geo_taz Geplaatst 1 maart 2011 Geplaatst 1 maart 2011 1. afsluitdijk, 2. polder, 3. rivieren, 4. wandelen, 5. fietsen, 6. landschappen
Ruud4d Geplaatst 2 maart 2011 Geplaatst 2 maart 2011 Voordat ik mijn keuze hieronder uitbreng (en daarna naar de stembus ga voor weer een stemming), wil ik toch een paar opmerkingen plaatsen. Flipje is een stripfiguur dat als mascotte ontwikkeld is door reclamebureau Van Alfen voor de jam-fabriek 'De Betuwe'. Het is ook de mascotte van Tiel geworden en is dat nu al 70 jaar. Daarmee hoort Flipje niet bij de sagen e.d. maar bij de Betuwe. Een tweede opmerking is dat ik de schilder Van Meer niet ken. Wel ken ik Vermeer. Misschien dat die naam even aangepast kan worden? Nu mijn keuze waarbij ik voor de onderste 15 keuzes eigenlijk geen volgorde heb gekozen omdat ze me te weinig aanspraken, het thema al eens was behandeld, er al andere coins zijn met hetzelfde thema of omdat het thema volgens mij geen leuke uitwerking/ontwerp zou opleveren. En om eerlijk te zijn, denk ik dat sommige van mijn hogere keuzes ook heel lastig zijn om uit te werken. .CANDIDAT landschappen, "Landschappen" .CANDIDAT rivieren, "Rivieren (Nederlandse)" .CANDIDAT bomen, "Bomen / Bossen" .CANDIDAT betuwe, "Betuwe, Flipje" .CANDIDAT wandelen, "Wandelen (lange afstands)" .CANDIDAT 500jaar, 500 Lof der Zotheid" .CANDIDAT dieren, "Dieren die we tegen komen tijdens het cachen (Kikker, eekhoorn, koolmeesje)" .CANDIDAT boerderijen, "Boerderijen (Bijzondere)" .CANDIDAT chemie, "Chemie" .CANDIDAT afsluitdijk, "Afsluitdijk" .CANDIDAT cartografie, "Cartografie" .CANDIDAT fietsen, "Fietsen" .CANDIDAT groenhart, "Groene hart" .CANDIDAT kerkenpad, "Kerkenpad 2011-2012" .CANDIDAT konijn, "Konijn" .CANDIDAT koningshuis, "Koningshuis/monarchie" .CANDIDAT licht, "Licht" .CANDIDAT nederlands, "Nederlands/Hollands" .CANDIDAT polder, "Polder (Hollandse)" .CANDIDAT sagen, "Sagen, legenden, sprookjes en verhalen (Vliegende Hollander, Witte Wieven, Hansje Brinker, Dik Trom, Bokkenrijders)" .CANDIDAT schilders, "Schilders (rembrand, van gogh, vermeer, cobra, karel appel etc...)" .CANDIDAT sinterklaas, "Sinterklaas(omdat de coin meestal rond die tijd uitkomt ;-) )" .CANDIDAT sporten, "Sporten (schaatsen, voetbal etc)" .CANDIDAT stadsgezichten, "Stadsgezichten"
getzie family Geplaatst 2 maart 2011 Geplaatst 2 maart 2011 CANDIDAT cartografie, "Cartografie" CANDIDAT chemie, "Chemie" CANDIDAT landschappen, "Landschappen"
patje Geplaatst 2 maart 2011 Geplaatst 2 maart 2011 mijn keuze's: .CANDIDAT nederlands, "Nederlands/Hollands" (kan je vele kanten mee op) .CANDIDAT sagen, "Sagen, legenden, sprookjes en verhalen (Vliegende Hollander, Witte Wieven, Hansje Brinker, Dik Trom, Flipje, Bokkenrijders)" (toch met de efteling opgegroeid he! ) .CANDIDAT dieren, "Dieren die we tegen komen tijdens het cachen (Kikker, eekhoorn, koolmeesje)" .CANDIDAT landschappen, "Landschappen" .CANDIDAT wandelen, "Wandelen (lange afstands)" Succes!
