Team Tammo Geplaatst 4 maart 2011 Geplaatst 4 maart 2011 Vandaag de gratis applicatie Repudo op mijn Iphone gezet. Met deze applicatie kan je een tekst ergens op een locatie achterlaten. Andere mensen die deze applicatie gebruiken, kunnen als ze in de buurt van deze locatie zijn dit bericht lezen, en eventueel ergens anders weer achterlaten. Zou je dit systeem mogen gebruiken om aanwijzingen te geven wat de uiteindelijke coördinaten van een cache zijn ? Daarnaast lijkt me dit systeem ook erg bruikbaar voor een soort van digitale TB, je hangt er een opdracht en een foto aan en klaar is kees. Geen gedonder meer met TB's die kwijtraken of kapot gaan ... Een proef ligt op : N53 12.537 E6 56.884
handleiding Geplaatst 4 maart 2011 Geplaatst 4 maart 2011 Zelfde probleem, men neemt de repudo mee en dropt hem nooit meer En wat als de site down is kan je je multi niet afmaken
Dessaur Geplaatst 4 maart 2011 Geplaatst 4 maart 2011 Ik heb geen iPhone. Hoe ga jij dat oplossen? Kan ik ook opmerken: "Ik heb geen apparaat dat chirp kan ontvangen, hoe vind ik jouw cache Volière?"
Team Tammo Geplaatst 4 maart 2011 Auteur Geplaatst 4 maart 2011 (bewerkt) Zelfde probleem, men neemt de Repudo mee en dropt hem nooit meer Dan maak je gewoon een nieuwe Repudo aan. Voordeel van een Repudo is dat je heb gewoon thuis kan aanmaken, je hoeft dus niet zelf eerst naar de desbetreffende locatie toe. En wat als de site down is kan je je multi niet afmaken Ja, als geocaching.com plat ligt, heb je ook een probleem met diverse applicaties. Ik heb geen iPhone. Hoe ga jij dat oplossen? Niet alle caches hoeven toch voor iedereen te doen te zijn ? 4 maart 2011 bewerkt door Team Tammo
delta123 Geplaatst 4 maart 2011 Geplaatst 4 maart 2011 Ik heb geen iPhone. Hoe ga jij dat oplossen? Kan ik ook opmerken: "Ik heb geen apparaat dat chirp kan ontvangen, hoe vind ik jouw cache Volière?" Je hebt een punt. Bij een chirp moet je er een mysterie van maken en moet de attribute "baken" vermeld zijn. Dat zou bij deze ook misschien mogelijk kunnen zijn.
Team Professor X Geplaatst 4 maart 2011 Geplaatst 4 maart 2011 Repudo introduces scarcity in the digital world! If you pick up a Repudo it is removed from it's digital location. It's off the map and on your phone and can't be copied, emailed or shared. This makes every Repudo a unique digital object! Imagine all the amazing new possibilities...! Gaat dus niet werken, want de repudo is blijkbaar voor eenmalig gebruik! Dat is niet handig voor een cache....
Team Tammo Geplaatst 4 maart 2011 Auteur Geplaatst 4 maart 2011 (bewerkt) Als je een Repudo voor een aanwijzing gebruikt, dan moet nadat de vinder,nadat hij/zij de aanwijzing gelezen heeft, de Repudo weer droppen. Als je een Repudo voor een soort van virtuele TB gebruikt is er helemaal geen probleem. 4 maart 2011 bewerkt door Team Tammo
Twinlife Geplaatst 4 maart 2011 Geplaatst 4 maart 2011 Aan het begin van een multi kun je dus ook een repudo achter laten met het eindcoord Misschien wel een nieuwe manier om coordinaten uit te wisselen.
