Spring naar bijdragen

Het Flevlo-Landschap Zoekt Geocachers!


Z3nuw&

Aanbevolen berichten

Jammer dat je als oud teamlid toch weer stemming probeert te creëren tussen verschillende sites. Laat het eens los Sjoerd. (Je deed toch ook niet meer aan geocaching?)

- Robert

 

Ach als jij dat "stemmingmaken" wilt noemen, is dat de wijze hoe jij er tegenaan kijkt.

Dat is zeker niet mijn bedoeling.

 

Ik noem de wijze waarop Global zich hier steeds probeert te profileren stemmingmakerij. Vooral als dat met zaken is, waar GC.NL zich ook jarenlang voor heeft ingespannen, maar waar toen tegenaan werd geschopt. Maar zo kijk ik daar dan tegenaan.

 

Wat het feit dat ik "oud teamlid" ben daar mee te maken heeft? Ik vind het een beetje goedkoop om dat erbij te halen.

Moeten in jouw opinie "oud teamleden" dan maar hun mening voor zich houden? dan wordt het hier wel erg rustig aangezien het aantal oud-teamleden gestaag groeit, haha.

 

Ik heb als cacher altijd mijn mening gegeven, als teamlid ook en zal dat als "oud teamlid" ook gewoon blijven doen. Die mening ga ik heus niet nuanceren omdat ik misschien ooit in een team heb gezeten.

 

Het is gewoon wat ik ervan vind en ondanks jouw betoog blijf ik daarbij.

 

Nogmaals: niets mis met jullie site, dat zei ik al, maar dit wilde ik dus even kwijt.

bewerkt door Twin Peaks
  • Top! 5
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

 

Daarom is er nu met de reviwers afgesproken, dat als een cache ligt in het gebied van een beheerder waar wij de shapefiles van hebben en dus de beheerder automatisch een email notificatie krijgen van nieuwe caches, hier geen NAW verplichting meer is.

 

Als de cachers zelf al contact met de beheerder hebben gehad voor toestemming dan is deze notificatie naar de beheerder niet meer nodig. Daarbij doe je dat ook nog zonder dat je daar de cache maker over informeert. Niet iedereen leest hier of bij jouw forum mee.

Weer een ongevraagde optie die je hebt gemaakt net als de cache afstand lijst.

En Sjoerd heeft gelijk dat jij hier schreeuwde om openheid en nu doe je zelf waar je vroeger tegenaan schopte.

Jammer dat je deze klikspaan functie hebt gemaakt.

  • Top! 6
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is volgens mij allemaal in het belang van ons, de geocachers.

Bij alles wat er op die site gedaan wordt staat het belang van de geocacher voorop.

Dat zie je steeds terug als rode draad door de tijd.

 

Toen de site online kwam dacht men dat R.& R. deze hadden gemaakt.

H. gaf echter aan dat dit onmogelijk was aangezien R. ernstig ziek was en totaal niet in staat was om een website te bouwen.

Later bleek dat er 'geklaagd' was bij GS en dit leugentje nodig was om verder te kunnen, in het belang van de geocacher.

 

Een speerpunt van de site was dat ze zelf caches gingen publiceren.

Dit vond GS niet zo'n goed idee en dus werd er in het belang van de samenwerking met GS vanaf gezien.

Dit was in het belang van de geocachers, anders was er geen samenwerking mogelijk met GS.

 

Toestemming vragen aan een Landschap is compleet de verantwoordelijkheid van de legger.

En daarnaast doen de reviewers hun werk niet als het gaat om het controleren van NAW-gegevens.

Maar om samenwerking met een Landschap tot stand te brengen is het handig om hun te melden dat iemand een nieuwe cache in hun gebied heeft geplaatst.

Dat is in het belang van de geocacher, anders was er geen samenwerking mogelijk met de Landschappen.

 

Ja ok, soms worden standpunten een beetje bijgesteld, maar wel in ons belang gelukkig.

  • Top! 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

> Zucht <

 

Hou daar eens mee op, met dat welles nietes gekibbel. Wie wat waar wanneer tegen wiens zere been heeft getrapt is alleen voor jullie belangrijk.

 

On topic:

 

Tegenwoordig mag je dus een cache plaatsen in natuurgebied als je een online formulier invult. Je moet ze dan op je cache pagina bedanken met naam telefoonnummer en link. Reclame of andere folders hoef je niet in de cache te doen. De reviewers weten hiervan en vinden het goed.

