Tornado Bram Geplaatst 22 maart 2011 Geplaatst 22 maart 2011 Is er al ooit iemand gebanned dan? Zijn dit geen country en western verhalen. Hoe ziet .com dat je c:geo gebruikt?
De broekies Geplaatst 22 maart 2011 Geplaatst 22 maart 2011 (bewerkt) Na installatie op htc desire en geregistreerd druk je op ververs. Nu geeft het programma aan dat je je opnieuw moet registeren met andere woorden er zit een bug in cachezoeker. Hebben al meer desire gebruikers over geklaagd. Ik denk niet dat dat zozeer met de desire te maken heeft. Ik heb vanmorgen nog een zelfde vraag gehad via PB. Ik heb toen uitgelegd dat je wel de GPSr aan moet hebben, maar daarna ook een fix (dus radartje moet niet meer knipperen). Als je dan de lijst ververst (Menu->Ververs) dan moet de lijst wel gevuld worden (mits in ingestelde radius een cache ligt). Na de uitleg was het 'probleem' verholpen. Blijft de cachelijst leeg (geen fix, geen internetverbinding, geen registratie etc), dan komt de melding dat je jouw telefoon moet registreren. Kan zijn dat je dit al gedaan hebt, dan kun je die melding negeren. De telefoon software weet niet of je wel of niet geregistreerd hebt. laatste alinea in: Wiki - Robert 22 maart 2011 bewerkt door De broekies
Tornado Bram Geplaatst 22 maart 2011 Geplaatst 22 maart 2011 (bewerkt) Na installatie op htc desire en geregistreerd druk je op ververs. Nu geeft het programma aan dat je je opnieuw moet registeren met andere woorden er zit een bug in cachezoeker. Hebben al meer desire gebruikers over geklaagd. Ik denk niet dat dat zozeer met de desire te maken heeft. Ik heb vanmorgen nog een zelfde vraag gehad via PB. Ik heb toen uitgelegd dat je wel de GPSr aan moet hebben, maar daarna ook een fix (dus radartje moet niet meer knipperen). Als je dan de lijst ververst (Menu->Ververs) dan moet de lijst wel gevuld worden (mits in ingestelde radius een cache ligt). Na de uitleg was het 'probleem' verholpen. Blijft de cachelijst leeg (geen fix, geen internetverbinding, geen registratie etc), dan komt de melding dat je jouw telefoon moet registreren. Kan zijn dat je dit al gedaan hebt, dan kun je die melding negeren. De telefoon software weet niet of je wel of niet geregistreerd hebt. laatste alinea in: Wiki - Robert Helaas net nog geprobeerd met deze opmerkingen. Gewacht dat er een fix was, er is internetverbinding, en er is registratie. Bij de desire na verversen wederom dat ik me registreren moet. Negeren lukt niet want je krijgt geen caches. 22 maart 2011 bewerkt door Tornado Bram
De broekies Geplaatst 22 maart 2011 Geplaatst 22 maart 2011 Tornado Bram, kom anders even in de chat op global, zal ik je h.e.e.a. uitleggen, dat gaat wat gemakkelijker.
Tornado Bram Geplaatst 22 maart 2011 Geplaatst 22 maart 2011 Na installatie op htc desire en geregistreerd druk je op ververs. Nu geeft het programma aan dat je je opnieuw moet registeren met andere woorden er zit een bug in cachezoeker. Hebben al meer desire gebruikers over geklaagd. Ik denk niet dat dat zozeer met de desire te maken heeft. Ik heb vanmorgen nog een zelfde vraag gehad via PB. Ik heb toen uitgelegd dat je wel de GPSr aan moet hebben, maar daarna ook een fix (dus radartje moet niet meer knipperen). Als je dan de lijst ververst (Menu->Ververs) dan moet de lijst wel gevuld worden (mits in ingestelde radius een cache ligt). Na de uitleg was het 'probleem' verholpen. Blijft de cachelijst leeg (geen fix, geen internetverbinding, geen registratie etc), dan komt de melding dat je jouw telefoon moet registreren. Kan zijn dat je dit al gedaan hebt, dan kun je die melding negeren. De telefoon software weet niet of je wel of niet geregistreerd hebt. laatste alinea in: Wiki - Robert Helaas net nog geprobeerd met deze opmerkingen. Gewacht dat er een fix was, er is internetverbinding, en er is registratie. Bij de desire na verversen wederom dat ik me registreren moet. Negeren lukt niet want je krijgt geen caches. Probleem samen met Robert gevonden: er wordt aangevinkt dat je de gevonden caches niet wilt zien. Druk je dan op verversen dan is hier binnen de ingestelde standaard radius van 5km vaak geen cache meer die je nog niet gevonden hebt. Dus blijft de lijst leeg en lijkt het dat je telefoon opnieuw moet aanmelden. Bij experiment de 5 km verhoogt naar 10km waren er inderdaad nog 3 caches die ik niet gevonden heb. Maar terug te komen op c:geo, blijft nog altijd de vraag hoe .com dit zou zien dat je dit gebruikt?
