Klompengatters Geplaatst 26 januari 2004 Geplaatst 26 januari 2004 Wat maakt het uit. Als er maar uit de beschrijving duidelijk naar voren komt dat je moet betalen en hoeveel !! Dan is de keuze aan jezelf of je het de moeite vind om die cache te scoren of hem door de kosten laat schieten. Zelf heb ik geen moeite te betalen als de cache in een hele mooie prive omgeving ligt verborgen. Dat er dan een kleine toegangsbijdrage wordt berekend vind ik niet vreemd, maar als het in de vele euro's gaat lopen dan is het minder.
mgr Geplaatst 26 januari 2004 Geplaatst 26 januari 2004 Ik heb wel gehoord dat het bier gratis is bij die ufo´s.
GeoGerard Geplaatst 26 januari 2004 Geplaatst 26 januari 2004 Dit is nu typisch Hollands, dat oeverloze gezeur over geld. Er zijn nu al 50 reacties op dit gebakken lucht onderwerp.
Kruimeldief Geplaatst 27 januari 2004 Geplaatst 27 januari 2004 Dit is nu typisch Hollands, dat oeverloze gezeur over geld.Er zijn nu al 50 reacties op dit gebakken lucht onderwerp. Foei Gerard, geld kun je altijd nog over de balk gooen. Ik moet hard werken voor al mijn gadgets hoor en entree vragen is geen gadget voor mij. Ach, ik plaats een paar caches in de dierentuin hier. Degene die de cache wil vinden zal eerst 17,50 entree moeten betalen. Of.... neem een seizoenkaart. GRTZ Kruimeldief Geen problemen met entree betalen, ook al is het 100 euro per persoon. Meldt het gewoon even duidelijk op de cacheagina
laurus Geplaatst 30 januari 2004 Geplaatst 30 januari 2004 In het midden van deze discussie krijg ik de nieuwe cache-lijst binnen, en wat zie ik tot mijn verbazing: GCHGBE "De Zaanse Schans". Een VIRTUELE cache die je aan de hand van foto's door het hele openluchmuseum laat lopen. Deze had wat mij betreft dus NOOIT goedgekeurd mogen worden, pure reclame! Ik tel de genoemde parkeerkosten niet mee in de overweging, omdat er ook prima gratis te parkeren is in de directe omgeving (mede-zaankanters weten waar ik het over heb). Men heeft dus als een toerist over de zaanse schans gelopen met een cameraatje in de hand, wat cijfertjes vervangen door lettertjes, en voila noeme het een cache. Voor dit soort plaatsen bestaan POI lijsten of bureautjes die zich VVV noemen, misbruik hier alsjeblieft de naam Cache niet voor !!!
Gast Yvonne (GOTCHA) Geplaatst 30 januari 2004 Geplaatst 30 januari 2004 Ik heb behoefte nog een duit in het zakje te doen. Bij twee caches die deze en vorige maand geplaatst zijn, vind ik het heel jammer dat er betaald moet worden en dat netjes is vermeld. Bij beide caches is daardoor namelijk een behoorlijke hint opgenomen inzake de locatie van de eindstash, zeker omdat ook nog netjes de openingstijden worden vermeld. Nu weet ik best dat ik natuurlijk niet op het internet hoef te gaan zoeken, maar ik ben helaas niet zo sterk en doe het toch waardoor een deel van de verrassing van de cache weg is.
Gast Yvonne (GOTCHA) Geplaatst 30 januari 2004 Geplaatst 30 januari 2004 Daar hoef ik geen boekje voor te kopen, we werken met z'n driëen en zijn alle drie behoorlijk neurotisch. Alleen de huishoudelijke hulp is nog een beetje normaal :-)
kapper Geplaatst 30 januari 2004 Geplaatst 30 januari 2004 Heb je er al bij stilgestaan dat jij jouw hobby kan uitvoeren, omdat de makers van caches voor jou geld uitgeven? Toch nog even een reactie op de verhouding plaatser - zoeker. Stel je hebt als plaatser een hoop moeite en ook kosten geinvesteerd in een cache. Wat wil je vervolgens? Juist. Dat ie gezocht en gevonden wordt. En dat liefst zo vaak mogelijk. Dus wie nou wie nodig heeft ?....... En om even naar het topic terug te keren. Ik vind betalen voor iets wat me aanstaat en wat de prijs waard is geen bezwaar. Ik weet het wel graag van tevoren zodat ik m'n afweging kan maken. We hebben eens een cache gezocht in het nationele park de hoge veluwe. Als je daar met een gezin naar binnen wil, nou trek je knip maar. Maar dat wisten we van tevoren en we hebben er geen moment spijt van gehad.
