Spring naar bijdragen

Osm Kaart Routeerbaar Op Oregon?


Pakoe

Aanbevolen berichten

Ik wil graag de OSM kaart gebruiken om op mijn GPS bepaalde adressen op te zoeken. Eigenlijk zoals de tom tom. Ik kan intussen redelijk overweg met de OSM kaarten en het downloaden en laden via mapsource is geen probleem. Als ik echter in mijn GPS navigeer naar adres kies en daar een adres wil kiezen, dan vraagt deze eerst om een provincie. Als ik bijvoorbeeld limburg intyp, krijg ik daarna de melding niets gevonden. Ik heb ook al geprobeerd om alleen de eerste letter in te vullen, maar ook dan vindt de Oregon niets.

 

Ik heb bij het laden van de kaart vanuit mapsource wel aan staan dat routeinformatie moet worden meegenomen. Als ik navigeer naar een cache of coordinaat kan ik ook gewoon over de weg navigeren, maar een adres opzoeken lukt me niet, terwijl er naar mijn idee genoeg straatnamen beschikbaar zouden moeten zijn in OSM. Ik las ergens iets over index bestanden die niet goed meegenomen worden (ander topic, onderste post) maar daar kom ik geen wijs uit. Kan iemand me uitleggen wat ik fout doe?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

De zoekfunctie bij Mapsource OSM kaarten is een beetje een issue. Dit komt enerzijds doordat de interne opslag in Garmin niet erg begrepen is. Afhankelijk van de sofware die de kaarten gerendert heeft (dus zijn gebruikt bij het samenstellen/maken van de kaarten) zal de functionaliteit in meerdere of mindere mate functioneren.

 

Wat iig van invloed is dat het land waarin de GPS zich bevind emde een rol speelt bij wat de zoekfunctie kan zien.

Voor de juiste beantwoording van je vraag is wat meer info nodig, en iemand die bijvoorbeeld op dezelfde data in een map60csx de zoekfunctie eens uitprobeert onder vergelijkbare omstandigheden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De vraag om de provincie in te geven heb ik eigenlijk alleen gehad als er een conflict is tussen twee kaartbestanden.

Ik vermoed dat je op het interne geheugen een .IMG bestand hebt en ook één op de geheugenkaart. En dat beide bestanden dezelfde kaart bevatten.

 

Het hernoemen van één van de bestanden (het .IMG gedeelte) zou dan het probleem op moeten lossen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het probleem doet zich voor, wanneer de indexbestanden vanuit Mapsource niet goed worden doorgegeven aan de Oregon, hetgeen incidenteel wel eens voorkomt heb ik gemerkt. Maar in dit geval is het logisch, want de indexbestanden die in de Garmin kaarten beschikbaar zijn, zullen dat bij de kaarten van derden (welke dan ook) niet zijn. Dus komen ze ook niet op de Oregon terecht en dus zal navigatie via Open Street kaarten niet gaan werken. Kan me - commercieel gezien - ook niet voorstellen, dat Garmin het zal laten gebeuren, dat je met vrij verkrijgbaar kaartmateriaal zomaar kan navigeren met hun produkten..... Dan kun je als Garmin je kaartentoko wel sluiten....

bewerkt door Gerrit Tabak
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na, moeten ze dan maar doen. Navigeren is nog wat anders dan adressen opzoeken. Zo zal openfietsmap alleen navigeren voor de fiets, en routable OSM kaarten voor de auto en de standaard helemaal niet.

Probleem blijft dat er nog hard gesleuteld wordt aan mkgmap om alle onhandigheden rondom zoeken over tiles heen op te lossen omdat de interne formaten lang niet duidelijk zijn. Zo zijn er gps specifieke issues.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...