 

Tja, ik kan er veel over zeggen, ik blijf bij mijn standpunt dat ik het een kwalijke zaak vind. Ik kan helaas geen overtuigende argumenten -voor vinden in het bericht van Z3nuw&.

 

Waarom zouden deze natuurgebieden wel en een ander bedrijf niet de waardering in de vorm van een bedankje/link verdienen? Gelijke monniken gelijke kappen naar mijn mening.

 

Ik reageer dit keer op dit draadje omdat ik me afvraag of de afspraken die namens de geocache gemeenschap zijn gemaakt, bindend zijn. Mag ik gewoon op een vriendelijke boswachter afstappen, hem een fles jenever en een dikke zoen geven en zo met hem alles regelen zonder formulieren en verplichte linkjes. Of wordt hij dan terug gefloten, moet de cache weg en gaat de jenever naar mij terug?

 

Zilvervoot.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik reageer dit keer op dit draadje omdat ik me afvraag of de afspraken die namens de geocache gemeenschap zijn gemaakt, bindend zijn.

 

Die afspraken zijn niet namens de geocache gemeenschap gemaakt, want global zegt zelf dat ze niet namens de geocache gemeenschap optreden. Het zijn dus afspraken tussen de landschappen en global. Maar het rare is dat de landschappen dit waarschijnlijk wel erg handig vinden en jou dus zullen verplichten om je cache volgens deze (voor jou) eenzijdige afspraken te maken. :blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is alleen jammer dat je eerst tijd in je route moet stoppen. En als je alles klaar hebt voor toestemming moet vragen.

 

Ik zou het anders zien. Ik wil gebied a in om een cache te leggen. Dan wil ik eerst weten of dat mag en dan ga ik de route uitwerken.

 

Anders zou je werk wel eens voor niets kunnen zijn.

 

Masterchef

Ps ik weet dat natuur monumenten ook graag folders in de cache ziet zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is alleen jammer dat je eerst tijd in je route moet stoppen. En als je alles klaar hebt voor toestemming moet vragen.

 

Hoi Masterchef,

 

Zie het aanvraagformulier meer als een formalisering van je aanvraag, zodat deze bij het landschap afgedrukt en opgeslagen kan worden in de map met geregistreerde geocaches.

Uiteraard staat het je vrij om éérst met de boswachter je wandeling te lopen, de tussenpunten te bespreken en alvast mondelinge toestemming te krijgen.

 

Daarna wordt er gevraagd om je cache aan te melden via het formulier op de website waarbij je de tussenpunten aan kan geven die je reeds besproken hebt. De mensen die het aanvraagformulier ontvangen zullen toch wel naar de lokale beheerder gaan om dit voor te leggen en deze zal dan snel kunnen antwoorden dat hij het er inderdaad al met je over gehad hebt.

 

De aanvullende stap is dus voor de schriftelijke vastlegging van je geocache bij de natuurbeheerders. Die kunnen je dan bij gepland bosonderhoud of problemen waarschuwen.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waar gaat het weer over...? Pffff.... We kunnen wel op elke slak zout leggen. Nu dit weer.

 

Ik zie dit als een makkelijk iets om toestemming te krijgen. Formulier invullen en klaar is kees. Dan volgt vanuit het Landschap een goedkeuring of verzoek tot aanpassing. Mijn ervaring is dat de beheerders van het Flevolandschap helemaal niet moeilijk zijn en als er dan een verzoek (!) komt of, als dat mogelijk is, folders in de cache te leggen, waarom niet? Of een linkje op de website? Ook; waarom niet?

 

Het is geen sponsoring en geeft m.i. een mooie kans voor de Landschappen om evt. donateurs aan te trekken om de bossen en gebieden waar wij zo graag wandelen goed te beheren. Voor wat hoort wat.

  • Top! 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo all,

 

Ik las ooit (nog niet zo lang geleden) ergens in geocachingland

iets over "Moraalridders" :blush:

 

En er zijn er twee soorten "Moraalridders",

Goede en slechte.

 

En neem van mij aan: je ziet/merkt het verschil direct.

 

Groetjes Keske

(die nog wel eens aan een gecorrigeerde ban denkt)

27

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...