Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

- Gewoon vragen aan diegene waar je toestemming voor de cache van gehad hebt

Mag het, dan is er geen probleem. Dan graaf je hem dus in.

- Kan het ook gewoon doen en dan maar afwachten of er klachten komen (kans is bijna nul zolang je maar geen boomwortels

doorzaagt/weghakt)

- Je kan ook een andere cachebehuizing maken en die verstoppen

(houten stam met uitholling b.v.) er zijn genoeg creatieve oplossingen

Succes

Geplaatst

Of je gebruikt een natuurlijke uitholling: vrijwel overal wonen konijnen :yes:

Je kraakt gewoon één van hun ingangen.

Het hol zelf kom je niet.

Met een kleine aanpassing is zo'n holingang een uitstekende verstopplaats voor een niet al te grote munitiekist.

Geplaatst

Een houten kist in de grond, gelijk met het maaiveld, met een deksel erop waarop geen grond ligt, maar bijvoorbeeld alleen een laagje bladeren, mag dus volgens mij wél. Je hoeft dan nl. niet de ground te breaken of te diggen (oeps, wat klinkt dat slecht.. :lol1:),maar alleen maar wat blaadjes opzij te vegen.

Lijkt me echt allemaal prima hoor,.... maar eh, hoe krijg je die houten kist in de grond?

O ja, met je handen een bestaand hol uitgraven, want daar staat ook niets over........:lol1:

O nee, want de guideline is bedoeld om niets (van de natuur) te vernielen....

Gewoon vragen, zoals handleiding voorstelt, lijkt me dan het beste :D

Geplaatst

Ik lees nu echt iets nieuws. Om eerlijk te zijn vind ik het een hele nette en mooie oplossing. Als je het dan doet in overleg met de eigenaar. Een van die eigenaren is echt niet makkelijk en heeft had een hekel aan cachers. Door alle Wp's en de cache met ze na te lopen (bijna alles in een buis of behuizing in te graven) vonden ze het prima. Er werd zelf een compliment gemaakt, dat er erg veel rekening gehouden was met de natuur. Dat laatste vind ik dan zelf ook weer logisch.

Ik kan de regel niet helemaal rijmen met de praktijk.

Daarnaast hoop ik niet dat binnenkort mijn caches gearchiveerd gaan worden door mijn eerlijk commentaar.

Geplaatst

Oh wacht, ik heb toch even te snel de regels op GC.com gelezen zie ik nu. Je mag ook niet graven om een cache te verstoppen... Dat had ik ff niet gezien, dus dacht ik dat het alleen om het zoeken ging. Dom, dom, dom... :blush:

Geplaatst

En wat als je nu de rest van de omgeving ietsje verhoogt, zodat de kist met ammobox weer onder de aarde valt. Mag dat wel?

Geplaatst

een jaar of 3 geleden, met de vorige beheerder van SBB hier in Zeewolde heb ik pittige discussies gehad over het plaatsen van een cache .

maar kreeg geen toestemming van 'm omdat hij d8 dat wij geocachers alles open graven en vernielen.

ik heb 'm toen een aantal verstop technieken laten zien waaronder het eerder benoemde kistje met deksel en daar bovenop een klein stronkje , ook de hollle boomstronk, en een paaltje met micro erin.

maar het mocht niet baten want hij bleef bij zijn stelling.

ook heb ik 'm foto's laten zien van de noord veluwe waar de zwijnen bezig zijn geweest!

maar daar zei hij op ja dat is de natuur.

gelukkig hebben we tegenwoordig een nieuwe beheerder en die is een stuk positiever over onze hobby.

op de plekjes die ik toen in gedachte had verrijzen leuke geocache routes zoals de "stille kern"

en "sierra".

binnenkort heb ik een gesprek met deze beheerder om te kijken of we nog meer leuke routes in het grootste aaneengesloten loofbomenbos van europa kunnen maken.

en dan gaat mijn voorkeur ook uit naar een houten frame in het zand en daar de muniti kist in :thumbup:

Geplaatst

Je kan natuurlijk eerst de houten kist begraven, nog los van de cache. Een week later vind je plots een mooie kist waar ook nog eens je cache in past, geweldig: je hebt een plaats gevonden.

:thumbup:

Geplaatst

Beetje amerikaans geleuter zullen we maar zeggen. Als de grondeigenaar toestemming geeft en de zoekende cacher niet hoeft te graven lijkt het mij een prima oplossing.

Geplaatst

Bij mijn weten mag het gewoon niet meer.

Ook op dit forum is daar door Kruimeldief diverse malen iets over geschreven en hij was daar m.i. tamelijk duidelijk in

Maar wanneer je twijfels hebt over de uitleg dan kun je zelf ookGroundspeak, of de reviewers mailen met de vragen die je hebt.:yes:

De vraag is dan nu, hoe wordt dit gecontroleerd door de reviewer, in de cache registratie is er geen veld waarbij je aangeeft hoe de cache is verstopt. Als je niet mag graven is dan het bevestigen met schroeven ook een discussie punt.

Ik denk dat we die Amerikaanse "guidelines" met gezond verstand in Nederland moeten toepassen :)

Geplaatst

Iedereen bedankt voor de reacties. We gaan nu even na denken wat we gaan doen. Waarschijnlijk aan de gemeente vragen of we het mogen ingraven.

Kijken of dit lukt want het toestemming vragen voor de cache koste al wat moeite. Niet omdat ze het niet wilden maar omdat ze geen idee hadden wat geocachen is. Ze hadden toen zo iets van nou ja doe maar dan.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...