Biertjuh Geplaatst 30 januari 2004 Geplaatst 30 januari 2004 Ik tel de genoemde parkeerkosten niet mee in de overweging, omdat er ook prima gratis te parkeren is in de directe omgeving (mede-zaankanters weten waar ik het over heb). Dan ook van mij nog even een reactie. Ook mijn eerste indruk was nou moet het niet nog erger worden, de Zaanse Schans als virtuele cache. Dus als je de coördinaten even door kan geven van de parkeerplaats (wij vinden ze wel, maar voor de rest van Nederland) Nakijken op internet leverde op dat je dan wel de parkeerplaats moet betalen, maar verder is de toegang gratis tenzij je ergens naar binnen wil. Maar dan maak je er een dagje uit van, en dat is dan het belangrijkste onderdeel van die dag, en niet de cache. Bovendien is de Zaanse Schans zeker de moeite van het bezichtigen waard. Er zijn genoeg caches die gratis zijn, maar waar je wel een parkeerkaart moet kopen. Neem alle caches die in een stad zijn, gratis parkeren is er tegenwoordig niet meer bij. Soms is gratis parkeren wel mogelijk als je er een iets grotere wandeling voor over hebt, dat is een afweging die ieder voor zich maakt. Sommige caches zijn gewoon de moeite waard, ondanks de gemaakte kosten. En als je half Nederland door moet om ergens te komen, dan wegen de kosten van het parkeren of eventueel entree niet op tegen de benzine kosten. Als je maar vooraf weet waar je aan toe bent. En dat is het belangrijkst: sommige plekken moet je gewoon voor betalen, of het nu de waterleiding duinen zijn of een dierentuin, dat maakt niet uit. Groetjes Marja die al genoeg geld uitgeeft aan het plaatsen van caches, de benzine en de goodies en dus ook liever overal gratis in komt, en bovendien al 29 jaar getrouwd is met een echte zaankanter, zielig hè
Kruimeldief Geplaatst 30 januari 2004 Geplaatst 30 januari 2004 Conclusie is niets anders dan als het geld gaat kosten, meldt dat dan duidelijk in de cache beschrijving. Een cacher kan dan zelf vantevoren beslissen of de kosten het waard zijn om er heen te gaan of niet. Lijkt me een kleine moeite. Gemakkelijk toch? GRTZ Kruimeldief Het zijn de vrouwen van vroeger niet meer: Vroeger kwam je bezopen thuis en sloeg je vrouw je twee eieren in de pan; nu slaan ze je de pan tegen je eieren
Twinlife Geplaatst 30 januari 2004 Geplaatst 30 januari 2004 dit is echt weer iets voor ons nederlanders over geld zeuren. oplossing lees ik net bij een reactie van kruimeldief. simpeler kan het volgens mij niet GEWOON EFFE VERMELDEN dat het geld gaat kosten. gr twinlife (die het niet vaak eens is met een drenth)
Kruimeldief Geplaatst 30 januari 2004 Geplaatst 30 januari 2004 gr twinlife (die het niet vaak eens is met een drenth) Hmmm, Je bent toch geen Belg? Groningers en Friezen gaan niet samen hoor. Groningers en Drenthen wel en Drenthen en Friezen ook wel. Ik weet nog wel van vroeger boij mijn schoonouders in groningen. Als daar het gesprek op Friezen kwam, kwam daar ongeveer hetzelfde gekeutel in voor als wij Nederlanders het over de Belgen hebben. GRTZ Kruimeldief Een echte Drenth, n*u*t nooit allent
Twinlife Geplaatst 30 januari 2004 Geplaatst 30 januari 2004 [Groningers en Friezen gaan niet samen hoor. Groningers en Drenthen wel en Drenthen en Friezen ook wel. Ik weet nog wel van vroeger boij mijn schoonouders in groningen. Als daar het gesprek op Friezen kwam, kwam daar ongeveer hetzelfde gekeutel in voor als wij Nederlanders het over de Belgen hebben. GRTZ Kruimeldief Een echte Drenth, n*u*t nooit allent dan is het bij ons een omgekeerde wereld hier in huis gaat er al dik 10 jaar een groninger samen met een fries om. en dat gaat prima gr twinlife(die niet zou weten wat er ipv de * moet staan)
Kruimeldief Geplaatst 30 januari 2004 Geplaatst 30 januari 2004 [Groningers en Friezen gaan niet samen hoor. Groningers en Drenthen wel en Drenthen en Friezen ook wel. Ik weet nog wel van vroeger boij mijn schoonouders in groningen. Als daar het gesprek op Friezen kwam, kwam daar ongeveer hetzelfde gekeutel in voor als wij Nederlanders het over de Belgen hebben. GRTZ Kruimeldief Een echte Drenth, n*u*t nooit allent dan is het bij ons een omgekeerde wereld hier in huis gaat er al dik 10 jaar een groninger samen met een fries om. en dat gaat prima gr twinlife(die niet zou weten wat er ipv de * moet staan) Tja, sommige zoeken nu eenmaal altijd de problemen op Twinlife. Vechten als kat en hond is niet erg als het goedmaken erna maar leuker is. GRTZ Kruimeldief Love doesn't make the world go 'round, but it sure makes you dizzy.
Aanbevolen berichten