Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Wat betreft het idee van Peetee;

Er bestaan al langer een aantal caches waarvoor eventueel een bootje moet worden gehuurd om bij de cache te kunnen komen, zoals "Amsterdam Urban 2 - under the bridge" & "De plaag van de kaag".

Ook deze zijn approved, waarschijnlijk omdat een cacher met zijn eigen boot kostenloos de stash kan bereiken.

Voor wat betreft de eerdergenoemde caches die in de Kennemerduinen liggen (v.a. 1-1-04 overigens gratis) of in het A'damse duinwatergebied is er geen keus, je moet wel betalen, tenzij je illegaal het gebied in gaat, ligt dat volgens mij anders. Deze zouden in principe niet goedgekeurd mogen worden.

(Maar liggen wel in een prachtige omgeving overigens :blush: )

Gast Yvonne (GOTCHA)
Geplaatst

We zullen eens zien of we de UFO landingsbaan kunnen verblijden met een dollar of zes.

Geplaatst
Wat betreft het idee van Peetee;

Er bestaan al langer een aantal caches waarvoor eventueel een bootje moet worden gehuurd om bij de cache te kunnen komen

Goed, dan hoef ik daar dus geen problemen te verwachten! :thumbup:

Geplaatst

Als ik het vermoeden heb dat de cache die er ligt werkelijk de moeite waard is, omdat je er bijvoorbeeld een wandeling in een bijzonder mooi gebied voor terugkrijgt of omdat je lekker met een bootje kunt gaan spelen ofzo, dan ben ik best bereid hier wat euro's voor neer te tellen.

Als ik het vermoeden heb dat het een puur commerciele cache is dan is het een ander verhaal.

Wel vind ik dat het duidelijk op de pagina aangegeven moet worden zodat ik niet als ik bij de locatie aankom verrast word dat ik moet betalen. Als het op de pagina staat kan ik zelf beslissen of ik deze cache ga doen of niet.

Just my 2 cents

dus de eerste bijdrage is al binnen :thumbup:

Geplaatst
Als ik het vermoeden heb dat het een puur commerciele cache is dan is het een ander verhaal.

Ja, maar vaak is dat onderscheid ook niet even duidelijk. Zo kan ik het leuk vinden om een cache te maken die in de Efteling ofzo uitkomt, maar niet iedereen wil dan voor het doen van die cache de entreeprijs betalen. Van een of enkele euro's lig ikzelf ook niet echt wakker, maar ik las hierboven ook al iets van 6 of 8 euro en dat wordt me echt te gek :o (hoe mooi het gebied dan ook is). Bij de andere genoemde voorbeelden (bootje huren bijv.) heb je ook altijd zelf de keuze (een eigen bootje meenemen kan ook).

Het gaat mij om twee dingen:

Hoe moet de regel uitgelegd worden? (Werkelijk zo strikt als een ambtenaartje betaamt) en

Wat zijn de ervaringen met dit soort caches?

:thumbup:

Geplaatst
En hier nog eentje:

The Bird Cage:

De cache is verstopt op een prive terrein. The cache is hidden on private property.

De cache kan bezocht worden dagelijks tussen 10:00 - 17:00. Honden zijn toegestaan echter dienen aangelijnd te blijven.

De beheerders van het park hebben toestemming gegeven voor het plaatsen van de cache. Leuk voor kinderen.

Om op het park te komen dient er een klein bedrag te worden betaald als donatie voor onderhoud van het park. Het park is geen commerciele instelling, maar een goed doel. De inhoud van de cache bestaat uit een logboek, potlood en wat passende kleine zaken.

Volwassenen toegang € 6

Kinderen van 5 tot en met 14 jaar € 4

Voor alle duidelijkheid, het kost dus echt 6 euro. Ook als je alleen even wilt binnen wippen om te cachen. De tekst in de beschrijving suggereert dat je b.v. voor 1 euro (klein bedrag als donatie) ook wel naar binnen zou kunnen. Nee dus. Wij kwamen minder dan een uurtje voor sluitingstijd en moesten het volle pond betalen. Wij hebben betaald, omdat we er nou eenmaal waren en van ver kwamen, maar waren toch onaangenaam verrast.

Toen wij gingen, stonden er geen bedragen in de beschrijving. Die is dus later aangepast.

Geplaatst

Ik zie het punt niet.

