Spring naar bijdragen

Automatisch Cache Weergeven


Team-Alf

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Ja, gewoon als premium member op gc.com een query maken waarmee je alle caches in nederland ophaalt en die dan in je gps zetten.

 

En die PQ (Pocket Query) zet je dan met GSAK weer in je TomTom, dan roept ook jou TomTom voortaan dat er een cache op xxx mtr ligt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de garmin 60 kan niet heel nederland aan caches bevatten. althans, niet in waypoints, het maximum zit volgens mij op 1000 terwijl nederland meer dan 10.000 caches telt. en die bevatten vaak meer dan 1 waypoint. misschien kan het via poi.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een garmin 60csx en heb daarin alle geocaches (startpunten, dus geen extra waypoints) in Nederland en de grensstreek rond Zuid Limburg, ongeveer 14000 stuks in totaal. Dat moet wel inderdaad via pois want via de standaard waypoint optie in de 60csx kunnen er maar maximaal 1000 in, zoals Wad-Seekers al zei.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

En die PQ (Pocket Query) zet je dan met GSAK weer in je TomTom, dan roept ook jou TomTom voortaan dat er een cache op xxx mtr ligt.

 

kan dat ook zonder GSAK? Ik heb ooit GSAK geprobeerd, maar snapte er toen helemaal niets van, gebruik nu weleens EASYGPS, om PQ's te bekijken als ik geen netwerk verbinding heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

kan dat ook zonder GSAK? Ik heb ooit GSAK geprobeerd, maar snapte er toen helemaal niets van, gebruik nu weleens EASYGPS, om PQ's te bekijken als ik geen netwerk verbinding heb.

 

GSAK moet je leren begrijpen. Gewoon heel veel tijd instoppen.

Wanneer je de basis kent, dan kan het alleen maar groeien en worden de mogelijkheden onbeperkt.

 

Zelf snapte ik er in het begin niet veel van. Maar na een tijdje begin je het te begrijpen en nu is het een onmisbare tool (SAK) geworden. Ik kan niet meer zonder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo ik las bij een van de logs dat iemand op de A30 reed en op de tomtom zag dat er in de buurt een cache verstopt lag. Is deze funktie ook beschikbaar op de garmin gps 60csx.

de 60 doet hetgeen wat een Tom Tom doet niet, hij piept niet als je dicht bij een cache komt of bent. Wat je beschrijft van de Tom tom (en garmin Nuvi) heeft dat ook is de mogelijkheid om waarschuwingen te krijgen over WP's die op je route liggen. alle andere suggesties hier die zijn aangedragen zijn uiteraard goed en helpen je met het laden van de caches en WP's in je GPS. Maar wat je zoekt is volgens mij niet op de 60 beschikbaar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

GSAK moet je leren begrijpen. Gewoon heel veel tijd instoppen.

Wanneer je de basis kent, dan kan het alleen maar groeien en worden de mogelijkheden onbeperkt.

Zelf snapte ik er in het begin niet veel van. Maar na een tijdje begin je het te begrijpen en nu is het een onmisbare tool (SAK) geworden. Ik kan niet meer zonder.

 

daar heb ik dus geen zin/tijd voor....ik besteedt mijn tijd liever aan cachen en andere dingen.

Maar ik ga toch binnenkort maar weer eens een poging wagen en zien hoever ik kan komen.

bewerkt door post@co
Link naar opmerking
Deel via andere websites

de 60 doet hetgeen wat een Tom Tom doet niet, hij piept niet als je dicht bij een cache komt of bent. Wat je beschrijft van de Tom tom (en garmin Nuvi) heeft dat ook is de mogelijkheid om waarschuwingen te krijgen over WP's die op je route liggen. alle andere suggesties hier die zijn aangedragen zijn uiteraard goed en helpen je met het laden van de caches en WP's in je GPS. Maar wat je zoekt is volgens mij niet op de 60 beschikbaar

Volgens mij kan de 60csx dat ook. Ik heb het zelf nooit uitgeprobeerd, maar als je de caches als POIs erin zet met behulp van de POI loader van garmin, dan kan je zogenaamde proximity alerts instellen. Dit wordt omschreven op de Garmin site:

"Proximity Alerts — When you're within a certain distance of a POI or driving a certain speed near a POI, your device can provide visual and audio alerts. This can be helpful near school zones, red lights and safety cameras."

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de 60 doet hetgeen wat een Tom Tom doet niet, hij piept niet als je dicht bij een cache komt of bent. Wat je beschrijft van de Tom tom (en garmin Nuvi) heeft dat ook is de mogelijkheid om waarschuwingen te krijgen over WP's die op je route liggen. alle andere suggesties hier die zijn aangedragen zijn uiteraard goed en helpen je met het laden van de caches en WP's in je GPS. Maar wat je zoekt is volgens mij niet op de 60 beschikbaar

Kun je op de 60 geen alarm zone's instellen? De meeste Garmin apparaten hebben dat toch wel? Mijn Vista HCx in ieder geval wel. Ik doe dat wel eens voor een handvol caches in de omgeving. Alleen weet ik niet zo gauw hoe ik dat voor zoveel Wp's of POI's zou moeten doen. Handmatig lijkt me veel te veel werk.

 

Edit: overbodig quote verwijderd.

bewerkt door wirholt
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik er even vanuit ga dat die proximity alerts hun werk doen. Dan moet je zorgen dat je de cache informatie uit de PQ's in een (of meerdere) .csv file(s) krijgt. Vervolgens de Garmin POI loader gebruiken en hierin de gewenste alert afstand instellen, die past hij dan toe op alle caches (zoals ik het nu begrijp na wat gegoogle) en rijden maar :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik er even vanuit ga dat die proximity alerts hun werk doen. Dan moet je zorgen dat je de cache informatie uit de PQ's in een (of meerdere) .csv file(s) krijgt. Vervolgens de Garmin POI loader gebruiken en hierin de gewenste alert afstand instellen, die past hij dan toe op alle caches (zoals ik het nu begrijp na wat gegoogle) en rijden maar :yes:

 

 

Ik vraag mij af of de proximity optie werkt als je niet via een route gaat,

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb gisteren mijn caches opnieuw via POIs ingeladen en de traditionals ingesteld met een proximity alert van 500m. Maar geen 'visual and audio alerts' als ik in de buurt van een traditional kom. Als ik de informatie van de cache opvraag geeft hij wel aan dat de alert is ingesteld. Dus blijkbaar werken de alerts niet als je 'zomaar' rond rijdt, zoals Track_leader al suggereerde. Via een route heb ik het nog niet geprobeerd, maar dit lijkt me toch minder handig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...