Spring naar bijdragen

De Meetpuntensite Is Weer Operationeel !!!!

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

Ik was dit draadje aan het volgen en het leek met wel een interessant concept, vorige week bij 2 meetpunten succesvol geweest en de foto's geüpload, dus tijd voor meer.

Nu wilde ik een poging wagen om bruikbare .csv/.gpx file te maken voor nog niet gefotografeerde punten (eigenlijk ook voor 'oude punten', maar laten we hiermee beginnen). Aangezien die er nog niet was, zelf maar eens aan de slag gegaan. Allereerste de html pagina van de 'Niet bezochte meetpunten' van Nederland Zuid opgeslagen en de .xls file gedownload. Aan de hand van de <MAP> in de html kan ik dan de ID's van de meetpunten opzoeken en vervolgens die met de .xls file aan een naam en coördinaten koppelen en zo een poi/gpx file opbouwen voor in mijn gps. Dit is gelukt en werkt ook prima.

Tijdens dit proces is me opgevallen dat er nog punten op de kaart staan als niet bezocht, die volgens de .xls file vervallen zijn. Dus mijn vraag is, is de .xls file fout (of oud) of de kaart?

(Ik kan als het handig is de nummers van de punten aanleveren, 33 stuks voor Nederland Zuid)

Edit: Het kan natuurlijk ook gewoon de bedoeling zijn, maar misschien is een ander kleurtje of iets dergelijks dan wel handig :)

bewerkt door Japiejoo
Geplaatst

In principe krijgen we een jaarlijkse update van het kadaster.

Dan blijkt dat er punten sinds de laatste update vervallen zijn. Die houden wij er in.

Vervallen is niet verdwenen dus b.v. een kakelverse torenspits die de oude vervangt maakt het punt 'vervallen'. Je kan nog steeds de toren zien.

Idem met bouten in zichtbaar verzakte muren. Dus ook al is het punt in de loop der jaren vervallen geraakt, bezoeken kan vaak nog.

Geplaatst

Owzo, kijk aan. Ik dacht dat die punten dan gewoon verdwenen/weggehaald waren, maar dit maakt het een stuk duidelijker.

Bedankt!

Geplaatst

hallo ik heb het een beetje doorgelezen maar komt zoon punt ook in je geocache list te staan

en moet je altijd met een foto logen?

wie helpt mij

Geplaatst (bewerkt)

Nee deze maakt geen deel uit van. Het is ooit meer eens als service voor kadaster op gezet(naar mijn mening).. zo van bestaan de punten nog of zijn ze door sloop verdwenen. En een foto die verduidleijke aleen maar de situatie ter plaatse. En omdat vaak deze punten op prive terein zitten. Dien je je er van bewust zijn dat betreden.. foto maken, als niet gewenst kan worden betiteld.

Dit zijn dus punten die niet als "hunt" plekken moeten worden gezien. Maar meer van bestaan ze nog wel

bewerkt door hesselannema
  • 1 year later...
Geplaatst (bewerkt)

Super dat het weer online is, jammer dat ik het niet eerder wist.

Toevallig struikel ik over het woord meetpuntenjacht bij de updates van het kadaster en dacht "Hé is er weer een meetpunten jacht?"

Ik google en zoek en vind mezelf weer terug, op vrijwel dezelfde site als voorheen (qua layout dan toch), kan gewoon inloggen en zie dat ik nog zo'n 60 punten al wel bezocht heb na 24 maart 2007, maar die nog niet op de site staan.

Ik kan ze uploaden, maar ik loop tegen hetzelfde probleem aan als ik al eerder eens gehad heb, ik ben zo'n grote verzamelaar dat ik teveel punten heb bezocht (> 10% van het totale aantal) en teveel foto's heb geupload zodat mijn bruikbare diskruimte op de site vol is :no:

Destijds heb ik een verzoek gedaan iets meer schijfruimte te krijgen, ik kan ze natuurlijk ook onder een nieuwe naam loggen, maar dat is niet zo leuk voor de statistieken.