Als er duidelijk in de omschrijving staat wat de entree prijs is en wat de openingstijden zijn, dan ben je er toch zelf bij of je er nu wel of niet heengaat ?

Cachen is niet gratis, een GPS kost een smak geld en de benzine die je voor je vervoer nodig hebt kost ook niet niks.

Gaan we nu zitten zeuren over een paar euro's entree of hebben we het over de lol. :thumbup:

Persoonlijk heb ik er best wat geld voor over, als het gebied maar mooi is.

Geplaatst
[Voor alle duidelijkheid, het kost dus echt 6 euro. Ook als je alleen even wilt binnen wippen om te cachen. Wij kwamen minder dan een uurtje voor sluitingstijd en moesten het volle pond betalen. Wij hebben betaald, omdat we er nou eenmaal waren en van ver kwamen, maar waren toch onaangenaam verrast.

Twee leden van het Cairnteam zijn daar destijds naar binnen gegaan uitsluitend om ff de cache te doen en hebben dus 10 euro betaald.

Manon en Narwal hebben als ik me goed herinner een half uur gezocht, maar de cache was er niet.

Hunters na ons waren ook tevergeefs aan het zoeken, tot iemand van het park opeens met de cache kwam aanzetten.

Even citeren uit de log van de destijds nog wat kinderlijk schrijvende Narwal:

''Papa heeft ons hier afgezet en is toen weggereden om zelf ergens anders te gaan cachen zoals heel vaak gebeurt. Met mama overal gezocht tegenover gebouw vijf, onder bladeren en rododendronstruiken en plaggen maar nergens iets gevonden. Heel lang gezocht, wel een half uur. Ook overal geprikt met een stok. Soms moesten we even ophouden omdat er mensen over het pad liepen. Ook werden we bij het zoeken aangevallen door emoes en een damhert die mijn Nibbits probeerde af te pakken. Het hert zat ook in de tas van Mama te plukken en aan mijn zakken ook. Ik probeerde hem weg te jagen maar dat vervelende hert kwam steeds terug. De emoes probeerden ons te pikken en waren niet eens bang als ik schopte.

En de cache konden we nergens vinden. Na drie kwartier vonden we het niet leuk meer en zijn we weggegaan.

Het park was verder wel leuk, allemaal mooie papegaaien. Maar een papegaai heeft me erg in mijn vinger gebeten en dat deed heel erg pijn en nu nog steeds. Ook mama is gebeten door een papegaai met een hele grote snavel die net deed of hij een nootje wilde pakken maar toen gemeen beet.

We hebben papa gebeld of hij ons wilde halen maar hij was nog bezig met een andere cache en toen moesten we nog een uur wachten.''

Die papegaai heeft geluk gehad dat hij GR niet heeft gebeten.

Geplaatst
Gaan we nu zitten zeuren over een paar euro's entree of hebben we het over de lol.

Nee Gerard :thumbup: , dan heb je mijn vraag niet goed begrepen. Mij gaat het er ook niet om dat ik die enkele euro in een voorkomend geval niet wil betalen. Ik leg de vraag voor of het in principe mag. Blijkens het feit dat er dergelijke caches goedgekeurd zijn, mag het kennelijk wel, maar dan begrijp ik dat onderdeel van de 'guidelines' niet en dat heb ik voor uitleg voorgelegd. Daarnaast ben ik benieuwd naar ervaringen van anderen. :o

Geplaatst
Even citeren uit de log van de destijds nog wat kinderlijk schrijvende Narwal:

...

De emoes probeerden ons te pikken en waren niet eens bang als ik schopte.

...

Die papegaai heeft geluk gehad dat hij GR niet heeft gebeten.

Dan heeft Narwal geluk gehad dat hij van die emoe geen trap terug gehad heeft, uit zelfverdediging.

Emoes kunnen je op deze manier behoorlijk verwonden, een andere loopvogel - de struisvogel - kan een mens op deze manier zelfs doden.

emoe.jpg

Iemand die een dier schopt heeft niet veel respect daarvoor, maar dat is mijn mening.

Toch jammer dat de eigenaar cq beheerder het niet gezien heeft. :thumbup:

Geplaatst

Zoals al eerder gezegd door geogerard; een GPS kost al een berg duiten een tank brandstof erbij en het maken van de cache kost de maker ook nog eens geld.

