Spring naar bijdragen

Caches Polen In Gsak Die Niet Op Kaartje Staan


JOTHB

Aanbevolen berichten

Hallo

 

Wij (team JOTHB) hebben diverse caches in POLEN gelogd en in GSAK geplaatst, als found

Als ik nu de macro draai verschijnen ze niet stats kaartje van Polen maar staan ze wel in de europa kaart

Wat doe ik verkeerd

 

gr

 

Jos van Team JOTHB

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik heb net zo'n probleem, maar dan voor Belgie. De Europa kaart vermeldt deze cache wel, maar er verschijnt geen kaart van Belgie. Die kaart heb ik wel aangevinkt. Overigens geeft GSAK geen County bij deze cache. Wel geprobeerd om de macro CountryStateCounty te draaien, gaf geen verbetering. Help!

bewerkt door hjjnoordam
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb net zo'n probleem, maar dan voor Belgie. De Europa kaart vermeldt deze cache wel, maar er verschijnt geen kaart van Belgie. Die kaart heb ik wel aangevinkt. Overigens geeft GSAK geen County bij deze cache. Wel geprobeerd om de macro CountryStateCounty te draaien, gaf geen verbetering. Help!

 

Kun je een link sturen naar je profiel, dan kan ik misschien beter begrijpen at er precies fout gaat.

Voor België is nog geen county-kaart beschikbaar (wordt wel aan gewerkt :D ), en er zijn ook geen county-polygons (wordt ook aan gewerkt :D ), dus het is logisch dat het county veld leeg blijft.

De provinciekaart van Belgie zou echter gewoon moeten werken (mits het state veld wel gevuld is).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb net zo'n probleem, maar dan voor Belgie. De Europa kaart vermeldt deze cache wel, maar er verschijnt geen kaart van Belgie. Die kaart heb ik wel aangevinkt. Overigens geeft GSAK geen County bij deze cache. Wel geprobeerd om de macro CountryStateCounty te draaien, gaf geen verbetering. Help!

 

Kun je een link sturen naar je profiel, dan kan ik misschien beter begrijpen at er precies fout gaat.

Voor België is nog geen county-kaart beschikbaar (wordt wel aan gewerkt :D ), en er zijn ook geen county-polygons (wordt ook aan gewerkt :D ), dus het is logisch dat het county veld leeg blijft.

De provinciekaart van Belgie zou echter gewoon moeten werken (mits het state veld wel gevuld is).

 

Hier is de link naar mijn profiel:

http://www.geocaching.com/profile/?guid=e377cd96-d346-48b2-91af-48e1b95e27f4

 

Zoals je ziet geeft de kaart van Europe prima een gevonden cache in Belgie, maar de kaart van Belgie komt er niet bij te staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb net zo'n probleem, maar dan voor Belgie. De Europa kaart vermeldt deze cache wel, maar er verschijnt geen kaart van Belgie. Die kaart heb ik wel aangevinkt. Overigens geeft GSAK geen County bij deze cache. Wel geprobeerd om de macro CountryStateCounty te draaien, gaf geen verbetering. Help!

 

Kun je een link sturen naar je profiel, dan kan ik misschien beter begrijpen at er precies fout gaat.

Voor België is nog geen county-kaart beschikbaar (wordt wel aan gewerkt :D ), en er zijn ook geen county-polygons (wordt ook aan gewerkt :D ), dus het is logisch dat het county veld leeg blijft.

De provinciekaart van Belgie zou echter gewoon moeten werken (mits het state veld wel gevuld is).

 

Hier is de link naar mijn profiel:

http://www.geocaching.com/profile/?guid=e377cd96-d346-48b2-91af-48e1b95e27f4

 

Zoals je ziet geeft de kaart van Europe prima een gevonden cache in Belgie, maar de kaart van Belgie komt er niet bij te staan.

 

Ik zou een paar dingen doen:

- Het lijkt er op dat je "Europe Country Shading File" ook hebt aangevinkt. Deze moet je NIET aanvinken onder de button "Maps". Onder "Section order" kan je Europa map uiteraard wel aan- of uitzetten.

- Update naar de laatste versie van FSG: http://gsak.net/board/index.php?showtopic=17321&view=findpost&p=121942 Let op dat deze een andere filenaam heeft (en dus een ander macro is) dan de vorige versie.

- Download de België kaart opnieuw (voor het geval hij corrupt is).