Als de schijfruimte voor mij vergroot wordt (ik beloof dat ik kleine foto's upload, geen megabyte bestanden) dan kan ik de ca 60 punten die ik al had bezocht nogmaals uploaden (en misschien nog nieuwe gaan bezoeken)

De commentaren zal ik opnieuw moeten verzinnen, ik heb niet alles elke keer ook gearchiveerd, maar de foto's heb ik nog wel allemaal!

Ik kan nu in ieder geval niks bijladen en om de oude foto's te verwijderen........

Dan zie je ook niet of er iets veranderd is in de loop der jaren, hetgeen toch ook één van de gedachten achter de opzet van de jacht was.

bewerkt door TDM900
Geplaatst

Hallo TDM900 !

leuk weer van je te horen. En hartstikke fijn dat er weer punten zijn om bij te dragen.

Ik ben de administratie in gedoken en heb wat zaken verzet zodat je nu ruimte zou moeten hebben. Alsvolgt;

Default max diskspace for each user in Kb 50240 verhoogd naar 71680

Default maximum file upload size in kB 250 verhoogd naar 500

Dat zou moeten helpen.

Ik zie ook de instellingen:

Max allowable image width in pixels 641

Max allowable image height in pixels 641

--->>> If photo upload width or height exceeds maximums, resize upload down to max dimensions? YES

• 5 years later...
Geplaatst

Je geeft antwoord op een topic uit 2011.

De meetpunten site wordt, bij mijn weten, niet meer bijgehouden.

Je kunt meetpunten ook vinden op www.waymarking.com en daar ook nieuwe waymarks en/of bezoekjes aanmelden in de categorie Dutch Benchmarks/RD meetpunten.

http://www.waymarking.com/cat/details.aspx?f=1&guid=d905f699-65da-41c8-84d0-354e1ab33833

Geplaatst
Op 27-2-2018 om 2:58 PM zei Jan en Jany:

ik heb er weer 1 gevonden , maar de site meetpunten werkt niet meer .    pagina niet gevonden

De meetpunten-site wordt inderdaad al een tijd niet meer bijgehouden. Ook bij de verhuizing is het er (onbedoeld) bij gebleven.

Naar aanleiding van jouw bericht zijn we toch even aan het knutselen geslagen en hebben we de site op enkele plekken aangepast en aangevuld. Zo is er nu een bijgewerkte kaart met RD-meetpunten, met daarin o.a. gegevens van het kadaster verwerkt (zoals situatieschetsen van de plek waar het meetpunt te vinden is).
Zie: https://www.geocaching.nl/overzichtskaart-rd-meetpunten/
Bron: kadaster.nl

Voor de verdere verwerking en het loggen van de gevonden meetpunten verwijzen we je graag naar de door Sivota genoemde link: http://www.waymarking.com/cat/details.aspx?f=1&guid=d905f699-65da-41c8-84d0-354e1ab33833&exp=True

Mocht er hier en daar nog iets niet helemaal kloppen, dan hoor ik het graag.

Geplaatst

Ik ben op zoek naar 2 RD-meetpunten voor het oplossen van een cache (GC387TP) maar ik kan de punten op de kaart niet vinden. Is er ergens een lijst? Ik weet nog dat er op de "oude" site een .xls lijst was, maar ik heb het ook niet kunnen vinden. Alvast bedankt!

Geplaatst (bewerkt)

De lijst heb ik hier gedownload. In de zip-file zit een tweetal csv-bestanden (als je csv-format download): punten.csv en stations.csv. Ik heb enkel punten.csv in de database geplaatst.

Een oud RD-bestand (vermoedelijk rond 2006) vond ik nog wel: Dat kun je hier downloaden (hier in .zip). Daar staat het nummer 149504 inderdaad in. Waarom het niet in de nieuwe staat weet ik niet; misschien vervallen? Ik vermoed van wel, want ook hier staat hij niet op de kaart ...

bewerkt door Peetee
19:30 uur: url csv-bestand aangepast + .zip toegevoegd
Geplaatst

Hartelijke bedankt voor je snelle reactie! Ik heb al gecheckt, beide RD meetpunten staan daarin. Ik ga de bestand zorgvuldig bewaren.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...