Team Tabak Geplaatst 4 maart 2011 Geplaatst 4 maart 2011 (bewerkt) Op zich zou het "repudo fenomeen" een bijdrage kunnen leveren aan het spelletje. Net als de chirp. Maar ik ben wel bang, dat wanneer het vinden van een doosje afhankelijk gaat worden van technische faciliteiten er ook van alles mis kan gaan onderweg. Voorbeeld..... Van de drie chirps, die wij nu gedaan hebben gingen er twee vlekkeloos, maar die van Delta toevallig niet. Dat kande legger niet helpen, maar hij schrijft, dat je heel goed moet luisteren... Dat zal best, maar op het moment dat wij er waren, waren er een aantal bewoners van het complex onder leiding van iemand met zagen en toestanden aan de gang in de onmiddellijke omgeving van de volière. Al had ik naar iets wíllen luisteren.... ik was al blij dat ik mijn eigen woorden kon verstaan.... Op het nulcoördinaat kreeg ik niets door (terwijl dat bij de andere twee vlekkeloos ging) en toen ik dan maar wat rondjes draaide in de omgeving gebeurde er ook niets.... Ik zou dus wat hebben moeten horen, maar Delta kon niet vermoeden bij de plaatsing van zijn cache dat er muziek van kettingzagen zou gaan klinken toen een nietsvermoedende cacher als ikzelf voorbij kwam.... Met een gewoon aluminium plaatje op een boom kunnen dit soort problemen zich niet voordoen. Ik vind het plaatje of ik vind het niet, maar de techniek kun je de schuld niet geven. 4 maart 2011 bewerkt door Gerrit Tabak
solletjes Geplaatst 4 maart 2011 Geplaatst 4 maart 2011 De techniek gaat steeds verder. De allereerste geocache die wij liepen was met een geleende GPS die om de haverklap zijn fix kwijt was. Met moderne GPS'en heb je daar geen last meer van. Maar die eerste cache was in 2006. Dus de pioniers van 2001 hebben met nog moeilijker spullen gespeeld. Laten we dus niet allemaal bezwaren van chirps en repudo's etc. opwerpen, maar er gewoon lekker mee spelen. Successen worden vanzelf blijvertjes, de rest verdwijnt weer... dat is natuurlijke selectie en dat leidt tot evolutie van het spelletje. Mooi toch
kdv Geplaatst 4 maart 2011 Geplaatst 4 maart 2011 (bewerkt) Dit lijkt mij een erg leuke App. Ik heb op de Facebookpagina van Repudo even een paar vragen gesteld: "Komt er ook een versie voor Android? En kun je ook repudo's maken die niet van de locatie verdwijnen, maar voor meerdere mensen leesbaar blijven?" Antwoord van Repudo: "Ja Android komt eraan. De optie dat je een Repudo niet kunt oppakken en op zo'n manier een memory lane kunt achterlaten, staat ook op de roadmap." Je kunt trouwens blijkbaar ook repudo's maken die slechts door een bepaald persoon kunnen worden opgepikt (ik neem aan op basis van een wachtwoord en/of e-mailadres). Zo zou je ook bijvoorbeeld een puzzelcache kunnen maken die dat e-mailadres of wachtwoord als oplossing heeft. En natuurlijk ook multi's enz. Misschien gaat dit wel het voortijdige pensioen van Chirp betekenen: je hoeft niks meer te verstoppen dat zo maar gemuggled kan worden. Voor de prijs van 6 Chirps heb je een Android-telefoon en ben je onbeperkt in business. Mij lijkt het wel wat! Ja, nog steeds wel 'speciale apparatuur' nodig, maar niet van één bepaald merk. Dus de attribute 'special tools required' is dan denk ik zelfs al voldoende. 4 maart 2011 bewerkt door kdv
amts Geplaatst 4 maart 2011 Geplaatst 4 maart 2011 geinstalleerd, en gelijk weer verwijderd... you need a facebook account to use this app #Fail
delta123 Geplaatst 4 maart 2011 Geplaatst 4 maart 2011 als iemand nu iets dergelijks maakt met een geocaching twist heb je een winner
Aanbevolen berichten