Spring naar bijdragen

Starters Vraag


joha

Aanbevolen berichten

Ik ben in het bezit van een Gartmin GPS map 60 csx en wil gaan geocachen

Op de site van geocaching .com heb ik enkele caches bij mij in de buurt gevonden.

Welke kan ik direct op mijn GPS laden en zo op stap gaan en hoe moet ik de caches welke verbonden zijn met een rebus omzetten naar coordinaten om zo de cach te vinden?

Waar vind ik een duidelijke handleiding om ECHT als beginner gefacineerd te worden van geocaching ????

 

Joha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Je hebt in ieder geval een goede gps in bezit.

Kijk eens hier voor basale info.

 

Het is niet de bedoeling om puzzelcaches, zoals rebussen etc op het forum te bespreken. Via een persoonlijk bericht kan ik je meer vertellen. Laat me me eerst via een PB weten om welke cache het gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tip 1) Begin niet met een mistery cache. (dit symbool: icon_mystery_small.gif)

Tip 2) Begin met een moeilijkheid 1 en terrein 1 (stars1.gif/stars1.gif)

Tip 3) Begin met een traditionele cache. (icon_traditional_small.gif)

Tip 4) Mistery's zijn puzzels die je eerst moet oplossen voor dat je een coördinaat krijgt. Dat kan van alles zijn en het is gewoon proberen. Want oplossingen mogen we niet geven.

bewerkt door Waldio
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Welke kan ik direct op mijn GPS laden en zo op stap gaan en hoe moet ik de caches welke verbonden zijn met een rebus omzetten naar coordinaten om zo de cach te vinden?

 

 

Ik vraag me even af wat je precies met deze zin bedoeld. Bedoel je.

 

1: Hoe je coordinaten invoerd in je gps als je een puzzel of rebus hebt opgelost

 

2: Hoe je van een rebus komt tot de coordinaten.

 

Nummer 1 gaat vaak namelijk via je gps en ik weet zeker dat de Gpsmap 60 functionaliteit heeft om coordinaten in te voeren (Let wel even op het formaat)

 

Nummer 2 zal je toch echt zelf moeten doen, door te puzzelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien begrijp ik wel wat er wordt gevraagd.

Ondanks dat je een goed gps apparaat hebt en denkt nu kan ik fijn gaan geocachen

en ondanks dat er veel ophef wordt gemaakt en de indruk wordt gewekt dat het gratis is

om papierloos te gaan geocachen kom je er nu denk ik net als ik ontgocheld achter dat

het niet gratis kan. De extra informatie die je wel krijgt als je gaat betalen krijg je niet

als je geen lid wordt. De begincoordinaten (vaak vanaf parkeerplaats) kun je wel makkelijk

op je gps apparaat krijgen maar de rest (dus zeg maar ALLES) moet je aan informatie

gewoon uitprinten.

Ondanks dat er door de geocachers veel aan het schoonhouden van de wereld gelegen is

wordt er dus door het verplichten van een te betalen lidmaatschap per 3 maand of per jaar

onnodig papier verspilt door mensen die zich niet willen laten verplichten tot het te betalen

van een lidmaatschap. En vreemd waarom in dollars? Waarom is de com site half Nederlands

en de punt NL site half Engels. Is er geen geld voor een goede website ontwerper?

 

(Printen, terwijl dat juist met de moderne GPSen niet nodig is)

 

 

https://my.garmin.com/mygarmin/marketing/geocache.htm

Citaat:

Go GeocachingGarmin werkt samen met geocaching.com, zodat u kunt zoeken naar realtime caches en deze rechtstreeks naar uw eenheid kunt downloaden. Met onze nieuwe toepassingen is geocaching leuk en eenvoudig — u hoeft nooit meer handmatig coördinaten in te voeren! Zoek op een handige manier naar caches bij u in de buurt of waar dan ook ter wereld en geef ze weer op een straat- of satellietkaart die u kunt pannen en zoomen. Download ze vervolgens naar uw apparaat en op pad maar!

 

Meld u aan of maak een account om aan de slag te gaan.

bewerkt door Lokatie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

...knip...de indruk wordt gewekt dat het gratis is

om papierloos te gaan geocachen kom je er nu denk ik net als ik ontgocheld achter dat

het niet gratis kan. De extra informatie die je wel krijgt als je gaat betalen krijg je niet

als je geen lid wordt. De begincoordinaten (vaak vanaf parkeerplaats) kun je wel makkelijk

op je gps apparaat krijgen maar de rest (dus zeg maar ALLES) moet je aan informatie

gewoon uitprinten. ...knip...

Onjuist.