 

Met een beetje geluk is je probleem dan opgelost (hoop ik :) )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb net zo'n probleem, maar dan voor Belgie. De Europa kaart vermeldt deze cache wel, maar er verschijnt geen kaart van Belgie. Die kaart heb ik wel aangevinkt. Overigens geeft GSAK geen County bij deze cache. Wel geprobeerd om de macro CountryStateCounty te draaien, gaf geen verbetering. Help!

 

Kun je een link sturen naar je profiel, dan kan ik misschien beter begrijpen at er precies fout gaat.

Voor België is nog geen county-kaart beschikbaar (wordt wel aan gewerkt :D ), en er zijn ook geen county-polygons (wordt ook aan gewerkt :D ), dus het is logisch dat het county veld leeg blijft.

De provinciekaart van Belgie zou echter gewoon moeten werken (mits het state veld wel gevuld is).

 

Hier is de link naar mijn profiel:

http://www.geocaching.com/profile/?guid=e377cd96-d346-48b2-91af-48e1b95e27f4

 

Zoals je ziet geeft de kaart van Europe prima een gevonden cache in Belgie, maar de kaart van Belgie komt er niet bij te staan.

 

Ik zou een paar dingen doen:

- Het lijkt er op dat je "Europe Country Shading File" ook hebt aangevinkt. Deze moet je NIET aanvinken onder de button "Maps". Onder "Section order" kan je Europa map uiteraard wel aan- of uitzetten.

- Update naar de laatste versie van FSG: http://gsak.net/board/index.php?showtopic=17321&view=findpost&p=121942 Let op dat deze een andere filenaam heeft (en dus een ander macro is) dan de vorige versie.

- Download de België kaart opnieuw (voor het geval hij corrupt is).

 

Met een beetje geluk is je probleem dan opgelost (hoop ik :) )

 

Gelukt! De kaart van Belgie is tevoorschijn gekomen.

Overigens heb ik nu een cache in Finland erbij! Deze cache lag (letterlijk) op de grens van Zweden en Finland en blijkbaar ziet GSAK die nu als Finland. Heb ik er mooi nog weer een extra land bij.

 

Bedankt voor de hulp!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
Ik zou een paar dingen doen:

- Het lijkt er op dat je "Europe Country Shading File" ook hebt aangevinkt. Deze moet je NIET aanvinken onder de button "Maps". Onder "Section order" kan je Europa map uiteraard wel aan- of uitzetten.

- Update naar de laatste versie van FSG: http://gsak.net/board/index.php?showtopic=17321&view=findpost&p=121942 Let op dat deze een andere filenaam heeft (en dus een ander macro is) dan de vorige versie.

- Download de België kaart opnieuw (voor het geval hij corrupt is).

 

Met een beetje geluk is je probleem dan opgelost (hoop ik :)

 

 

Dag zou je mij hier ook mee kunnen helpen? In GSAK zie ik ze ook niet terug indien ik alle pocket query's ophaal. Op dit moment zijn mijn founds 208. Ik heb een database aangemaakt met caches I found waarin ik de query in zet: My Finds Pocket Query dit zijn er 207, terwijl dit er 208 moet zijn. ALs ik de totale database selecteer zie ik dat ik er maar 174 heb gevonden. Zie hieronder een gedeelte uit mij profiel, dat zijn er wel weer 208.

 

You have cached in 5 countries:

Netherlands 186

Belgium 18

Germany 2

Luxembourg 1

France 1

 

 

In de normale GSAK omgeving is dit gewoon te zien. Zie hieronder. (overigens heb ik een naam van de database geocaches NLD aangegeven ik laat daar alles in wat er in de query komt)

gsak.png

 

Bedankt alvast..

 

Groet Edwin

bewerkt door Pieleplint
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag zou je mij hier ook mee kunnen helpen? In GSAK zie ik ze ook niet terug indien ik alle pocket query's ophaal. Op dit moment zijn mijn founds 208. Ik heb een database aangemaakt met caches I found waarin ik de query in zet: My Finds Pocket Query dit zijn er 207, terwijl dit er 208 moet zijn. ALs ik de totale database selecteer zie ik dat ik er maar 174 heb gevonden. Zie hieronder een gedeelte uit mij profiel, dat zijn er wel weer 208.

