Spring naar bijdragen

Caches Polen In Gsak Die Niet Op Kaartje Staan


JOTHB

Aanbevolen berichten

1 Klopt dat state in begin nog niet gevuld werden bij gc.com. De eerder genoemde macro vult ea. als veld leeg is. (Nil is niet leeg)

 

2. Gsak Database, Global replace. In dit menu opgeven dat je state wilt vervangen door ..(leeglaten)

Door county ook te doen worden de provicies ook hersteld/corigeerd (gemeentelijke herindeling)

Als de velden leeg zijn countrystatecounty macro runnen. (LETOP: statenstieken macro wil ook geen lege velden en zal ook gemeente proberen te vullen)

((doordat veld gevuld is met Nil ziet macro deze als gevuld. Ook fouten in state county worden niet gecorigeerd. Als veld leeg is wil macro deze vullen. Dit geld voor stat/countrystatecounty macro))

 

3. zie ook 2

 

4 Gsak file, load gpx/loc/zip. In dit menu de velden "County update" vullen met "YB" en " State update" vullen met "SBA" Alle nederlandse gsak gebruikers zouden dit moeten instellen!!! Dus een ieder even deze setting controleren.

 

Tip open eens 1 cache waar Nil staat Maak dit veld leeg. Run vervolgens je stats macro en kijk of het veld is gevuld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Kun je me vertellen waar de 'A' voor is bij State Update? Ik heb daar alleen 'SB' staan en dat lijkt vooralsnog prima te werken...

 

Edit: Sorry, ik zie het al. Had natuurlijk meteen even zelf de helpfile moeten lezen. De A zorgt er voor dat er een afkorting van de provincie komt te staan en niet de volledige naam.

bewerkt door eitjes
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik moet zeggen ik weet niet eens waar de ander opties voor staan.. Heb ze ook maar ooit overgenomen van sites. Ben nu ook maar even in de handleiding gedoken.. Gebruik deze nl nooit (oops toch eens vaker lezen).

Ieder geval blij dat ik je kon helpen en dat je nu af bent van die Nil.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2. Gsak Database, Global replace. In dit menu opgeven dat je state wilt vervangen door ..(leeglaten)

Door county ook te doen worden de provicies ook hersteld/corigeerd (gemeentelijke herindeling)

Als de velden leeg zijn countrystatecounty macro runnen. (LETOP: statenstieken macro wil ook geen lege velden en zal ook gemeente proberen te vullen)

((doordat veld gevuld is met Nil ziet macro deze als gevuld. Ook fouten in state county worden niet gecorigeerd. Als veld leeg is wil macro deze vullen. Dit geld voor stat/countrystatecounty macro))

3. zie ook 2

 

Done! Ik weet u wat je hiermee bedoelde. Replace uitgevoerd alles werd daarna leeg. De aangegeven macro gedownload (er waren er 2, ook 1 met overwrite deze heb ik nu niet gebruikt) en een run gegeven. Nu is NIL weg en word ales netje ingevuld, zoals land en provincie.

 

4 Gsak file, load gpx/loc/zip. In dit menu de velden "County update" vullen met "YB" en " State update" vullen met "SBA" Alle nederlandse gsak gebruikers zouden dit moeten instellen!!! Dus een ieder even deze setting controleren.

 

Deze heb ik reeds ook aangepast.

 

Tip open eens 1 cache waar Nil staat Maak dit veld leeg. Run vervolgens je stats macro en kijk of het veld is gevuld.

Jeps is weer gevuld.

 

Maar zoals ik in mijn voorgaande aangaf denk ik dat het in de querys zit. Deze heb ik inmiddels aangepast handmatig. (alle landden handmatig toegevegd in mijn geval, Luxemburg, Frankrijk, Dutsland en Belgie. Het duurt ongveeer 4 dagen voordat de querys rond zijn. Dus moet het nu even afwachten.

 

Heb je nog een tip mbt de file uit mijn mailbox (gmail) te trekken en in te laden automatisch?

 

Bedankt voor alle moeite!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

gsak.png

 

Zo de boel is rond: Mijn PQ's zijn aangepast op Nederland, Duitsland, Belgie, Luxemburg en Frankrijk en alles is na een week ingeladen maar de teller blijft nu steken op 193 stuks en niet de 208 stuks.

 

 

Ik heb 2 data bases dus inmiddels:

1 voor alle caches, ik heb deze geocaches nld geoemnd, mLuxemburg en Frankrijk. Hier komen niet de 208 founds.

en 1 database voor My Finds Pocket Query. Hierin komen wel de 208 founds te staan.

 

Wie heeft er een idee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

gsak.png

 

Zo de boel is rond: Mijn PQ's zijn aangepast op Nederland, Duitsland, Belgie, Luxemburg en Frankrijk en alles is na een week ingeladen maar de teller blijft nu steken op 193 stuks en niet de 208 stuks.

 

 

Ik heb 2 data bases dus inmiddels:

1 voor alle caches, ik heb deze geocaches nld geoemnd, mLuxemburg en Frankrijk. Hier komen niet de 208 founds.

en 1 database voor My Finds Pocket Query. Hierin komen wel de 208 founds te staan.

 

Wie heeft er een idee?

 

De conclusie is dat de Pocketqueries die je nu hebt ingesteld niet al je founds bevatten.

Hiervoor zijn 2 mogelijke oorzaak:

1) In je normale pocketqueries staat geen vinkje bij "That 'I have found'"

2) Andere logische verklaring daarvoor is dat er enkele van jouw gevonden caches inmiddels gearchiveerd zijn: die zitten niet in normale pocketqueries maar alleen in de speciale My Finds pocketquery.

 

De oplossing is simpel: laadt de My Finds Pocketquery in beide databases. Eenmalig zou genoeg moeten zijn, wanneer je in je normale pocketqueries "That 'I have found'" aanvinkt, en de cache niet gearchiveerd wordt tusse het moment dat je hem als found logt en je volgende pocketquery.

Je kan ook naar je My Finds database gaan, en in GSAK met Database-->Move/Copy waypoints de caches uit je my Finds Database naar je andere database kopieren. Dan moeten beide ook 208 aangeven.

 

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

De oplossing is simpel: laadt de My Finds Pocketquery in beide databases. Eenmalig zou genoeg moeten zijn, wanneer je in je normale pocketqueries "That 'I have found'" aanvinkt, en de cache niet gearchiveerd wordt tusse het moment dat je hem als found logt en je volgende pocketquery.

Je kan ook naar je My Finds database gaan, en in GSAK met Database-->Move/Copy waypoints de caches uit je my Finds Database naar je andere database kopieren. Dan moeten beide ook 208 aangeven.

 

Succes!

 

Dat laatste heb ik nu gedaan. Het zou eigenlijk niet op deze manier moeten lijkt mij. Bedankt voor je input.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb je nog een tip mbt de file uit mijn mailbox (gmail) te trekken en in te laden automatisch?

File. Get data via e-mail.

In het volgende scherm moet je je conectie gegevens op geven. Als dat goed is ingesteld zou alles moeten binnen komen. Let wel de pocket qwery mag niet meer dan 500 caches bevaten. Indien deze ingesteld staat op meer dan 500. Dan zullen de bestanden handmatig van de .com site gehaald moeten worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...