Dan ook nog eens geld moeten betalen om de cache te kunnen loggen vind ik te ver gaan.

Naar mijn idee is geocachen nog steeds een soort vrijbuiter hobby en lijkt me niet dat betalen voor een cache binnen de regels valt als je bewust je cache neerlegt op een betaal terrein mag dat dus niet lijkt me.

Dingen als een bootje huren ofzo zijn in mijn ogen "leuke" uitgaven je hebt hier ook nog de keuze of je die boot of waterfiets nu wel of niet wil huren met je jetski of speedboot door de amsterdamse grachten gaat ook prima hebben ze zelfs nog eens in een film gedaan. :yes:

Wat wel een leuk idee is lijkt me om wanneer je dan toch dat gebied wil gebruiken, dan afspraken te maken met de mensen van het park dat geocachers die bv het logo meenemen gratis naar binnen kunnen ofzo. :o

Of de cache door dat park laten lopen en overleggen met de eigenaren van dit park, met een beetje geluk krijg je ze zelfs enthousiast voor onze sport of vinden ze het zelfs leuk dat deze sport ook beoefend kan worden in hun park.... heb je ook niet het risico dat je cache gejat wordt hier letten ze dan vaak wel op. ( neem als voorbeeld de scouting buitenzorg cache)

Krijg je daarin tegen een negatief antwoord moet je gewoon een lokatie buiten dat park zoeken lokaties zat in NL die wel gratis zijn en ook de moeite waard lijkt me zo. :thumbup:

----The Crow die niet wil betalen voor een cache---- maar wel gek is op glimdingetjes :photo:

Geplaatst
Krijg je daarin tegen een negatief antwoord moet je gewoon een lokatie buiten dat park zoeken lokaties zat in NL die wel gratis zijn en ook de moeite waard lijkt me zo.

Helemaal mee eens Crow :thumbup: . Overigens is onze approver ernstig stil op dit forum :o .

Geplaatst
Blijkens het feit dat er dergelijke caches goedgekeurd zijn, mag het kennelijk wel, maar dan begrijp ik dat onderdeel van de 'guidelines' niet en dat heb ik voor uitleg voorgelegd.

GC.com probeert alles op een dwangneurotische manier te regelen, op het extreme af.

Het is allemaal niet te regelen en zeker niet te controlleren en de lol gaat zo van het cachen af.

Ik zou het verstandiger vinden als ze de problemen en keuzes en verantwoordelijkheid eens bij de cachers lieten liggen.

We kunnen de voorwaarden toch zien, die bij de cache staan vermeld ?!?!?!?

(Mits ze vermeld zijn. :thumbup: )

Geplaatst

Tot nu toe hebben we twee keer meegemaakt dat we moesten betalen als we wilden gaan cachen. Één keer op de Veluwe, voor twee caches overigens. Hier hebben we een ontzettend gezellige dag fietsend en puzzelend doorgebracht. Van te voren bekend en eigen keuze dus. En één keer in België, Aards Paradijs. Kleine bijdrage, bleek ook maar klein te zijn. Beheerder telde zeer bewust een kind te weinig en nam het wat dat betreft niet zo nauw. Zeker niet toen hij hoorde dat we kwamen cachen. De tocht zelf was de bijdrage overigens meer dan waard. Ook hier was het vooraf bekend, dus eigen keuze. Daar heb ik dus geen moeite mee. Ik zal geen snee brood minder eten bij het betalen van een bijdrage, maar weet graag vantevoren waar ik aan toe ben. Bedragen zoals hierboven genoemd tikken lekker aan voor een gezin met drie kinderen. Dat gaat me dus wel te ver. We komen tenslotte om te cachen. Ik weet niet om wat voor soort park het ging, maar als ik een park zou bezoeken met zulk een entree, dan kom ik voor het park en niet om te cachen. Of het moet dan weer een zeer simpele traditionele zijn, die je tijdens een parkbezoek even "meepikt". Ik wil er maar mee zeggen; duidelijk aangeven, dan kan ieder voorzichzelf uitmaken of hij/ zij het bedrag ervoor over heeft.

Geplaatst
Ik wil er maar mee zeggen; duidelijk aangeven, dan kan ieder voorzichzelf uitmaken of hij/ zij het bedrag ervoor over heeft.

Dat bedoel ik nou !

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...