Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

Geeft dit draadje nog wat info voor je plannen?

Ik heb ook 150 foto's teruggevonden van bijna even zoveel meetpunten uit november en december 2005.

Hier is ook iemand ooit begonnen.

Ik had mijn foto's zelfs al ergens op internet geparkeerd....Grappig, met een zoekopdracht je eigen oude meuk weer vinden.

bewerkt door Team Professor X
Geplaatst

Het team van Opencaching heeft hier een aantal weken geleden vragen over gehad.

Als de site online is zullen wij dit gaan toevoegen. Zoals de premature ideeën zijn, zullen ze als traditionals worden toegevoegd als eigen cache soort of als extra icoon.

Log voorwaarde word dan een foto. Wij willen wij dit ook gaan doen met bv ANWB paddenstoelen en andere objecten.

Om dit te bewerkstelligen hebben wij contact gelegd met het Kadaster, ANWB en andere partijen.

Als er mensen zijn die willen helpen dit vorm te geven kunnen een PM sturen.

Groetjes Kees

Geplaatst

Volgens mij waren we hier op zoek, naar vrijwilligers om dit binnen GC.NL weer op te pakken, aangezien hier op de site de basis er al voor bestaat.

Iemand moet alleen de moeite nemen om een nieuwe database ervoor op te zetten en op die wijze de doodlopende links weer leven in te blazen.

Ik vind het niet bepaald netjes om e.e.a. te "kapen" wellicht als publiekstrekkertje voor je ideeen voor je eigen site.

Nog afgezien van de gotspe om het hier te komen melden.

Wij zijn hier op zoek naar vrijwilligers om het binnen GC.NL weer draaiend te krijgen

Solliciteren naar vrijwilligers voor jouw site, moet je wat mij betreft maar op je eigen site doen.

• Top! 3
Geplaatst (bewerkt)

Volgens mij waren we hier op zoek, naar vrijwilligers om dit binnen GC.NL weer op te pakken, aangezien hier op de site de basis er al voor bestaat.

Iemand moet alleen de moeite nemen om een nieuwe database ervoor op te zetten en op die wijze de doodlopende links weer leven in te blazen.

Ik vind het niet bepaald netjes om e.e.a. te "kapen" wellicht als publiekstrekkertje voor je ideeen voor je eigen site.

Nog afgezien van de gotspe om het hier te komen melden.

Wij zijn hier op zoek naar vrijwilligers om het binnen GC.NL weer draaiend te krijgen

Solliciteren naar vrijwilligers voor jouw site, moet je wat mij betreft maar op je eigen site doen.

Het lukt Opencaching waarschijnlijk niet op eigen kracht?

bewerkt door Lepman
Geplaatst

Ik wil me bij bovenstaande post aansluiten, het gaat tenslotte om de wisselwerking qua beschikbaarheid van de RD punten in het veld en de werkzaamheden v.h. kadaster.

Het is niet echt een kwestie van loggen voor de puntjes, eerder het vergaren van informatie, die dan gecentraliseerd teruggekoppeld kan worden.

Om dit dan weer over meerdere website te gaan verdelen lijkt me geen goede zaak.

Groeten Jan-Willem.

Geplaatst

Volgens mij heb ik nergens gezien dat de site opnieuw online komt, alleen een gebruiker die het wel zou willen maar de kennis niet heeft.

daarbij is de site al geruime tijd offline door het opdoeken van de hoster. De topics terug lezend concludeer ik juist dat alles weg is en dat er dus geen niets is.

Wij KAPEN dus NIETS. wij pikken op wat een ander al jaren laat versloffen. Verder leven wij in een vrij land en hebben wij lang zat en netjes gewacht om te zien of de site weer leven werd ingeblazen. Wij zijn er al een aantal weken mee bezig en hebben de contacten zoals eerder gezegd gelegd om dit in overleg te doen.

Gezien de post van Twin Peaks neem ik dus aan dat hij zijn vrije tijd gaat spenderen in een nieuwe site. Wij gaan die uitdaging graag aan. Hoe meer keus voor de gebruiker hoe beter.

