Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

hallo ik heb een vraag ik doe geocaching met een elektrische rolstoel en heb een garmin map 60csx gps

als de wp erin staan dan moet ik onder het rijden op de gps kijken is er een signaal op de gps die je maar eenkeer hoeft instellen dat ik onder het rijden niet hoeft te kijken

wie kan mij helpen :crybaby:

Geplaatst

Ik heb zelf geen Map60Csx, maar volgens mij moet dat wel kunnen. Maar je zult toch altijd nog wel geregeld moeten kijken of je nog de juiste richting op loopt. Maar bij een routeerbare topokaart kun je neem ik aan wel piepjes krijgen bij elke afslag.

Veel succes!

Geplaatst

Het is voor mij niet helemaal duidelijk wat de bedoeling is. Een gevarenzone in GPS-land is een cirkel met een vooraf ingestelde straal rond een waypoint. Als het apparaat die cirkel binnenkomt wordt er een auditief signaal (kortweg: een piep) gegeven en that's it. Vergelijk het met de waarschuwing voor een flitspaal in autonavigatie.

Om daadwerkelijk door middel van auditieve signalen (ofwel spraak) naar een waypoint geleid te worden is meer nodig. Een "normale" outdoor GPS is daar - voor zover ik weet - niet toe in staat. Bij handheld ontbreekt simpelweg de nodige hard- en software die wel in apparaten voor autonavigatie zijn terug te vinden, maar die laatsten laten het op dit gebied afweten op het moment dat je de weg verlaat. Volgens mij - maar daar ben ik minder in thuis - zijn er wel apps voor smart-phones die een dergelijke functionaliteit bieden ... dus ... smart-phone adepten en apps-verzamelaars kom er maar in ...

Geplaatst

het gaat voornaam met geocaching dat ik in de buurt van een wp ben dat ik een signaal krijg

ik weet dat ik onder het rijden af en toe op de gps moet kijken en dat ik het signaal niet voor elke wp in moet stellen dat is mijn bedoeling :blush:

Geplaatst

zit gewoon standaart in de 60Csx,

de afstand voor het waypoint wanneer hij begint de piepen is variabel en afhankelijk van je gemiddelde snelheid

het pieptoontje kan je wel instellen maar dat staat in de gebruikershandleiding, meestal is dat het boekje wat nog verpakt zit in het cellovaan

Barny

dd7daaea-fe7d-4e37-8b4f-c795571f1faf.jpg

Geplaatst

Mijn oregon geeft een piep op moment dat ik bij een waypoint/cache aankom, binnen een bepaalde straal. Ik vermoed dat dit de kern is van de vraag die je stelt. Ik weet niet of de 60csx dit ook doet.

De afstand tot het "nulpunt" waarop dat ik het signaal krijg is afhankelijk van de snelheid waarmee ik me voortbeweeg heb ik gemerkt. Te voet krijg ik een signaal op 10-15 meter, op de fiets circa 30 meter en in de auto circa 50-100 meter.

Geplaatst

Maar waarom heet dat een gevarenzone? 'Pas op u bent te dicht bij de cache en bestaat bestaat loggevaar of aanvaring met medecachers"? :cry:

Geplaatst

Maar waarom heet dat een gevarenzone? 'Pas op u bent te dicht bij de cache en bestaat bestaat loggevaar of aanvaring met medecachers"? :cry:

Gevalletje slechte vertaling. In het Engels heet het simpelweg Proximity. Een stuk neutraler dus.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...