 

You have cached in 5 countries:

Netherlands 186

Belgium 18

Germany 2

Luxembourg 1

France 1

 

 

In de normale GSAK omgeving is dit gewoon te zien. Zie hieronder. (overigens heb ik een naam van de database geocaches NLD aangegeven ik laat daar alles in wat er in de query komt)

 

Bedankt alvast..

 

Groet Edwin

 

Hallo Edwin,

 

 

Helemaal begrijpen doe ik je probleem nog niet. Mij vallen wel een aantal dingen op:

- Ik neem aan dat je geocaching naam "Team GeNeRaL" is. Mocht dit niet kloppen, dan kloppen de opmerkingen hieronder waarschijnlijk ook niet :yes:

- In je profiel zie ik ook GSAK statistieken staan, gemaakt op 22-02-2011. Daar zijn wel 207 caches found. Je lijkt daar dus slechts 1 cache te missen, de Powertrail bonus cache die je op 22-02 gevonden hebt.

- Als je daar 207 caches found hebt, en in GSAK nu maar 174, heb je dan misschien een aparte 'Founds database'? Dat zou kunnen verklaren waarom je nu maar 174 caches in GSAK ziet.

- Heb je de My Finds pocketquery wel in die Founds database geladen (en dus niet in de NLD database die je op het plaatje laat zien)?

 

- Ik zou als eerste dus in GSAK in het FSG macro kijken welke database je als 'Founds database' geselecteerd hebt.

- Laad nogmaals de My Finds pocketquery, en zorg dat je deze founds database selecteert.

- Laat even weten of het probleem nu is opgelost, of nog steeds bestaat. Mocht het nog steeds bestaan, kan je dan wat meer vertellen over welke databases je gebruikt, en hoe je de My Finds Query in GSAK inlaad (hoeveel caches zijn er volgens het statusscherm aan het einde van de GPX/ZIP import ingeladen?).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helemaal begrijpen doe ik je probleem nog niet. Mij vallen wel een aantal dingen op:

- Ik neem aan dat je geocaching naam "Team GeNeRaL" is. Mocht dit niet kloppen, dan kloppen de opmerkingen hieronder waarschijnlijk ook niet

Ja klopt dat is mijn Team naam :yes:

 

- In je profiel zie ik ook GSAK statistieken staan, gemaakt op 22-02-2011. Daar zijn wel 207 caches found. Je lijkt daar dus slechts 1 cache te missen, de Powertrail bonus cache die je op 22-02 gevonden hebt.

Wat je hier boven omschrijft klopt precies!

 

- Als je daar 207 caches found hebt, en in GSAK nu maar 174, heb je dan misschien een aparte 'Founds database'? Dat zou kunnen verklaren waarom je nu maar 174 caches in GSAK ziet.

 

Ik heb maar 3 data basis voor alle caches die in mijn querys voor komen nl:

  1. 1 database voor: Alle caches die per dag binnen komen, max 5 querys per dag
  2. 1 database voor 1 x per week My Finds pocketquery
  3. 1 database voor first 2 find deze laat ik elke dag binnen komen

 

- Heb je de My Finds pocketquery wel in die Founds database geladen (en dus niet in de NLD database die je op het plaatje laat zien)?

Nee zoals boven omschreven in een aparte database

 

- Ik zou als eerste dus in GSAK in het FSG macro kijken welke database je als 'Founds database' geselecteerd hebt.

Hier weet ik even niets van en kan je hier geen antwoord op geven, sorry

 

- Laad nogmaals de My Finds pocketquery, en zorg dat je deze founds database selecteert.

Heb ik gedaan, ik heb ze wederom in database caches i found gezet, daar staat keurig die 207 gevonden. Die 1 die ik nog mis is verklaarbaar.

 

- Laat even weten of het probleem nu is opgelost, of nog steeds bestaat. Mocht het nog steeds bestaan, kan je dan wat meer vertellen over welke databases je gebruikt, en hoe je de My Finds Query in GSAK inlaad (hoeveel caches zijn er volgens het statusscherm aan het einde van de GPX/ZIP import ingeladen?).

Hmm daar heb ik niet op gelet. Ik vermoed toch op één of andere reden dat GSAK in niet alles caches laat zien. Ik heb zojuist een kolom found bij me in GSAK geplaatst en daarop de filter gezet, ik zie geen enkele gevonden cache van Belgie luxemburg en Duitsland. GSAK laat deze nu niet, het komt precies overeen.

