Beukenootje Geplaatst 15 februari 2011 Geplaatst 15 februari 2011 Alle winnaars van harte gefeliciteerd! Ook felicitaties aan de organisatie: goede, heldere opzet van de wedstrijd en prachtige foto's als resultaat. Kan ik hier ook een Geo d'Or aan toekennen?
Zilvervloot Geplaatst 15 februari 2011 Geplaatst 15 februari 2011 ..in Hi-res... Als ik cache dan gebruik gewoon -tig jarig een simpel handcameratje (Canon IXUS 8515) want het moet wel een beetje handig blijven. Deze foto heb ik thuis een beetje geroteerd en daarmee is hij van 2,0 Mb naar 1,22 Mb gegaan. Ik heb je een mail gestuurd met de beide bestanden. Of is het mogelijk om in dit forum een bestand aan een post te koppelen? Zilvervloot.
delta123 Geplaatst 15 februari 2011 Geplaatst 15 februari 2011 Waar was ook alweer het idee om van deze verkiezing een mooie kalender te maken met de mooiste foto's ?? Geocaching.nl, doe daar wat mee!! of iemand anders natuurlijk.
patje Geplaatst 15 februari 2011 Geplaatst 15 februari 2011 (bewerkt) Waar was ook alweer het idee om van deze verkiezing een mooie kalender te maken met de mooiste foto's ?? Geocaching.nl, doe daar wat mee!! of iemand anders natuurlijk. tijd geleden al dat idee geopperd, maar toen kwamen de raarste dingen en ideeën binnen helaas. Wil er best tijd voor maken, maar dan moet het niet zijn dat ik straks met dozen vol kalenders blijf zitten Even een beetje zitten googlen alvast. Een verjaardagskalender komt op ongeveer € 13,00 per stuk, wellicht bij veel wel wat korting te regelen. Foto's kunnen we dan zelf gaan bepalen. Dit even ter info. 15 februari 2011 bewerkt door patje
haxepaxe Geplaatst 15 februari 2011 Geplaatst 15 februari 2011 Allereerst wil ik de jury bedanken voor het toekennen van de eerste prijs in de categorie A en natuurlijk ook de initiatiefnemer, team Wad-Seekers, voor de organisatie van deze fotowedstrijd. Toen wij afgelopen zomer op Gran Canaria deze cache bezochten (GC1WV05 Acantilado-Cliff-Steilküst), hadden wij geen enkel vermoeden dat dit uiteindelijk resulteerde in het winnen van een eerste prijs. Dit was de eerste cache die wij op dit mooie eiland hebben gevonden. Zeker een aanrader! Toen onze GPS ons via een steile trap naar de rotsen leidde, stuitten wij op een groep jongeren, die aan het zwemmen en zonnen waren. Tja, hoe ga je dan ongemerkt loggen? Omdat stiekem loggen uitgesloten was, besloten we maar recht op ons doel af te gaan. Het duurde dan ook niet lang voordat we "beet" hadden. Opeens klonk er een daverend applaus. De jongelui bleken zelf ook geocachers te zijn. We hebben een tijdje gezellig met deze Spaanse jongeren gekletst,natuurlijk over cachen. Zo zie je maar weer, geocachen verbindt mensen, waar ook ter wereld! Met de vriendelijke groeten, Gerrit
GeoVlinder Geplaatst 15 februari 2011 Geplaatst 15 februari 2011 Gefeliciteerd allemaal, winnaars, organisatie, jury en ook de posters in dit topic. Want naast prachtige foto's bevat dit topic ook leuke en positieve postjes! Van begin tot eind geslaagd: dikke complimenten (volgend jaar weer?) groetjes GeoVlinder
Lemon Geplaatst 16 februari 2011 Geplaatst 16 februari 2011 Ik sluit me graag bij alle andere complimenten aan. Er zaten hele mooi foto's bij, en graag volgend jaar weer zo'n wedstrijd!
Wad-Seekers Geplaatst 16 februari 2011 Auteur Geplaatst 16 februari 2011 (volgend jaar weer?) Ik ben zeker van plan om dit jaar weer een cachefoto wedstrijd te organiseren. Tip: zet daarvoor geschikte foto's apart, of markeer ze. Moet ik nou mezelf gaan quoten Volgend jaar is trouwens nog ver weg... eerst de wedstrijd cachefoto2011 (dit jaar) en dan misschien cachefoto2012 (volgend jaar) Voor het realiseren van een kalender ben ik een apart draadje gestart : kalender
keske27 Geplaatst 16 februari 2011 Geplaatst 16 februari 2011 Hallo all, Dan wil ik deze foto voor dit jaar toevoegen: Ringslang Groetjes, Kees
KoeBoe Geplaatst 16 februari 2011 Geplaatst 16 februari 2011 Winnaars gefeliciteerd !!!! Wadseekers bedankt voor de organisatie. Het was iedere keer weer leuk om nieuwe inzendingen binnen te zien komen. En jury: Ik vond het tenminste erg moeilijk om één favoriet uit te zoeken. En ik heb er blijkbaar geen verstand van, want mijn keuze is laag geëindigd Ik kijk nu al uit naar het einde van dit jaar, dan kunnen we weer inzenden!!!!
