Spring naar bijdragen

Cache Uitwissen Hoe?


elfjes

Aanbevolen berichten

Er zijn teveel cache in de Garmin. die wil ik verwijderen (leegmaken) en of een verkeerde cache die wil ik ook verwijderen. Het lukt me niet via programma (veld) geocaching. Er staat alleen "bekijken" bij het zoeken of gevonden.

Kan iemand mij uitleggen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Het is natuurlijk wel belangrijk om te weten welke Garmin je gebruikt. Toch zou ik kunnen gokken en zeggen dat je je toestel gewoon moet koppelen aan je PC. Vervolgens kan je gewoon via je verkenner de mappen op de Garmin bekijken en óók de bewuste Pocket Query verwijderen.

 

Groet, Leo

bewerkt door LeoCache
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is natuurlijk wel belangrijk om te weten welke Garmin je gebruikt. Toch zou ik kunnen gokken en zeggen dat je je toestel gewoon moet koppelen aan je PC. Vervolgens kan je gewoon via je verkenner de mappen op de Garmin bekijken en óók de bewuste Pocket Query verwijderen.

 

Groet, Leo

 

 

 

Het lukt niet. Heb oregon 200. ik ga het verder bestuderen. Het moet wel ergens een uitleg liggen. in het gebruiksaanwijziging staat nergens over geschreven. Ik maak op dit moment nog niet druk om

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het lukt niet. Heb oregon 200.

 

Ik gebruik zelf ook een Oregon (een paar maatjes zwaarder, maar daar gaat het niet om) en die kan je dus heel makkelijk met een USB aan je pc hangen. Ga - als de koppeling tot stand is gekomen - naar de 'schijf' met de naam 'Garmin Oregon' en open deze. Dan zie je een heleboel mapjes en 1 met de naam 'Garmin'. Open deze en daarin het mapje 'GPX'. Vervolgens het mapje 'current' en je bent waar je zijn moet. Verwijder het bestandje met de naam 'Current'. Als het goed is heb je dan ook nog een extra geheugenkaartje in je toestel. Die vind je onder de naam 'Verwisselbare schijf'. Open deze en ga naar de folder 'Garmin' en daarna naar 'GPX'. Als het goed is zie je daar een .gpx bestand (je pocket query) die je kan verwijderen (deleten of verplaatsen naar je pc). Door nu een nieuwe Query te draaien op GC.com heb je alles weer wat je nodig hebt...

 

Groet, Leo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een Oregon 450. De caches staan bij mij in de directory garmin\gpx . Als je de cache rechtstreeks vanaf geocaching.com hebt geladen, dan is het bestand opgeslagen met als naam het nummer van de cache, dus GC2518T.gpx bv. Deze bestanden kun je gewoon verwijderen. Als je vanuit GSAK of met een pocket-query meerdere caches verzend, dan wordt er één bestand met meerdere caches aangemaakt. Als je deze bestanden verwijderd, dan ben je alle caches kwijt in dat bestand. Je kunt dan beter een nieuw bestand maken en dat opnieuw verzenden naar de GPS.

bewerkt door topzoekertje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor de Oregon gebruik ik BaseCamp, wat gratis is te downloaden bij Garmin. Als je de Oregon op de computer hebt aangesloten en je opent BaseCamp, klik je op "alle gegevens", dan kun je de te verwijderen cache aanklikker en deleten. Hoef je niet te zoeken in mapjes of zo. Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou 'm eerst een paar keer hard met het schermpje tegen een steen slaan. Door de ontstane scheur kun je de caches uit het apparaat schudden. Wel opletten dat je geen waypoints die je wil bewaren meeschudt. Mocht dat onverhoopt toch gebeuren, deze even bij elkaar vegen en via het batterijdeksel terugstoppen.

 

Of je leest de handleiding.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ken het apparaat verder niet, maar ik neem aan dat geocaches (buiten het wisselend icoontje en aanvullende info) gewoon waypoints zijn, dus zouden ze te verwijderen zijn als gewone waypoints? Edit: waypoint manager, pagina 16.

bewerkt door Goonies Oosterhout
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het zou allemaal zo eenvoudig moeten kunnen bij de Oregon types, maar helaas is dit niet zo. Softwarematig kan er nog wel het één en ander worden verbeterd bij deze serie. Zo is het niet mogelijk om de "recente waypoints" te verwijderen en ook het verwijderen van een geocache gaat niet zo maar via een klikje op het apparaat.

 

De oplossingen zijn hierboven al gegeven:

 

1) het installeren van Basecamp. Als je vervolgens de Oregon aan de computer hangt, kun je de geocaches stuk voor stuk verwijderen. Voor de rest kun je niet bar veel met Basecamp (ten opzichte van Mapsource). Waarom het niet kan via Mapsource is wel een beetje vreemd. Misschien wordt de funktie daar ook nog wel eens geimpleteerd, maar vooralsnog is dat niet het geval. Liever zou ik zien, dat het gewoon via het schermpje van de Oregon kan. Voor mij heeft Basecamp geen meerwaarde t.o.v. Mapsource, tenzij je gebruik maakt van de Birds' eye optie. Dat is een betaalde dienst, waarbij je Google Earth plaatjes op je schermpje kunt toveren. Leuk en heel soms misschien ook nog wel nuttig, maar ik mis het niet.

 

2) Je hangt de Oregon aan je computer en via de Verkenner ga je naar de map "Garmin Oregon". Deze openen en vervolgens naar de map "Garmin" gaan en dan naar submap "GPX". De daar aanwezige *.gpx bestanden kun je verwijderen. Nadeel is wel, dat je dan een hele reeks geocaches weghaalt. Je kunt niet selecteren op één of meerdere bestandjes. Je zult dus naderhand een nieuwe lijst met caches moeten overbrengen naar je Oregon. Maar goed, dan kun je de zaak meteen weer actualiseren.

 

Als gezegd... echt handig is het allemaal niet. Waarom er niet gewoon "wis" toetsen op het schermpje zijn aangebracht is mij een raadsel. Het zal allemaal nog wel een keer komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ken het apparaat verder niet, maar ik neem aan dat geocaches (buiten het wisselend icoontje en aanvullende info) gewoon waypoints zijn, dus zouden ze te verwijderen zijn als gewone waypoints? Edit: waypoint manager, pagina 16.

 

Het is mooi als je mensen wilt helpen, maar als je het apparaat niet kent en dan adviezen gaat geven die niet werken heeft de vraagsteller er niet zo veel aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor mij heeft Basecamp geen meerwaarde t.o.v. Mapsource

 

Off topic; wat ik wel handig vind aan Basecamp is als je een cache aanklikt, je gelijk een link kunt aanklikken om op de cachepagina te komen. Dat geeft voor mij wel wat meerwaarde. Maar dat het allemaal beter kan geef ik je helemaal gelijk in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...