Sivota Geplaatst 22 maart 2011 Geplaatst 22 maart 2011 Is er al ooit iemand gebanned dan? Niet dat ik weet. Persoonlijk zou ik het ook geen goede reclame voor Groundspeak vinden als ze onwetende gebruikers hierom gaan bannen. Net zoals je je hand moet uitsteken als je afslaat op de fiets (of sinds een klein jaar, richtingaanwijzers gebruiken). Als jet het niet doet ben je strafbaar, maar ik ken ook niemand die daarvoor voor gestraft is. Feit blijft dat je altijd verantwoordelijk blijft voor je eigen daden. Tc Persoonlijk denk ik dat het wel meevalt met het bannen van onschuldige gebruikers. Dat is inderdaad geen goede reclame Niet iedereen weet immers hoe alle technische details in elkaar zitten en wie er wel en niet zonder toestemming en met illegale methoden de applicatie in elkaar zet. Voor zover ik weet is er bij Groundspeak nog geen actieve opsporingsdienst voor gebruikers van illegale applicaties opgericht. Overigens staan er wel wat dingetjes over c:geo op het Groundspeakforum. De termen "scraping" en "voilation of the Terms Of Use" (TOU), die worden uitgelegd in de eerdere berichten hiervoor komen daar ook in enkele topics voor. Het programma c:geo is in strijd met de terms of use (gebruikersvoorwaarden) van de site (TOU punt 5 ) Dat geldt voor de makers, degene die het actief verspreiden en er reclame voor maken, maar afgeleid daarvan eigenlijk ook voor de gebruikers van het programma. Het programma kan daarom ook niet op uitgebreid op de forums van Groundspeak besproken worden en men zal daar ook op gewezen worden. Wanneer je iets meer wilt weten over applicaties en de discussies daarover op Geocaching.com, dan zou je eens wat kunnen lezen of opzoeken in dit forum. Daar staat ook een vastgezet topic: Collection of Existing FAQ's Wie wil meehelpen aan het verbeteren van de android applicatie van Groundspeak kan dat hier doen
christoffel2010 Geplaatst 22 maart 2011 Geplaatst 22 maart 2011 Zelf zou ik niet meer durven te scrapen, GS heeft er genoeg voor gewaarschuwd, daarom zijn er al macro's van en uit GSAK verwijderd. Maar als je wilt, ga door, de gevolgen zul je zelf moeten ondergaan.
Sivota Geplaatst 22 maart 2011 Geplaatst 22 maart 2011 Maar terug te komen op c:geo, blijft nog altijd de vraag hoe .com dit zou zien dat je dit gebruikt? Op zich vind ik dit een hele goede vraag. Ligt het aan het verboden scrapen, wat is dat en doe jij dat wanneer je de applicatie gebruikt? Kan Groundspeak aan dat scrapen of iets anders zien dat je deze applicatie gebruikt? Kan iemand dat misschien goed uitleggen?
meelhopper Geplaatst 23 maart 2011 Geplaatst 23 maart 2011 Ai, dat klinkt niet fijn.... een risico lopen op een ban. Maar ik heb een probleempje om de app van groundspeak zelf te downloaden. heb namelijk geen creditcard. Is er een andere betaalmogelijkheid bij groundspeak? Dit is een handige manier om een tijdelijke virtuele creditcard te krijgen. Gebruik ik zelf ook. Let wel op want de kaart is geloof ik maar 3 maanden te gebruiken. Zet er dus niet te veel geld op. Ik heb er met ideal 20 euro op gezet. http://www.3Vcash.nl/
Indy & Jones Geplaatst 23 maart 2011 Geplaatst 23 maart 2011 Ik gooi hem heeeeeel snel van mijn telefoon. Ik heb hem gisteren gedownload en sindsdien moet ik mijn batterij twee keer per dag opladen. Weg met cachezoeker!
gluppie Geplaatst 23 maart 2011 Geplaatst 23 maart 2011 bedankt voor de tip. Was hier niet van op de hoogte. Idd lijkt het me zeer handig, daar er steeds vaker om een creditcard wordt gevraagd.
De broekies Geplaatst 23 maart 2011 Geplaatst 23 maart 2011 (bewerkt) Ik gooi hem heeeeeel snel van mijn telefoon. Ik heb hem gisteren gedownload en sindsdien moet ik mijn batterij twee keer per dag opladen. Weg met cachezoeker! Op het moment van ontwikkelen van de applicatie draaide het op Android 1.6. Het was zo gemaakt, dat als je met de back toets de applicatie verliet, de applicatie ook echt afsloot (de applicatie killde zichzelf). Sinds Android 2.1 werkt dit niet meer en moet je de applicatie met de hand 'killen'. Dat geldt overigens voor meer applicaties helaas. De applicatie zelf is juist ontworpen met het oog op batterij gebruik, of juist het minimaal gebruik daarvan. Daarom wordt de kompas bv maar 1x/seconde bijgewerkt, is standaard de achtergrond scherm zwart etc etc. Ik heb er zelf uren mee gecached. Maar feit blijft dat na het cachen de applicatie met de hand afgeschoten moet worden sinds Android 2.1. 23 maart 2011 bewerkt door De broekies
Indy & Jones Geplaatst 23 maart 2011 Geplaatst 23 maart 2011 Ik cache lekker met mijn Dakota 10. En mijn telefoon bewaar ik dan maar om mee te bellen en te sms-en.
Aanbevolen berichten