Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ha die Toni,technetium,

Wil je mij een link geven naar cachezoeker of een eventuele android app?

Groetjes,

Keske27

Geplaatst

Ok, tnx voor de duidelijke uitleg. Ik ga hem er meteen afgooien. Wel vreemd dat je iets wat je niet mag gebruiken zo makkelijk op je telefoon kan zetten, maar goed. Ik weet het nu.

Wat betreft updates van alles van de Android market. Als je iets op je telefoon hebt gezet en je gaan naar dat programma in de market kan je aanvinken dat hij automatisch update. Ik krijg dan ééns in de zoveel tijd een melding dat er updates zijn, in ieder geval als je weer een keer op de market komt. Bij mij worden er dan regelmatig een stuk op 10 apps die op mijn telefoon staan geupdate.

Geplaatst

Nu heb ik dus CacheZoeker geïnstaleerd op mijn HTC en als ik nu op cachelijst klik dan moet ik mijn telefoon registreren op GC.nl :blink:

Ik heb net hier op het forum gezocht maar kan dat niet vinden. :cry:

Geplaatst

Toevallig lees ik dit bericht: ik gebruik tot heden ook altijd c:geo als ik in Nederland ga cachen - en zou dus zomaar ineens geband kunnen worden.... Wel maf dat hier niet wat meer aandacht aan besteed wordt op de geocaching site of desnoods op het .com forum.

Overigens gebruik ik in het buitenland een programmaatje genaamd GeOrg. Kost een paar euro maar ik vind het tot nu toe wel aardig werken. Caches worden geladen via gpx files en voor de weergave van kaarten kan je kiezen: ofwel online maps zoals google maps, ofwel offline kaarten gebruiken die je met een programma als mobile atlas creator kan maken. In het buitenland dus geen dure internet traffic! Info over dit programma hier: http://android.ranitos.de/

Geplaatst

Geen idee of het spookverhalen zijn, ik heb hem voor de zekerheid toch maar van mijn motorola defy gehaald.

Wel weet ik dat er vaker personen hebben meegemaakt dat hun account werd geblokkeerd omdat zij windows software gebruikte die hetzelfde deed.

Dus onwaarschijnlijk klinkt het niet dat je account geblokkeerd kan worden als het zonder toestemming van geocaching.com gebeurt.

Geplaatst

Is er al ooit iemand gebanned dan?

Niet dat ik weet. Persoonlijk zou ik het ook geen goede reclame voor Groundspeak vinden als ze onwetende gebruikers hierom gaan bannen. Net zoals je je hand moet uitsteken als je afslaat op de fiets (of sinds een klein jaar, richtingaanwijzers gebruiken). Als jet het niet doet ben je strafbaar, maar ik ken ook niemand die daarvoor voor gestraft is.

Feit blijft dat je altijd verantwoordelijk blijft voor je eigen daden.

Tc

Geplaatst

Van de andere kant zou ik het ook raar vinden als ze het niet zouden doen. Iedereen kan een programmaatje op internet zetten dat de site van GS gebruikt. Als je het download en gebruikt blijft het oneigenlijk gebruik van de site van GS. Als het niet bannen dan valt onder 'maar de gebruiker wist het niet' is dat ook een beetje vreemd. Je kan altijd wel zeggen dat je het niet weet, wil niet zeggen dat het mag.

Om in dezelfde voorbeeld sfeer te blijven, als ik ergens 80 rij, waar ik 50 mag, maar ik weet het niet, tsja, krijg ik toch een bekeuring.

Geplaatst

Ja, maar dat zijn dingen die ik op school leer, die in een wetboek staat etc. etc. Dus dat zijn strafbare feiten waarvan je behoort te weten dat het niet mag.

Ik kan nergens terug vinden dat ik die app niet mag gebruiken.

Ik vind het allemaal een beetje vreemd.

Geplaatst

Ik kan nergens terug vinden dat ik die app niet mag gebruiken.

Begin eens een draadje op het forum van geocaching.com over c:geo en kijk wat er gebeurd ;)

Tc

Geplaatst

Waarom zou iemand dat doen als je een APP zoekt voor je telefoon? Doe je dat bij alle APP's die je download?

Ik niet tenminste.

Nu ben ik zelf een verschrikkelijke nitwit wat computers, telefoons, of whatever dus ik zal niet veel gebruik maken van dit soort moderne technieken. Ik ben al blij dat ik weet hoe de GPS werkt. :yes:

Geplaatst

Ik gebruik ook c:geo op de HTC Wildfire. Waar kan ik vinden dat .com niet wilt dat het gebruikt wordt?

Nergens, het is verboden om het op groundspeak fora over c:geo te hebben. Je moet weten hoe het programma werkt, dat het dingen doet die niet mogen volgens de Terms of Service van groundspeak.

Als alternatief kan ik cachezoeker aanraden, die hebben wel een licentie van GS om hun data in hun app te gebruiken. En dat programma werkt nog een stuk sneller dan c:geo Het enige nadeel vind ik dat je de GPS moet aanzetten om de caches in de buurt binnen te krijgen.

Tc

Na installatie op htc desire en geregistreerd druk je op ververs. Nu geeft het programma aan dat je je opnieuw moet registeren met andere woorden er zit een bug in cachezoeker. Hebben al meer desire gebruikers over geklaagd.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...