PeterAnnemiek Geplaatst 16 februari 2011 Geplaatst 16 februari 2011 :thumbup: Wij sluiten ons HELEMAAL aan bij KOEBOE. Zeer terechte winnaars en erg leuke wedstrijd :beerchug: Ook wij hebben erg genoten van de inzendingen. Wadseekers TOP !!!!!!!!!Groetjes
Pegepe Geplaatst 16 februari 2011 Geplaatst 16 februari 2011 Winnaars van harte gefeliciteerd! Jullie hebben het verdiend! Organisatie bedankt! Jury bedankt! Mijn persoonlijke favoriet was de foto in de tunnel, superfoto! Zeer zeker voor herhaling vatbaar! Ik ga weer foto's schieten.... groeten Jolanda, Team Diesel@Mill
haxepaxe Geplaatst 19 februari 2011 Geplaatst 19 februari 2011 Het geluk kan niet op vandaag: -- Vanmorgen heeft de ooievaar ons eerste kleinkind bij onze dochter bezorgd. -- Vanmiddag heeft de postbode de mooie gewonnen coin van de fotowedstrijd bezorgd. Dubbel feest: Groeten, Gerrit
Sivota Geplaatst 19 februari 2011 Geplaatst 19 februari 2011 Opa Gerrit dus in het vervolg!! Geweldig en gefeliciteerd!!!!
Bloodwoosj Geplaatst 19 februari 2011 Geplaatst 19 februari 2011 Ergens deze week (druk druk druk, weinig het forum bezocht) werd mijn mailbox verrast met een mailtje dat ik een winnende foto had ingestuurd voor de Cachefoto2010 verzameling. Vanmiddag bij thuiskomst in de brievenbus een enveloppe met een pracht van een coin aangetroffen, waarvoor hartelijk dank aan de organisatie. Hopelijk komt er dit jaar een vervolg op dit mooie initiatief. Wie een fototoestel meeneemt bij het geocachen, zo is althans mijn ervaring, neemt toch een stuk intensiever de omgeving in zich op. Maar, het heeft ook nadelen. Van mijn medecachegenoten heb ik inmiddels een fotolimiet van maximaal 30 foto’s per cache opgelegd gekregen voor de eerstvolgende Noord-Frankrijktocht ;-) Wat betreft achtegrondinfo over het zelfportret in de treintunnel het volgende: Op een vrije namiddag vanaf het werk de auto genomen en in ca. een uur richting Wuppertal gereden, met het doel daar een tweetal caches + bonuscache bij een stilgelegde treintunnel te bezoeken. De eerste cache was (na een aantal foto’s van over het spoor gevallen bomen gemaakt te hebben) snel boven water. Op weg naar de tweede cache moest de Schwelmer tunnel doorlopen worden en in de tunnel ontstond na een paar foto’s van het licht aan het einde het idee mijn eigen schaduw vast te leggen. Waar normaal dit soort plekken volgestouwd liggen met al het overtollige uit onze consumptiemaatschappij bleek het hier reuze mee te vallen. Toen ik ongeveer 1/3 deel van de ca. 700 meter lange tunnel door was kwam ik het lage karretje dat op de foto te zien is tegen. Een mooi object om wat extra diepte in de foto’s te krijgen. Uiteindelijk heb ik mijn statief daar opgesteld, een zaklamp rechts achter het statief op de grond gelegd, zelf naast het statief gaan staan en vervolgens in verschillende houdingen een aantal foto’s gemaakt. Het moeilijkste was het stilstaan. Om zonder al te hoge isowaarden een goed beeld te krijgen moest er voor iedere foto ca. 30 tot 60 seconden belicht (en stilgestaan) worden. Pas bij thuiskomst zag ik dat op de bewuste foto ook de schaduw van het statief met fototoestel te zien was. Rechtsboven in beeld is ook nog een stukje arm en mouw te zien zodat ik er zelf toch nog een beetje op sta. Achteraf vond ik deze (in eerste instantie mislukte) foto boeiender dan die waar het statief en het stukje mouw niet op te zien waren. Na beide caches bleek er een bonus te zijn (ik had geen beschrijving bij me) die uiteindelijk na wat hachelijk klauterwerk ook nog gevonden werd. Achteraf bleek er een iets simpeler weg naartoe te leiden dan de rots tussen het stilgelegde spoor en het nog in gebruik zijnde paralelle traject die ik beklommen had... Greetz en laat die camera's maar mooie plaatjes schieten, Bloodwoosj.
Aanbevolen berichten