parreg Geplaatst 18 maart 2011 Geplaatst 18 maart 2011 Gisteren wilde mijn Oregon 550 niet meer starten, andere batterijen erin maar geen resultaat. Toen ik de binnenkant eens goed bekeek bleek er in het batterijvak een contact voor de batterij (waar de min pool van de batterij tegenaan zit .. plaatje toegevoegd ter verduidelijking) te zijn afgebroken. Er zit nog garantie op dus ik moet even kijken of dit eronder valt (ik ben bang van niet). Wat ik me afvroeg, het lijkt me namelijk een eenvoudige ingreep, of ik dit onderdeel zelf kan vervangen en of iemand hier ervaring mee heeft. Waar ik ook benieuwd naar ben, hoe kom ik aan dit onderdeel? Of kan ik de GPS beter opsturen ter reparatie en aan wie kan ik deze reparatie het beste uitbesteden? Alvast bedankt voor jullie reacties!
parreg Geplaatst 18 maart 2011 Auteur Geplaatst 18 maart 2011 Goede tip .. en die zit bovendien in Moordrecht (half uurtje rijden). Bedankt!
bas & noortje Geplaatst 18 maart 2011 Geplaatst 18 maart 2011 Goede tip .. en die zit bovendien in Moordrecht (half uurtje rijden). Bedankt! Ik heb mijn Dakota 20 daar ook al eens laten repareren, prima service en ook via de post gaat dat prima.
Hoekraam Geplaatst 18 maart 2011 Geplaatst 18 maart 2011 ik heb pas een keer op http://www8.garmin.com/products/webupdater/howtoinstall.jsp gekeken om te kijken of er een update is ook voor de wandel fietskaard is een update want als je dat niet bijhoud dan krijg je op de een of andere manier een afwijking
*BaJo* Geplaatst 18 maart 2011 Geplaatst 18 maart 2011 @hoekraam1 wat heeft dat met afbrekende batterij puntjes te maken?
goldentree Geplaatst 18 maart 2011 Geplaatst 18 maart 2011 Lijkt me typisch een garantiegeval. Zo'n lipje moet toch een behoorlijke tijd (gehele levensduur GPSr) meegaan. Oorspronkelijke leverancier zou dat m.i. kosteloos moeten repareren.
masterchef Geplaatst 18 maart 2011 Geplaatst 18 maart 2011 GPS.NL wil graag een serie nummer hebben. En doen moeilijk als je de gps niet bij hun vandaan hebt. Terwijl ze pretenderen de garmin shop van Nederland te zijn. Ik heb toevallig mijn oregon 400t stuk deze vind geen satellieten meer \ Masterchef vanaf zijn vakantie adres
rikkie1 Geplaatst 18 maart 2011 Geplaatst 18 maart 2011 Hallo, Dit euvel schijnt vaker voor te komen. Maar dan weet ik niet of dit alleen geldt voor de oregon serie? En ik heb daar op een forum over gelezen dat je de batterijen eerst met de plus kant moet plaatsen. Waar of niet waar misschien scheelt het. Rikkie1
handleiding Geplaatst 18 maart 2011 Geplaatst 18 maart 2011 Snap het niet helemaal, waarom nog steeds van die verende lipjes. Kijkeen s naar de WII afstandsbediening daar zit pas een degelijke batterijhouder in, met een soort stelmechanisme met scharnier en veertje. Maar om terug te komen op je vraag neem even contact op met Sailtron das de importeur, die hebben vast een oplossing En je hebt 24 maanden garantie (europees vastgelegd)
Tanuki Geplaatst 18 maart 2011 Geplaatst 18 maart 2011 (bewerkt) @hoekraam1 wat heeft dat met afbrekende batterij puntjes te maken? Ik denkt dat jouw avatar-afbeelding het antwoord is Edit: Overigens schijnt het gebruik van oplaadbare batterijen weleens dergelijke problemen kan geven door een iets groter formaat. 18 maart 2011 bewerkt door Tanuki
aapj Geplaatst 18 maart 2011 Geplaatst 18 maart 2011 Youtube doet wonderen, ik heb inmiddels iPhones, Dakota's, Nokia's, HTC's en allerlei andere gadgets gerepareerd dankzij filmpjes op youtube. Ik dacht er een bedrijfje mee op te zetten maar dan heb ik helemaal nergens meer tijd voor ;-), bestellen van onderdelen kan overal op het www , pixmania is een zeer volledige leverancier by the way. Als je je wegen kent in China dan wordt het nog goedkoper om aan onderdelen te komen. have fun met repareren Greetz AAPJ
DanPan Geplaatst 20 maart 2011 Geplaatst 20 maart 2011 Bij het plaatsen van de batterijen valt het op dat ze meer dan normaal knellen tussen de contactlipjes. Om te voorkomen dat een van die lipjes verbuigt (of afbreekt) is het aangeraden om eerste de plus-kant van de batterij tegen het contactplaatje aan te drukken, en pas daarna met de min-kant de batterij op zijn plaatst te duwen. Andersom, eerst de min- en daarna de plus-kant is er veel kans dat je met de harde pin van de plus de contacten beschadigt, verbuigt of afbreekt...
parreg Geplaatst 21 maart 2011 Auteur Geplaatst 21 maart 2011 Ik heb inmiddels een e-mail gestuurd en daarin uitgelegd wat het probleem is (ik wacht nog op reactie). Aangezien ik twee jaar garantie heb is het proberen waard. En tot die tijd .. met een beetje zilverfolie heb ik hem weer aan de praat gekregen :-) Dus vanaf nu zit er standaard een beetje van dat zilverfolie in de tas .. Voor wat betreft het op de juiste wijze plaatsen van de batterijen .. de tip is voor mij te laat maar wie weet hoeveel Garmin's hierdoor gered worden? Bedankt!
parreg Geplaatst 21 maart 2011 Auteur Geplaatst 21 maart 2011 Reactie futurumshop: "Hartelijk dank voor uw email. Dit betreft jet batterijcompartiment en zal waarschijnlijk niet onder garantie hersteld kunnen worden. Een reparatie zal in dit geval duurder zijn dan een geheel nieuwe unit waardoor u waarschijnlijk een omruilvoorstel ontvangt waarbij u voor een gereduceerde prijs een geheel nieuwe unit kunt aanschaffen. Dit voorstel wordt dan gedaan zodra wij uw Garmin retour ontvangen hebben. Graag horen wij of we u de retourprocedure kunnen mailen." Ik ben benieuwd wat hier bedoeld wordt met het woordje 'unit'. De gehele GPS of alleen het batterijcompartiment? Die vraag staat in ieder geval uit .. evenals de vraag waar ik op moet rekenen. Het zal toch niet zo zijn dat een GPS van ong. 400 euro geheel vervangen moet worden terwijl het met zilverfolie te reparen is? Wordt vervolgd ..
Aanbevolen berichten