Als je niet betalend lid (member) wordt heb je beschikking over de informatie die bij een cache hoort. Je kunt van iedere cache (PMO caches uitgezonderd en dat zijn er nog steeds erg weinig) de benodigde waypointsinfo downloaden in de vorm van een send to gps bestand. Dat bestand kun je op je gps zetten en dan heb je de beschikking over ALLE waypoints zover die door de owner gegeven zijn. Daarnaast zou je ook alle info van de listing kunnen kopiëren naar je pda en zo de listing papierloos meenemen het veld in. Ook daar hoef je geen premium member voor te zijn. Wie papierloos wil cachen kan dat dus wel degelijk gratis (zonder premium member te worden). Het voordeel van premium member zijn is dat je o.a. meerdere caches als gpx bestand tegelijk kunt downloaden in de vorm van zogenaamde pocket queries ipv stuk voor stuk. Dat heeft echter niets met papierloos cachen te maken.

 

Ondanks dat er door de geocachers veel aan het schoonhouden van de wereld gelegen is

wordt er dus door het verplichten van een te betalen lidmaatschap per 3 maand of per jaar

onnodig papier verspilt door mensen die zich niet willen laten verplichten tot het te betalenvan een lidmaatschap.

Niemand wordt verplicht tot iets, zie ook boven.

 

En vreemd waarom in dollars?

Ja, eigenlijk te gek voor woorden dat een Amerikaanse organisatie vraagt dat als je betalend lid wil worden dat je dan in dollars moet betalen. Het zou verboden moeten worden :)

 

Waarom is de com site half Nederlands en de punt NL site half Engels. Is er geen geld voor een goede website ontwerper?

Alweer onzin. De op de .nl site vind je echt geen 50% Engelse teksten.

Daarnaast draait de .nl site op vrijwilligers.

De .com site is zo voor en na bezig de Engelse teksten te vertalen naar andere talen waaronder Nederlands. En dat gaat niet van vandaag op morgen. Wees blij dat men überhaupt de moeite doet die omvangrijke site te vertalen in andere talen dan het Engels.

 

Overigens, ik als premium member druk ook nog steeds mijn info op papier af, simpelweg omdat mijn gps niet in staat is om alle info van het gpx-bestand zichtbaar te tonen. De cachelisting heb ik dus nog steeds op papier nodig.

 

Greetz Bloodwoosj.

 

Edit typevauten

bewerkt door Bloodwoosj
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Printen hoeft sowieso niet, je kan ook gewoon op oud-papier schrijven met 1 vd vele reclamepennen. Allemaal gratis.

 

Als je wil kan je deze hobby echt helemaal gratis doen, zelfs als geen je pc hebt, want je kan in de bieb gratis gebruik maken van het internet. Ook kan je fietsen of wandelen, er zijn genoeg cachers zonder auto.

 

En als je een beetje goed bent, kan je zelfs aan een gratis gps komen.

 

Ja het is waar, dat mensen die er met gemak veel geld tegenaan kunnen gooien het makkelijker hebben, meer kunnen qua afstand en het minder tijd kost misschien, maar is dat niet bij elke andere hobby en in het hele leven zo?

 

Misschien moet je gewoon even je weg erin vinden nog, maar ik denk dat je snel genoeg de gratis wegen vind. Hier op het forum worden ook met regelmaat dingen gratis aan geboden. Bijv. munitiekistje of goodies.

 

Ik snap je teleurstelling als je dacht dat alle mogelijkheden binnen de hobby gratis waren, maar is er tegenwoordig nog iets gratis dan? Voor de extra's moet je volgens mij altijd betalen.

 

Zelfs al je als hobby zonsondergangen kijken hebt, is het niet gratis als je meer wil. Wil je hem zien ondergaan in zee of achter de bergen, zal je toch die rit erheen moeten bekostigen. Wil je ook nog foto of filmpje van het gebeuren, kost dat ook geld.

 

Dus ja het kan gratis, maar als je meer wil dan noodzakelijk, dan moet je een beetje betalen, wat nog steeds niet vergelijkbaar is met het lidmaatschapsgeld vd gemiddelde sportclub.

 

groetjes GeoVlinder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

«humor mode on»

En als je een beetje goed bent, kan je zelfs aan een gratis gps komen.

 

:ph34r: het is niet toegestaan om illegale praktijken te promoten op dit forum en al helemaal niet om aan te zetten tot het afnemen van een gps van een geocacher. Dat kan namelijk ernstige gevolgen hebben voor de gezondheid van de cacher!!!!

«humor mode off»

 

Welkom op dit forum en veel plezier met het geocachen!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Lokatie, Als je Geocache gewoon ziet als een sport/hobby dan zijn de kosten die je hebt lager dan welke sportvereniging dan ook. Groundspeak moet je dan zien als je club.

Het is vrij logisch dat ze wat geld vragen. De miljoenen caches de duizenden gebruikers per dag etc... Dit kost behoorlijk was server ruimte en band breedte die ook betaald dient te worden.

 

Ook het dollar verhaal is vrij logisch. stel dat ze een prijs neer zouden zetten in euro's dan heb je telkens te maken met veranderingen van de wisselskoers. En aangezien groundspeak niet zo groot is dat

het veel vestigingen in Europa kan hebben en dus ook effectief kan handelen in valuta, is het veel logischer om de koers wisseling aan de bank van de gebruiker over te laten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...