog groter; ik gebruik nooit InternetExplorer maar heb het gisteren toch even getest, in internet explorer worden de animaties in de gifjes niet meer weergegeven :no:

 

Ben bang dat ik een supportticket moet gaan aanmaken of zelfs de genoemde caches archiveer (zonder de animated gifs geen puzzel) :crybaby:

 

Edit: probleem met internet explorer lijkt beperkt, op m'n werk worden de animated gifs wel weergegeven!

bewerkt door Wammus
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had hetzelfde probleem met mn banners in mn profiel. De ene banner kreeg wel een magnify glass en de andere niet terwijl de code erachter identiek was. Na wat proberen kwam ik erachter dat de breedte van de pagina is aangepast (iets smaller geworden). Als de pagina breder is dan de nieuwe breedte dan past het systeem zelf de grootte van het plaatje aan en zet er een magnify glass naast. Bij mij was de oplossing om zelf de size van de te grote plaatjes aan te passen in de html code naar een size zodat het wel in de breedte van de pagina paste.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij is het idd sinds de upgrade. Ik heb vreselijk "ruzie" gehad met de html opmaak voor onze caches. Met name omdat Firefox (4) en Internet Explorer (8) zich anders gedragen.

 

Bij onze cache Pokemon Vermist (zie handtekening) heb ik eerst kleiner plaatjes moeten uploaden, anders stond de rechterkant van de pagina (met inventory, bookmarks, etc.) over de cache tekst heen. Nadat ik dat heb gedaan, staat het vergrootglas wel in FF maar niet in IE. En de HTML tabellen hebben in FF wel en in IE geen border (links en onder).

 

Bij onze Tantrix Cache staat in FF het vergrootglas, maar in IE niet en daar komen de plaatjes nu voorbij de rechterkant. Hier zal ik ook wel kleinere plaatjes voor moeten uploaden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blijkt dat een van de grote changes met de laatste site update de oorzaak is van dit probleem. Groundspeak heeft bedacht dat het een goed idee zou zijn om alle paginas op een vastgestelde breedte te fixeren.

Tabellen en plaatjes die daar niet in passen worden aangepast zodat het wel past.

 

Lang niet iedereen op het forum van Groundspeak is daar blij mee.

 

Er is ook een feedback topic geopend met het verzoek deze change ongedaan te maken, mijn vote hebben ze!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ook gestemd :yes:

:thumbup:

(en ondertussen ben ik dan toch maar m'n broncode aan het doorspitten, misschien moet ik zelfs de plaatjes gaan aanpassen. Ochja, wat anders kun je doen op een zondag? B) )

bewerkt door Wammus
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben ook op deze saai zondag middag (of ochtend..) bezig geweest met wat experimenten. En heb ontdekt wanneer je wel en wanneer je geen vergrootglas krijgt:

 

  • Zodra de afbeelding gewoon op de pagina past (dat is 670px) krijg je geen vergrootglas. Zodra de afbeelding groter is wordt hij automatisch verkleint door gc.com tot 670px en komt er een vergrootglas.
  • Zodra je de afbeelding zelf verkleint tot iets dat gelijk of kleiner is als 670px krijg je geen vergrootglas.
  • Als je een tabel maakt en je hebt dus meerdere afbeeldingen naast elkaar en de totale width van de beide afbeeldingen is groter dan 670px is worden beide afbeeldingen verkleint tot 335px en krijg je een vergrootglas
  • Als je 1 afbeelding in deze tabel kleiner maakt, maar de totale width is alsnog te groot wordt de andere verkleint en krijgt een vergrootglas

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 weeks later...

Het heeft me lange tijd zoeken gekost, maar dit topic beschrijft inderdaad de oorzaak van het probleem van de verpeste layout van websites door de fixed width. :thumbdown:

Mijn triple vote hebben ze ook om dit terug te draaien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...