Spring naar bijdragen

Welk Apparaat?


bas & noortje

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Ik reis ook ontzettend veel voor mijn werk... Kijk maar eens wat ik zoal log...

 

Ik heb tot nu toe alle caches gevonden met mijn Windows Mobile telefoon en ik heb er best wel wat gevonden voor de korte tijd dat ik aan het cachen ben (Ben dit jaar pas begonnen). Het grote voordeel is dat ik met hulp van Gatecacher gewoon alle of alleen traditionele caches binnen een bepaalde straal omme heen kan toevoegen.

 

En als de roaming een beetje werkt dan gaat dat prima via het gsmnet. Voor de kosten hoef je het ook niet te laten. Internetgebruik via gsm kost 2 euro per mb en een cache incl info downloaden is meestal zo'n 35 kb. Oftewel 30 caches in je omgeving volledig downloaden kost je ongeveer 2 euro... Redelijk betaalbaar denk ik..

 

Maar het apparaat is slimmer en ik heb hem zo ingesteld dat als ik binnen een straal zoek hij alleen de basics ophaalt (ongeveer 10% van de grootte) Als je dan de cache daadwerkelijk gaat bekijken haalt hij de rest op.

 

Meestal weet ik wel waar ik heen ga en download ik al in Nederland de cache naar mijn telefoon. Maar als ik dan buiten de verwachte straal kom download ik er ook nog wel wat ter plaatse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik reis ook ontzettend veel voor mijn werk... Kijk maar eens wat ik zoal log...

 

Ik heb tot nu toe alle caches gevonden met mijn Windows Mobile telefoon en ik heb er best wel wat gevonden voor de korte tijd dat ik aan het cachen ben (Ben dit jaar pas begonnen). Het grote voordeel is dat ik met hulp van Gatecacher gewoon alle of alleen traditionele caches binnen een bepaalde straal omme heen kan toevoegen.

 

En als de roaming een beetje werkt dan gaat dat prima via het gsmnet. Voor de kosten hoef je het ook niet te laten. Internetgebruik via gsm kost 2 euro per mb en een cache incl info downloaden is meestal zo'n 35 kb. Oftewel 30 caches in je omgeving volledig downloaden kost je ongeveer 2 euro... Redelijk betaalbaar denk ik..

 

Maar het apparaat is slimmer en ik heb hem zo ingesteld dat als ik binnen een straal zoek hij alleen de basics ophaalt (ongeveer 10% van de grootte) Als je dan de cache daadwerkelijk gaat bekijken haalt hij de rest op.

 

Meestal weet ik wel waar ik heen ga en download ik al in Nederland de cache naar mijn telefoon. Maar als ik dan buiten de verwachte straal kom download ik er ook nog wel wat ter plaatse.

Bedankt, daar kan ik wat mee, zal het komende reis een gaan proberen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

om welke landen gaat globaal

Letterlijk alles wat aan zee ligt...

Beetje royale omschrijving.

Kom je ook in Port Stanley?

In dat geval zou je het best premium member bij geocaching.com moeten worden.

Vervolgens een aanvraag doen bij geocaching.com voor een Pocket Querie die de kustlijnen bestrijkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt dat het een royale omschrijving is, maar het is wel zo, doe het nu al een jaartje of 10 en ben zo een beetje wel in elk kust land geweest, dan te denken aan alle caches die daar liggen... Maar goed, het probleem is dat ik nooit weet waar ik die reis heen ga. Ik denk dat het idee met een telefoon met bijv gatecacher wel aardig is. Ben overigens al premium member, maar ja, om nu voor de hele wereld pq's te maken is ook niet alles.

bewerkt door bas & noortje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt dat het een royale omschrijving is, maar het is wel zo, doe het nu al een jaartje of 10 en ben zo een beetje wel in elk kust land geweest, dan te denken aan alle caches die daar liggen... Maar goed, het probleem is dat ik nooit weet waar ik die reis heen ga. Ik denk dat het idee met een telefoon met bijv gatecacher wel aardig is. Ben overigens al premium member, maar ja, om nu voor de hele wereld pq's te maken is ook niet alles.

 

Nogmaals, wat we al zeggen

 

Aankomen, pq aanmaken voor het coordinaat waar je zit en straall van 10 km. Met je iPhone allemaal. Binnenhalen en daarna gebruiken met je echte gps. Coordinaten overzetten. Hoe moeilijk kan dat zijn. En als het een land is waar je vaker zit, schaf je een simkaartje aan van dat land.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...