Spring naar bijdragen

Nieuw Idee: Sorteren Op Reistijd


kdv

Aanbevolen berichten

Misschien is het voor geocachen in Nederland niet zo relevant, qua gebrek aan bergen en zo, maar in andere landen in ieder geval wel: zou het niet handig zijn als je caches kunt sorteren op de tijd die het kost om er te komen (met de auto, bijvoorbeeld naar het parkeerpunt dus)?

Ik heb er een idee voor ingediend, stemmen zijn uiteraard welkom:

 

link

bewerkt door kdv
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

wat je eigenlijk vraagt is een routeplanner als backend van gc.com :) ik snap dat je gebaseerd op je thuis locatie kan uit vinden hoe lang het duurt. Maar schiet dat dan niet het doel voorbij van gc.com? Als ik naar een cache toe ga, multi of traditional is deze meestal deel van een verzameling die ik op een dag ga doen, dus er is een route naar de cache en weer naar huis daartussen liggen de caches die ik dan ook doe. Op dit moment gebruik ik mappoint van microsoft waar ik een gpx file in stop. Daar geeft ik de start en stp locatie aan en laat deze de optimale route plannen. Veel makkelijker, en als ik maar 1 cache doe dan is maps.google.nl een uitkomst om snel een reistijd te bepalen

bewerkt door Track_leader
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom alleen met de auto?

 

Omdat je het met de trein hier in Nederland nooit zeker hebt :D , die vallen te vaak uit of hebben te vaak vertraging. Dus daar kun je geen pijl op trekken.:crybaby:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom alleen met de auto?

 

Omdat je het met de trein hier in Nederland nooit zeker hebt :D , die vallen te vaak uit of hebben te vaak vertraging. Dus daar kun je geen pijl op trekken.:crybaby:

 

Met de auto weet je tenminste zeker dat je in de file komt. Hopelijk wordt dat meegenomen in de berekening van de reistijd.:lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals ik al zei, zolang je in Nederland aan het cachen bent, heb je er denk ik niet zo veel aan. Ik woon zelf in Italië en zoals ik al aangaf in mijn beschrijving van het idee op de feedback-site, is er bijvoorbeeld (op pagina 1 van mijn nog niet gevonden caches vanaf thuis) een cache op 33,6 km afstand van mijn thuislocatie waar je 89 km voor moet afleggen en waar je bovendien uur en 58 minuten over doet (volgens Google Maps Directions). Er zijn dus een heleboel caches die in een rechte lijn verder weg liggen, maar die veel minder ver rijden zijn. Voor mij zou zo'n optie dus zeker heel nuttig zijn. Maar goed, ik zei al, in Nederland heb je hooguit af en toe een riviertje of een spoorwegovergang waar je een paar km voor moet omrijden, dus ik snap wel dat jullie er weinig aan denken te hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Joh, echt waar? Dat moet je dan dus voor elke cache individueel doen hè. Terwijl het mij dus juist handig lijkt om in één klap te kunnen zien welke caches nu ECHT het dichtst bij mijn thuiscoördinaten liggen, in praktische zin gesproken. Vandaar het sorteren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie het nut ook niet zo.

Daarbij is het toch ook heel afhankelijk vanuit welke richting je komt.

Niet iedereen woont daarnaast op dezelfde plek, waardoor aanrijden ook per richting/persoon heel anders wordt.

 

Wat wellicht wel handig zou kunnen zijn is een macro die vanuit GSAK de reistijd berekend (via Google maps?) afhankelijk van de op dat moment in GSAK ingestelde locatie. Of bestaat zoiets al?

 

Jan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Joh, echt waar? Dat moet je dan dus voor elke cache individueel doen hè. Terwijl het mij dus juist handig lijkt om in één klap te kunnen zien welke caches nu ECHT het dichtst bij mijn thuiscoördinaten liggen, in praktische zin gesproken. Vandaar het sorteren.

 

Ik snap je punt wel, maar zo kunnen we voor elk iets wel een toevoeging gaan doen.

 

Ik weet ook graag hoever iets is van mijn huis af (als ik cache) of van mijn vakantie adres, maar daar gebruik ik gewoon mijn TT voor. Weet je, dat alemaal uitzoeken is voor velen juist een gedeelte van de voorpret. net zoals het uitzoeken van wandelkaarten een gedeelte van de voorpret kan zijn voor mensen die op trektocht gaan. Vandaar mijn rexie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en als je de caches in je tomtom zet , zorgt voor een fix, vervolgens navigeren naar kiest en dan een poi , kiest voor de lijst met caches, krijg je een mooi overzicht hoever ze bij je vandaan liggen, en als ik mij niet vergis is dat de afstand over de weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...