Twentse Mug Geplaatst 9 januari 2011 Geplaatst 9 januari 2011 Een vraag. Bij Wiekentmiljonairs worden er steeds na een aantal waypoints (en soms per waypoint) een mysterie weggegeven. Zijn er meer wherigo's of multi's die zoiets hebben?
Track_leader Geplaatst 9 januari 2011 Geplaatst 9 januari 2011 kun je je vraag iets duidelijker stellen, ik zie dat het een serie van diverse cache types is wat opzich niet vreemd is maar ik begrijp de vraag niet helemaal John
Twentse Mug Geplaatst 9 januari 2011 Auteur Geplaatst 9 januari 2011 Ik ben op zoek naar multi's en wherigo's waar de waypoints op zichzelf ook weer caches zijn.
Track_leader Geplaatst 9 januari 2011 Geplaatst 9 januari 2011 Wat je in die andere cache gezien hebt is een serie caches die ieder een eigen listing hebben maar 1 geheel vormen met de hele serie. De clustercache in de flevopolder is daar een voorbeeld van http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?guid=e725eac9-1ac0-48f8-b6b3-7da8f97d011a
TuuronTour Geplaatst 9 januari 2011 Geplaatst 9 januari 2011 Een ander voorbeeld is de Drentse Fiets Puzzel Cache Hier kan je de fietstocht van 32 km pas doen als je de 24 puzzels vooraf hebt opgelost, zodat je langs alle caches van het rondje kunt fietsen.
Twentse Mug Geplaatst 10 januari 2011 Auteur Geplaatst 10 januari 2011 De voorbeelden zijn niet wat ik bedoel. Wat ik bedoel is dat bij een multi of wherigo elke, of bijna elke, waypoint een kokertje is met een volgende coördinaat of een vraag voor een volgende coördinaat plus een logboek.
BigFurryMonster Geplaatst 10 januari 2011 Geplaatst 10 januari 2011 (bewerkt) Wat ik bedoel is dat bij een multi of wherigo elke, of bijna elke, waypoint een kokertje is met een volgende coördinaat of een vraag voor een volgende coördinaat plus een logboek. Volgens mij bedoel je gewoon een multi met een puzzel-component, waarbij de puzzel-opgave steeds is 'verpakt' in een doos(je). Klopt dat? Daar zijn er vele van. Bijvoorbeeld AfgeBAAKend: http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?wp=GC1KM9R , en een aantal nachtcaches. 10 januari 2011 bewerkt door BigFurryMonster
Twentse Mug Geplaatst 10 januari 2011 Auteur Geplaatst 10 januari 2011 Wat ik bedoel is dat je na 10 waypoints ook 10 mysteries verdiend hebt. Zoals wiekentmiljonairs.
*BaJo* Geplaatst 10 januari 2011 Geplaatst 10 januari 2011 volgens mij is het systeem zoals bij wiekentmiljonairs tamelijk uniek in Nederland. Wij zijn het in ieder geval nooit ergens anders tegen gekomen. Het enige wat een beetje in de buurt komt is bij de wherigo GC1DMAJ Staphorsterbos hierbij kun je onderweg een extra puntje verdienen: GC1DNK0 Puntje erbij? Vroeger had je er nog eentje bij: GC1DY3K Nog een puntje erbij. Maar die zit in het archief. Maar het systeem koker met vraag voor koker 2 en logboek voor koker 1 enz heb je bijna nergens
BigFurryMonster Geplaatst 10 januari 2011 Geplaatst 10 januari 2011 Okay, nog een poging dan: Cacher op de weg (serie langs de A27) : http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?wp=GC23C5P Zoiets?
StefandD Geplaatst 10 januari 2011 Geplaatst 10 januari 2011 Je wilt dus eigenlijk series doen waar je afzonderlijke caches moet doen voor een eindcache? Het dichtste wat er mij betreft op lijkt zijn de seriecaches hieronder. Bij deze series sluiten de afzonderlijke caches mooi op elkaar aan zodat je ze in één keer kan doen: - Ouddorp per fiets (13 korte multi's met een mystery als bonus) - Rondje Goeree per fiets (8 korte multi's, 2 extra mysteries tussendoor en een mystery als bonus). - Snuffeldoos & *BaJo* spelen een spelletje (8 puzzel mysteries met een fysieke cache en een bonus mystery). Maar er zijn vast meer van dit soort caches.
Track_leader Geplaatst 10 januari 2011 Geplaatst 10 januari 2011 Rondom de linge is er ook 1 , start in Beesd en gaat 50 KM rond. Onderweg 10 multi;s
eitjes Geplaatst 28 januari 2011 Geplaatst 28 januari 2011 De serie Vissen Oosterplas (#1 : GC2AE4E) is misschien ook iets wat je bedoelt. Het zijn er 'maar' vijf, maar in elke cache vind je een aanwijzing voor een volgende. Net als bij Cachter op de weg. Maar die serie verdwijnt zeer binnenkort in het archief als hij niet geadopteerd wordt...
Aanbevolen berichten