Spring naar bijdragen

Nut Van Bewaren Topics


sukor

Aanbevolen berichten

"Deze vraag is vast al eerder gesteld, maar ik kon met de zoekfunctie helaas de juiste info niet vinden. Toch maar een nieuw draadje dus."

Met enige regelmaat kom ik deze opmerking tegen. Bij mij reist dan ook de vraag op wat is het nut van bewaren van de reeds gevoerde topics. Welke info gaat er verloren als we deze bv na een halfjaar "stilstand" gewoon laten verdwijnen uit het systeem. Dus heb je een vraag stel hem gewoon, actieve gewoon bewaren en geen actieve gwoon laten verdwijnen. Misschien is deze topic al eens gesteld......maar ja heb niet de moeite genomen om even te kijken. De vraag leeft nu bij mij dus wil ik graag nu antwoord en niet wat hier in 2005 al eens is over gezegt.

Met name de "onzinnige", hier bedoel ik mee, de niets aan info toevoegende waarde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

"Deze vraag is vast al eerder gesteld, maar ik kon met de zoekfunctie helaas de juiste info niet vinden. Toch maar een nieuw draadje dus."

Dan kan ook de reden zijn dat de zoeker of weinig geduld heeft en/of gewoon niet goed heeft gezocht!

Want vaak komen bij dat soort vragen juist wel linkjes naar de goede (oudere) draadjes waar hetzelfde gevraagd is.

Stel je voor dat je -tig keer hetzelfde antwoord moet typen omdat iemand de zoekfunctie niet voldoende heeft benut.

 

Met name de "onzinnige", hier bedoel ik mee, de niets aan info toevoegende waarde.

Omschrijf "onzinnig". Het is erg lastig te bepalen wat weg kan en wat niet.

Off topic zou zoiets kunnen zijn. Overigens worden draadjes ook wel eens met elkaar verbonden.

 

Maar waarom wil je oude draadjes opruimen? Loopt de database van .nl vol?

Nog beter zou zijn.........maak de zoekfunctie optimaler/doeltreffender.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk, mijn vorige suggestie hierboven is ook al achterhaald. Het antwoord is vandaag al gegeven op het forum.

Zoekfunctie is sterk verbeterd :thumbup:

 

Met de komst van het nieuwe forum kan je heel gericht zoeken. Klik daarvoor op het tandwieltje rechts bovenin.

Ook kan je aangeven waar google moet zoeken. Klik op "google site zoeken", ook rechts bovenin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom zou je die oudere draadjes weggooien? Ze zitten mij niet in de weg. Ze bevatten vaak kennis/informatie. En het is helemaal niet zeker dat er nu iemand op het forum is met dezelfde kennis. Leden komen en gaan immers. Bovendien, al eerder gezegd, is het helemaal niet leuk om steeds dezelfde info te geven. Ik vrees dat er dan wel meer vragen worden gesteld; maar minder antwoorden komen. Gebruik die zoekfunctie...

Iets anders zijn de vastgeprikte onderwerpen. Die worden van belang geacht. Ik vind dat die up-to-date moeten zijn. Of anders weer "ontprikken". Om die reden post ik wel eens in deze vastgeprikte draadjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet iedereen is even goed in zoeken. Maar waarom kom je dan niet even op de chat langs om hulp te vragen bij het zoeken? Zitten meestal wel mensen, en ook mensen die veel ervaring hebben met zoeken, of gewoon veel weten van wat er ooit op het forum gepost is.

Maar zeker als er binnen een week 3 of meer topics over hetzelfde geopend wordt, denk ik: gewoon even zoeken, of als zoeken te moeilijk is: informeer even op de chat of het probleem al gesignaleerd is. Blijft het forum ook overzichtelijker, lijkt mij

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Automatisch verwijderen is geen optie, dus het is handwerk. Momenteel worden al de topics die totaal geen waarde meer hebben, bijv. als iets is verkocht al verwijderd. De rest blijft staan als zijnde een stukje geschiedenis. Mocht je een topic tegen komen waarin je echt geen enkele waarde meer ziet, mag je best een mod verzoeken het te verwijderen, maar denk wel 2x na voor je zoiets verzoekt, want dat het voor jou geen waarde heeft wil niet zeggen dat het voor niemand waarde heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat mij betreft .. verwijderen die oude draadjes. Ik heb al menig maal een onderwerp proberen op te zoeken waarna ik de volgende melding kreeg: [#10145.1] The application '' does not support search

 

Wat ga je vervolgens doen, het forum handmatig doorspitten maar het enige wat dat oplevert is frustratie. Dus kun je iets niet vinden, start gewoon een nieuw draadje. Hoe vaak ik de opmerking 'heb je de zoekfunctie al gebruikt' wel niet voorbij hebt zien komen. Het lijkt er soms wel op dat er alleen maar gereageerd wordt om de teller v.w.b. het aantal posts omhoog te krijgen. Kleine moeite om een zinnig antwoord te geven als je wilt reageren. En weet je het antwoord niet .. lees lekker mee tot hij voorbij komt.

 

 

 

mijn twee centen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...