Spring naar bijdragen

Nieuwe Gemeentekaart .dat File


The CEO

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

  • 1 month later...
  • 10 months later...
6 uur geleden zei Birdie.NL:

Hallo the CEO,

Mogen we binnenkort weer een update voor de Gemeentekaart NL in GSAK van je verwachten. Op https://nl.wikipedia.org/wiki/Gemeentelijke_herindelingen_in_Nederland

lees ik dat we net van 380 naar 355 gemeentes zijn gegaan.

groet, Birdie.NL

Hoi

Ja, ik ben er mee bezig.
Ik heb de nieuwe gemeentegrenzen al naar Clyde (de programmeur van GSAK) opgestuurd. Echter hij hersteld momenteel van een beroerte, dus het kan even duren voor de nieuwe grenzen in GSAK zitten.
Zodra ze er in zitten zal ik ook een geüpdate kaart maken.

groeten,

The CEO

  • Leuk 2
  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

Netherlands - Counties / Nederland - Gemeentes

Er is ook dit jaar weer een nieuwe FindStatsGen gemeentekaart .dat file beschikbaar.
Download de nieuwe gemeentekaart .dat file hier, en plaats de file in je "macros\FindStatGenData" directory (waarbij je de vorige versie vervangt).

Lees echter ook de rest van deze post door, je moet nog meer doen om de nieuwe gemeentekaart correct te laten werken!

Wijzigingen:

############################
# V1.7 06-01-2021 by The CEO
# Changes due to gemeentelijke herindeling at 01-01-2021
#
# Provincie Groningen: Appingedam, Delfzijl, Loppersum --> Eemsdelta
# Provincie Noord-Brabant: Haaren --> (splitted to) Boxtel, Oisterwijk, Tilburg, Vught
# Provincie Noord-Brabant: (renamed) Nuenen c.a. --> Nuenen
#
# Total gemeentes: 352
############################

Update noodzakelijk van de gemeentegrenzen in GSAK

Om GSAK de gemeente velden correct in te laten vullen volgens de nieuwe gemeentenamen zijn er nieuwe 'polygons' van de gemeentegrenzen gemaakt.

Deze nieuwe polygons zitten in de laatste GSAK patch (V10B9), of een latere patch.
Je kan deze patch hier downloaden: (klik link)

Nadat je deze update geïnstalleerd hebt MOET je de "counties" in je GSAK database zelf actualiseren, bijv dor een macro te runnen met het commando: $Counties=GetCounty("y").
Je kan ook dit macro gebruiken.
Zonder deze stap zal FSG geen gevonden caches in de nieuwe/gewijzigde gemeentes aangeven, wanneer je wel caches gevonden had in een van de 'oude' gemeentes

bewerkt door The CEO
  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • 2 years later...

Volgens de kaart van Nederlandse gemeenten op mijn profiel zijn er 352 gemeenten in Nederland. Ik lees bij het rijksoverheid dat er 342 zijn per 1 januari 2023. Behalve een nieuwe gemeente Voorne aan Zee zie ik niet waar het verschil in zit. Hoe moet ik dit zien? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Frissekiwi:

Volgens de kaart van Nederlandse gemeenten op mijn profiel zijn er 352 gemeenten in Nederland. Ik lees bij het rijksoverheid dat er 342 zijn per 1 januari 2023. Behalve een nieuwe gemeente Voorne aan Zee zie ik niet waar het verschil in zit. Hoe moet ik dit zien? 

De laatst beschikbare gemeentekaart voor FindStatsGen3 is v1.8. Die kaart bevat de 344 gemeentes zoals ze waren op 01-01-2022, en kan je hier downloaden (incl. instructies om het county veld in GSAK te updaten). De wijzigingen tov jouw kaart met 352 gemeenten staan in de header van de .dat file, en zijn:

# V1.8 15-02-2022 by The CEO
# Changes due to gemeentelijke herindeling at 01-01-2022 and 24-03-2022
#
# Provincie Noord-Holland: Beemster --> Purmerend
# Provincie Noord-Holland: Heerhugowaard, Langedijk --> Dijk en Waard
# Provincie Noord-Holland: Weesp --> Amsterdam (officially from 24-03-2022 but polygon update already implemented in V10B11 patch)
# Provincie Noord-Brabant: Landerd, Uden --> Maashorst
# Provincie Noord-Brabant: Boxmeer, Cuijk, Grave, Mill en Sint Hubert, Sint Anthonis --> Land van Cuijk
#
# Total gemeentes: 344

Per 01-01-2023 is de nieuw gemeente Voorne aan Zee ontstaan. Voordat hier een nieuwe kaart voor gemaakt kan worden is er eerst een update-patch van GSAK nodig. Hierop moeten we eerst wachten. Zodra die update beschikbaar is zal ik ook weer een nieuwe .dat file voor FSG maken.

  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...