 

EDIT: zojuist opnieuw mijn My Finds pocketquery gedraait in caches i found database, deze geeft nu netjes 208 stuks aan, dat klopt dus precies.

bewerkt door Pieleplint
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan lijkt het er dus inderdaad op dat je de statistieken draait op een verkeerde database. Kennelijk draai je hem op de Nederland database en niet op de gevonden caches database.

Je schrijft ook dat je 'daar niets van weet'. Als je de macro draait krijg je vast ergens een scherm te zien waar je de juiste database kan selecteren. Klik na het initialiseren van FSG eens op 'Options' en kijk eens linksboven. Wat staat daar bij 'Found caches database'?

 

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

 

In de normale GSAK omgeving is dit gewoon te zien. Zie hieronder. (overigens heb ik een naam van de database geocaches NLD aangegeven ik laat daar alles in wat er in de query komt)

gsak.png

 

Bedankt alvast..

 

Groet Edwin

 

Het valt mij op dat er bij enkele van je caches de state gevuld is met Nil.

Ik raad je via een global replace alle velden Nil leeg te maken. (alle velden county en state mogen rustig worden leeg gemaakt als vervolens de volgende macro ff word gedraait)

Run vervolgens macro CountryStateCounty.

Nu worden nl alle caches op nieuw aan provincie en gemeentes toebedeeld.

 

Er bestaat ook een setting in gsak waar bij bij het in lezen van de gpx bestanden ea word geupdate.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan lijkt het er dus inderdaad op dat je de statistieken draait op een verkeerde database. Kennelijk draai je hem op de Nederland database en niet op de gevonden caches database.

Dit komt toch voort uit mijn querys? deze staat ingesteld van mijn home (deventer) op 100 mile

Ik laad alles in 1 data base van GSAK en dat is een zelf aangemaakte in GSAK Geocaches NLD heb ik er aan verbonden.

Wat ik al omschreef gebruik ik maar 3 data basis voor alle caches die in mijn querys voor komen nl:

 

* 1 database voor: Alle caches die per dag binnen komen, max 5 querys per dag

* 1 database voor 1 x per week My Finds pocketquery

* 1 database voor first 2 find deze laat ik elke dag binnen komen

 

IK laad elke rar file apart in.

 

Je schrijft ook dat je 'daar niets van weet'. Als je de macro draait krijg je vast ergens een scherm te zien waar je de juiste database kan selecteren. Klik na het initialiseren van FSG eens op 'Options' en kijk eens linksboven. Wat staat daar bij 'Found caches database'?

 

Ik draai eigenlijk maar 1 macro in GSAK tot nu toe en dat zijn de statistieken die nu in mijn profiel zichbaar zijn.

 

Alvast bedankt maar weer :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het valt mij op dat er bij enkele van je caches de state gevuld is met Nil.

Dat viel mij ook op, maar ik kan dat handmatig wijzigen in GSKA door op desbetreffende cache te staan rechtermuis knop en op edit klicken. Echter is de cache eigenaar/legger volgens mij hier gewoon de provincie vergeten in te vullen.

 

Ik raad je via een global replace alle velden Nil leeg te maken. (alle velden county en state mogen rustig worden leeg gemaakt als vervolens de volgende macro ff word gedraait)

Kan je dit uitleggen hoe je dit bedoelt mbt global replace?

Edit: ik zie het al echter weet ik per cache niet in welke provincie deze hoort. Indien ik in mijn gevonden database kijk klopt dit allemaal wel.

 

Run vervolgens macro CountryStateCounty.

Nu worden nl alle caches op nieuw aan provincie en gemeentes toebedeeld.

Ik draai op dit moment geen macro's behalve de statistieken macro..

 

Er bestaat ook een setting in gsak waar bij bij het in lezen van de gpx bestanden ea word geupdate.

IK ga eens even neuzen of ik deze kan vinden.

 

Ik krijg de indruk dat er op één of andere manier de buitenlandse caches niet mee komen in de query. Ik heb het volgens mij al gevonden, echter als de nieuwe query morgen komt kan ik het pas testen of er verandering in zit. ik heb de PQ aangepast deze stonden alleen op NLD. Ik he zoals ik enkele post eerder omschreef een tool waarmee ik automatisch PQ's maak en met deze tool kan je geen landen selecteren, alleen NLD en BL of alleen NLD en FR samen, dit is een gemis in deze tool.

 

Bedankt allen voor jullie input.

bewerkt door Pieleplint
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...