Spring naar bijdragen

Verschil Caches Found Gsak En Gc.Com


famvandijk

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Kijk eens voor de aardigheid bij de door jou gevonden caches, die inmiddels gearchiveerd zijn. Zelf heb ik het probleem nooit gehad, maar toen ik GSAK bij één van de kinderen installeerde liep ik tegen hetzelfde fenomeen op. Toen bleek, dat de inmiddels gearchiveerde caches op één of andere manier niet meegenomen werden.

 

Wat ook kan is het volgende. Jij hebt iets meer dan 500 caches. Die heb je vast niet allemaal binnen een range van 500 mile / 750 km gevonden. Het kan zijn, dat je op vakantie geweest bent in een oord, verder dan die afstand gezien vanaf jouw home coördinaten. De pocketquery neemt die caches dan niet mee en dus ziet GSAK ze niet. Je moet ze dan even zelf binnenhalen of een pocketquery maken met als middelpunt één van de caches in verweggistan.

 

Kijk er eens na! Ik vermoed toch echt, dat hier het probleem ligt.... Laat je het ons weten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

we hebben het afgelopen weekend zo'n 50 caches gedaan.

De eigen gemaakte pocket query (heel simpel, niets nieuws onder de zon) blijft staan op 289. Dan hebben we het dus nog NIET eens over een GSAK import, maar op het aantal daat GroundSpeak genereert.

Het echte aantal gevonden caches van staat nu op 349. (gewoon te lezen in onze profiel pagina)

De pocket query neemt de nieuwe niet mee.

Bij een Hide/Seek op onze naam wordt wél weer het juiste aantal van 349 weergegeven.

Het lijkt me dat er een probleem zit bij Groundspeak, en dan in het genereren van de PQ's.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

we hebben het afgelopen weekend zo'n 50 caches gedaan.

De eigen gemaakte pocket query (heel simpel, niets nieuws onder de zon) blijft staan op 289. Dan hebben we het dus nog NIET eens over een GSAK import, maar op het aantal daat GroundSpeak genereert.

Het echte aantal gevonden caches van staat nu op 349. (gewoon te lezen in onze profiel pagina)

De pocket query neemt de nieuwe niet mee.

 

 

De wekelijks aan te vinken my finds pocket query geeft alle gevonden caches inclusief ver weg en de wel of niet zichtbare gearchiveerde caches en zonder een beperking op aantal. Bij een eigengemaakte pocket query heb je met al deze beperkingen te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is juist, maar zoals met alles.... de praktijk is wel eens weerbarstig en ik heb het al een aantal malen meegemaakt, dat dit niet altijd zo werkt als het zou moeten. Het kan toen overigens om incidenten gegaan zijn, want meestal werkt het wel goed... Maar toch.

 

Maar ik ging er eerlijk gezegd al van uit, dat de oorspronkelijke draadjebeginner zijn caches al wel met de wekelijkse finds binnengehaald zou hebben.

bewerkt door Gerrit Tabak
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De wekelijks aan te vinken my finds pocket query geeft alle gevonden caches inclusief ver weg en de wel of niet zichtbare gearchiveerde caches en zonder een beperking op aantal. Bij een eigengemaakte pocket query heb je met al deze beperkingen te maken.

Ja, ik ken de beperkingen van de wekelijkse FOUND PocketQuery.

Maar daaroverheen kun je je eigen 'gevonden' PQ draaien, die op elk moment de aanvullingen geeft.

Dat is bijvoorbeeld interessant als je tussentijds in GSAK je database wilt updaten naar de actuele situatie.

Tot nu toe werkte dat perfect, zo was onze GSAK database steeds actueel.

Eigenlijk heb je die Ground Speak FOUND query op die manier maar één keer nodig voor GSAK: initieel voor de basis, en dan de aanvullingen elk moment dat je dat wilt. :thumbup:

 

Maar nu dus werkt het opeens niet meer. :angry:

En dan bevinden wij ons nog niet eens in de luxe positie dat we meer dan 500 finds hebben. :blink:

En wij overschrijden overigens geen grenzen voor afstand of eventuele andere dingen. We zijn wat dat betreft redelijk gematigd.

 

Ons verhaal lijkt daarmee dus heel erg op die van TopicStarter.

bewerkt door de jonge prinsen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zit wel een maximum aantal logjes aan de normale pq die gc.com terugstuurt. Zijn er veel logjes na die van jou, dan komt mogelijk jou logje bij een normale pq niet mee.

Mwah .. ja, PQ stuurt 5 logs mee.

Maar als je direct na een weekend je founds in GSAK wilt updaten en PQ stuurt die niet mee (op dinsdag), en je staat gewoon als laatste logger, dan is er misschien toch iets meer aan de hand. Vooral omdat de PQ die we draaiden eerder gewoon wel deed wat hij zou moeten doen, en er aan de query zelf niets is gewijzigd.

Inmiddels is in ons geval weer een wekelijkse FOUND query van GroundSpeak beschikbaar gekomen met correct alle founds erin, maar het blijft raar dat we ineens niet meer een update via een eigen PQ konden doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verschillen gevonden. :rolleyes: Zijn de hele lijst eens na gaan lopen.

Gewoon eigen schuld bepaalde caches niet in Gsak gestopt. :(

Oorzaak: Oregon tijdje stuk geweest en tijdelijke toestel kon niet loggen in Gsak.

In die tijd enkele caches vergeten later alsnog in te voeren.

Het ligt in mijn geval dus niet aan Gsak of GC maar aan eigen vergeetachtigheid. :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...