Wij doen alles op eigenkracht en Opencaching is open minded dus ook voor de caches die een ander niet interessant vind of al jaren laat versloffen.

Geplaatst

Het team van Opencaching heeft hier een aantal weken geleden vragen over gehad.

...beetje vage opening...

Een aantal weken geleden, was het fenomeen "opencaching" zoals jij het onlangs hebt geintroduceerd, bij nog niemand hier bekend.

Laat staan dat men wist hoe men dat "team" dus met vragen zou moeten kunnen bereiken.

Wel heel toevallig dat deze vragen dan ook nog eens over de RD meetpuntensite zouden gaan, die al jarenlang onderdeel is van GC.NL (dat zal jou ook heus niet ontgaan zijn) maar door een ongelukkig toeval nu dus al een tijdje niet bruikbaar.

Nog toevalliger dat op het moment dat men hier probeert om e.e.a. weer nieuw leven in te blazen (aangezien de prof. daar helaas niet meer de moed voor kan opbrengen) "Opencaching" met datzelfde idee rondloopt (of moet ik zeggen: aan de haal probeert te gaan)

Beetje sneu ook voor de professor, die hier jarenlang zijn ziel en zaligheid in heeft gelegd en het nu op deze manier verkwanseld ziet worden.

Ik ben met iedereen eens, dat e.e.a sinds het verloren gaan van de database een beetje naar de achtergrond is geraakt (jij noemt dat "versloffen") maar dat had ook te maken met "andere prioriteiten" en nog niet de juiste persoon voor deze klus kunnen vinden.

Maar ook jij ziet wel, dat er op GC.NL al een kant en klare pagina is voor de RD Meetpuntenjacht en je hebt in dit topic wel kunnen lezen, dat er evt. animo is om dit weer op te gaan pakken.

Ik vind het in dat licht gezien dus niet netjes als men HIER voor datzelfde idee op een eigen site, mensen voor probeert te ronselen.

Dat wilde ik alleen maar even kwijt.

en nee...ik vind het net als pa3fus ook geen goed idee, ook niet voor de duidelijkheid naar het Kadaster toe, waar de prof jarenlang goed mee heeft samengewerkt, dat dit versplinterd wordt over meerdere sites.

• Top! 2
Geplaatst

Wij KAPEN dus NIETS. wij pikken op wat een ander al jaren laat versloffen. Verder leven wij in een vrij land en hebben wij lang zat en netjes gewacht om te zien of de site weer leven werd ingeblazen. Wij zijn er al een aantal weken mee bezig en hebben de contacten zoals eerder gezegd gelegd om dit in overleg te doen.

vraag mij dan ook af wie die contacten zijn.... als ik hier een draadje zie met mensen binnen .nl om er weer wat mee te gaan doen dan neem ik aan dat het om deze mensen gaat.

Maar ik vrees dat dit er weer een wordt in de categorie, Resultaten behaald in het verleden bieden geen garanties voor de toekomst

Geplaatst

Gezien de post van Twin Peaks neem ik dus aan dat hij zijn vrije tijd gaat spenderen in een nieuwe site.

Jouw aannames zijn hier wel vaker een bron van ergernis geweest en ook nu zit je er weer volkomen naast.

Er zijn al anderen die hebben aangegeven dit op te willen pakken, die dat veel beter kunnen als ik.

• Top! 1
Geplaatst

Wat wel of niet vaag is, Doet voor mij niet ter zake.

Ik deel gewoon mede wat opencaching gaat doen voor de gebruikers

Wat sommige doen voor geocaching.nl geeft al het verschil van insteek aan.

Hierbij is voor ons de discussie op het forum gesloten. Wij hebben geen zin in welles nietes discussies. Mensen die willen helpen en willen discuteren op constructieve wijze ipv one liners rond strooien kunnen mij een PM sturen

Geplaatst

Vooralsnog hebben we van Opencaching niet veel meer gezien dan een aankondiging dat het allemaal gaat komen.