technetium Geplaatst 3 maart 2011 Auteur Geplaatst 3 maart 2011 Hallo, Ik heb te stemmen zoals ze tot nu toe zijn uitgebracht toegevoegd aan het eerste bericht. Ik kan nu het eerste gedeelte van dat bericht copieren en plakken in het telprogramma. Conclusie: Het is te spannend om er nu al iets van te kunnen zeggen (het lijken de verkiezingen van gisteren wel) Tc
technetium Geplaatst 7 maart 2011 Auteur Geplaatst 7 maart 2011 Om dit draadje ook weer wat aandacht te geven, mijn eigen voorkeuren: 18) 500jaar, cartografie, chemie, rivieren, sagen, schilders, stadsgezichten, bomen, boerderijen, polder, landschappen, kerkenpad, fietsen, afsluitdijk, wandelen, dieren, betuwe, groenhart, koningshuis, sinterklaas, nederlands, sporten, konijn, licht
Sivota Geplaatst 8 maart 2011 Geplaatst 8 maart 2011 Nog t/m vrijdag a.s. om je voorkeuren voor de thema's aan te geven.
kdv Geplaatst 8 maart 2011 Geplaatst 8 maart 2011 (bewerkt) Ik weet niet of alle stemmers ook precies weten hoe de Dutch geocoins van de afgelopen jaren eruit zagen. Niet dat er een regel is dat thema's niet herhaald mogen worden natuurlijk, maar even ter informatie: Dutch geocoin 2006 (Fietsen staat nu weer op een (gedeelde) eerste plaats): Dutch geocoin 2007 (Michiel de Ruijter): Dutch geocoin 2008 (water): 8 maart 2011 bewerkt door kdv
kdv Geplaatst 8 maart 2011 Geplaatst 8 maart 2011 Dutch geocoin 2009 (tulpen): Dutch geocoin 2010 (molens): (als iemand weet hoe ik de img-code moet aanpassen om de afbeeldingen te verkleinen, houd ik me aanbevolen.
GerardM86 Geplaatst 8 maart 2011 Geplaatst 8 maart 2011 Afsluitdijk Boerderijen (wel typisch NL indien mogelijk) Landschappen (ook typisch NL) Nederlands (hoewel het een beetje "vage" omschrijving is) Sagen Rivieren Polder
kdv Geplaatst 8 maart 2011 Geplaatst 8 maart 2011 Ik mis er één, de 2005 Oeps, ja inderdaad, bedankt voor de aanvulling. Thema 2005 was dus Deltawerken (eigenlijk ook water dus). Ik hoiop dat de boel nog overzichtelijk genoeg is zo
Zendmasters Geplaatst 8 maart 2011 Geplaatst 8 maart 2011 My 2 cents: 1.CANDIDATE sinterklaas, "Sinterklaas" 2.CANDIDATE groenhart, "Groene hart" 3.CANDIDATE koningshuis, "Koningshuis/monarchie" 4.CANDIDATE nederlands, "Nederlands/Hollands" 5.CANDIDATE 500jaar, "500 Lof der Zotheid" Ben benieuwd wat het deze keer gaat worden..... Alle ontwerpers (in spé) alvast veel succes.
veer12 Geplaatst 8 maart 2011 Geplaatst 8 maart 2011 .CANDIDATE landschappen, "Landschappen" .CANDIDATE sagen, "Sagen, legenden, sprookjes en verhalen (Vliegende Hollander, Witte Wieven, Hansje Brinker, Dik Trom, Flipje, Bokkenrijders)" .CANDIDATE schilders, "Schilders (rembrand, van gogh, van meer, cobra, karel appel etc...)" .CANDIDATE nederlands, "Nederlands/Hollands" .CANDIDATE boerderijen, "Boerderijen (Bijzondere)" .CANDIDATE betuwe, "Betuwe" .CANDIDATE fietsen, "Fietsen" .CANDIDATE wandelen, "Wandelen (lange afstands)" .CANDIDATE licht, "Licht" .CANDIDATE dieren, "Dieren die we tegen komen tijdens het cachen (Kikker, eekhoorn, koolmeesje)" .CANDIDATE rivieren, "Rivieren (Nederlandse)" .CANDIDATE polder, "Polder (Hollandse)"
Duo Cothe Geplaatst 8 maart 2011 Geplaatst 8 maart 2011 afsluitdijk, cartografie, kerkenpad, boerderijen, landschappen, rivieren, sagen, nederlands Zo willen wij stemmen
Aanbevolen berichten