Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik zie bij sommige geocachers in hun profiel zo'n mooi kaartje met daarop in rood alle landen waar ze caches hebben gelogd.

Weet iemand hoe ik dat in mijn profiel kan zetten?

Geplaatst

Bedankt voor je reactie. Ik gebruik ook GSAK, maar ik weet niet wat ik dan moet doen. Een macro installeren, begrijp ik? En dan?

Geplaatst

Zoek in het forum van GSAK maar naar de macro GenUploadStats.gsk en FindStatGen3.gsk. Als je die draait, krijg je vanzelf alle opties om je profielpagina samen te stellen. In GSAK heb ik daarvoor een aparte database aangemaakt waarin ik de pocketqueries met mijn Finds en mijn Owned caches laad. Daarnaast gebruik ik ook de macro CountryStateCounty.gsk om de landen en provincie gegevens in de database goed bij te werken, die is vanuit de PQ niet altijd goed gevuld voor de kaartjes. Met AddLogs.gsk kan evt. logjes op mijn caches alleen bijwerken zonder een PQ te downloaden.

Het heeft mij ook even gekost om uit te zoeken, maar dan heb je ook wat. Er zijn wellicht forumleden met nog meer GSAK tips voor je profiel, ik ben zelf ook benieuwd.

Geplaatst

Bedankt voor de reacties. Ik ga het proberen.

Begrijp ik het nu goed dat via MyGeocachingProfile je steeds opnieuw je myfinds-PQ moet uploaden?

Of is dat bij de andere oplossing (via GSAK) ook het geval?

Is geen automatische oplossing (net als bij de statsbar)?

Geplaatst

Voor GSAK schijnt er ook een PQ te zijn die je finds uit de mail kan halen, maar ben daar nog niet mee bezig geweest. Ik heb eerder andere profielpagina's geprobeerd, maar die ik had moest je toch hoe dan ook een PQ uploaden. Met GSAK vind ik het dan toch 1 van de prettigere manieren, maar als het makkelijker kan ben ik ook benieuwd.

Geplaatst

hallo,

het is allemaal niet zo moeilijk maar je moet wel het een en ander doen om dit voor elkaar te krijgen.

op gc.com heb je bij de PQ's de optie om de myfinds query 1 maal per 7 dagen te laten draaien (moet je wel steeds handmatig opstarten) dit geeft een PQ met al jou finds die geregistreerd zijn op gc.com. Na je de mail hebt ontvangen met de informatie verwerk je dit met GSAK (dwz laden in een database die je hiervoor hebt aangemaakt) zelf heb ik een database die heet MyFounds. Vervolgens start je FINDSTATGEN via het macro menu en volgt de stappen die nodig zijn.

Hierna kun je de informatie met een macro uploaden of gewoon rechter muis klik op de webpage die je ziet, kies beklijk broncode of view source en doe dan CRTL-A CTRL-C open dan je profiel op gc.com ga naar de optie om aante passsen en kopieer daar de informatie naar toe door CTRL-V

Er zijn makkelijkere opties maar dit is even recht toe recht aan. Hieronder de indormatie die je nodig hebt voor GSAK. Ook hier staat nog een aanpak die ooit al eens op het forum is verschenen http://forum.geocaching.nl/index.php?showtopic=8773&view=findpost&p=134355

FINDSTATGEN macro --> http://gsak.net/board/index.php?showtopic=15620

Language files (ondermeer nederlands) en verschillnede kaarten --> http://gsak.net/board/index.php?showforum=38

Geplaatst (bewerkt)

De optied kies broncode enzovoort is helemaal niet nodig.

Als je de macro hebt gedraaid opent er automatisch een pagina met de gegevens die gemaakt zijn een die staan automatisch ook onder de CTRL-V knop.

Dus gewoon naar je profiel gaan en edit doen en CTRL V doen.

Als er al statiestieken staan deze eerst even weghalen en dan ook gewoon CTRL V doen.

bewerkt door team nessa
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...