Maar wanneer, daar is nog geen concrete uitspraak over gedaan.

Geplaatst

Hierbij is voor ons de discussie op het forum gesloten.

.............ipv one liners rond strooien

He jammer.....ik zat net weer een one-liner van een regel of 25 te schrijven, maar dat hoeft nu dus niet meer. ;)

Geplaatst

er ontstaat hier wel degelijk een draadje om het rd gebeuren weer nieuw leven in te blazen. Er komen diverse reacties van personen die daar een bijdrage aan willen leveren en ik denk dat er via pm ook al wat wordt uitgewisseld. Geef dat even de tijd om vorm te krijgen.

Vind het persoonlijk ook een beetje jammer dat een andere site er in dit draadje meteen bovenop duikt. Hoe toevallig, het idee leeft daar al enige tijd maar is nog nergens terug te vinden in de plannen van desbetreffende site.

Straks kan niets meer ontstaan hier op het forum of het wordt meteen door een ander opgepakt, gekaapt. Ik persoonlijk vind ook dat als je dat soort ideeën hebt, benoem ze dan op je eigen site, vind er de mensen voor en ga het doen. Als het staat, en werkt, heb ik er geen probleem mee als je het hier noemt, maar hier het weghalen en mensen proberen die kant op de trekken vind ik zelf niet echt netjes.

Wat mij betreft gaat dit draadje door op waar het voor bedoeld was, werkt het rd gebeuren hier nog, en later ontstaan, hoe kunnen we het weer leven inblazen? Verder wordt het ook niet meer geaccepteerd om dit forum te gebruiken om mensen naar/voor je eigen site of forum te krijgen. Dat regelt iedereen maar op zijn eigen stekkie.

Ik wil iedereen dan ook weer vragen om de berichten ontopic te houden en niet door te gaan op de postings n.a.v. het bericht van Zaanhoeve.

Geplaatst

@Ouwehandjes (Maarten):

Aangezien jij dit topic bent gestart met als vraag/doel om er evt. nieuw leven in te blazen lijkt het mij verstandig (als je dat nog steeds van plan bent ten minste) dat jij (als "captain") even alle mensen gaat contacten/PM-en die interesse hebben om te helpen (op wat voor manier dan ook). Als we dan even inventariseren wie wat kan enzo, dan weet je ook wat je nog mist aan kennis. Kun je daarna weer stap voor stap verder lijkt me. Tis maar een idee, maar lijkt me zinnig iig om zoiets alvast te regelen???

Geplaatst

Het is inderdaad waar dat na het verliezen van de RD gegevens het niet meer is opgepakt door gebrek aan mensen en tijd en ervaring. De prof die er zijn ziel en zaligheid in heeft gelegd heeft er de puf niet meer voor en dat begrijp ik.

Uit dit draadje blijkt dat er op dit moment mogelijk toch mensen zijn die het graag op zouden willen pakken en dat juichen we toe en dat willen dat graag verder ondersteunen en faciliteren.

Wij hebben echter op dit moment geen mensen in ons team die er tijd voor hebben om dit op te pakken. Een oplossing zou kunnen zijn dat er naar aanleiding van dit draadje onder jullie mensen zijn die het leuk vinden om het weer op te gaan pakken binnen geocaching.nl.

Als jullie hier met elkaar een projecteam samen weten te stellen kunnen wij vervolgens de ruimte op de server voor een site beschikbaar stellen en een ruimte op het forum (besloten) waar jullie als projecteam RD meetpunten verder kunnen gaan ontwikkelen. Tevens kun je gebruik maken van de kennis en ervaring van mensen in het bestaande team.

Er zal echter onder jullie iemand op moeten staan die de kar wil trekken en dit gaan regelen. Wie vind het leuk om op te pakken en dit binnen geocaching.nl te gaan regelen? Wie pakt het stokje op?

Ik ben benieuwd.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...