Gast Axie Geplaatst 8 maart 2004 Geplaatst 8 maart 2004 Heb net een 60C besteld voor $394.99!!!! Komt nog $60 verzendkosten bij en evt douane, alhoewel deze LEGALE verkoper de rekening en gps apart verstuurd, dus ik heb kans dat ik wbt douane door de mazen van het net glip. Maar dan nog: 395+60+19%+beetje douanekosten is $557 is € 463.!!! Als je heel snel bent kan ik er evt nog wat bijbestellen zodat de verzendkosten alweer lager uitvallen.
Kruimeldief Geplaatst 8 maart 2004 Geplaatst 8 maart 2004 Heb net een 60C besteld voor $394.99!!!! Komt nog $60 verzendkosten bij en evt douane, alhoewel deze LEGALE verkoper de rekening en gps apart verstuurd, dus ik heb kans dat ik wbt douane door de mazen van het net glip. Maar dan nog: 395+60+19%+beetje douanekosten is $557 is € 463.!!! Als je heel snel bent kan ik er evt nog wat bijbestellen zodat de verzendkosten alweer lager uitvallen. Ongeveer 10% van alle pakjes die ik per maand uit Amerika ontvang worden geopend door de douane en onderzocht. Er zit dan een leuk kaartje aan het pakketje. Als zij de waarde boven de 150 dollar schatten komt er al snel 25% kosten overheen. Vinden ze geen nota, verzinnen ze een bedrag dat redelijk Nederlands is. Die 10% lijkt veel, maar als je uit Colombia of Brazilië iets krijgt toegezonden wordt het door de Nederlandse douane altijd geopend. Die snuffelhondel zullen wel verkouden zijn denk ik. Het is me al een paar keer overkomen dat ik flink mag bijbetalen. Wel eens zoveel dat ik het beter in Nederland had kunnen kopen. Je krijgt het pakketje niet eerder dan dat je het bedrag gelijk aan de postbode voldoet. Het lijkt dan op een rembourspakket. Vanuit Amerika zijn ze verplicht op op de enveloppe of pakketje in te vullen wat erin zit en hoeveel het kost. Dat wordt op een groene sticker van ongeveer 5 x 5 cm geschreven en op het pakketje geplakt. Op de sticker staat al dat de douane het pakketje mag openen. Ook al als de afzender erop schrijft dat het een gift is, is invoerrechten betalen nog steeds een mogelijkheid De verzendkosten vind ik in de regel wel meevallen. Het is maar weinig duurder dan verzending in Nederland. Als het wel duurder is dan verdient de verkoper daar ook nog weer aan. Soms lijkt het alsof de verpakkingskosten een doosje van goud moet zijn Je hoeft het ook niet verzekerd laten verzenden omdat de Amerikaanse post bij verlies in het buitenland niet uitbetaald. Het maakt ook vaak niet uit wat voor verzending je kiest. Meestal duurt het een week en dan is je materiaal binnen. Soms 14 dagen, een enkele keer een maand of, zoals me eenmaal gebeurd is, een half jaar. Ik had de inhoud al als verloren afgeschreven. Als ze je een pakket sturen laten ze dan in ieder geval als waarde niet meer dan 150 dollar op de sticker zetten. Mijn ervaring is dat die vaker niet geopend worden. GRTZ Kruimeldief Er zijn maar 2 dingen in het leven zeker: doodgaan en belasting betalen.
Hugo&Sarah Geplaatst 10 maart 2004 Geplaatst 10 maart 2004 Yessss, net fedex tracking gechecked de 60cs is (al) onderweg Misschien nig vandaag anders morgen binnen
dutch-locutus Geplaatst 10 maart 2004 Geplaatst 10 maart 2004 Garmin heeft de manual van de 60 cs online gezet. Garmin Gps 60 CS manual link Greetz, Locutus.
schatzoeker Geplaatst 13 maart 2004 Geplaatst 13 maart 2004 Nog even en hij is er! Tenminste! In Belgie. www.gpscenter.be meldt: "Eerst en vooral goed nieuws voor onze klanten die al zo lang zitten wachten op de GPSmap 60CS : Garmin belgie heeft vrijdag 12 maart de eerste toestellen verzonden . De levering wordt dan ook ten laatste tegen woensdag 17 maart verwacht , zodat we de toestellen vanaf donderdag 18 maart zullen kunnen leveren ." Nou mensen in Nederland! (Sailtron) Hoe zit het hier, wanneer kunnen we hem hier verwachten! Ik had toch wel gehoopt dat wij hem eerder zouden hebben of misschien toch nog!
Hugo&Sarah Geplaatst 15 maart 2004 Geplaatst 15 maart 2004 Eindelijk binnen,toch nog een week in de fedex bus gezeten ze hadden hem helaas economy verstuurd. Ik ga vandaag meteen maar eens een cache doen en ben vooral benieuwd naar het electronisch kompas.
GeoGerard Geplaatst 15 maart 2004 Geplaatst 15 maart 2004 Heb tijdens de Op Pad beurs in de Utrechtse Jaarbeurshallen de GPSMAP 60CS in mijn handen gehad. Mooi helder scherm met felle kleuren. Zeer snelle processor, GPS reageert erg snel hierdoor ! Heeft alle functies van de GPSMAP 76S en nog meer: agenda en GPS gerelateerde spellen en speciale geocaching functies. Echt een musthave, ahoewel ... de Garmin GPSMAP 76CS komt binnenkort in NL beschikbaar. Die heeft een geheugen, dat je bij de meeste PCs niet eens vindt en natuurlijk een kleuren scherm. Ach kijk ook zelf maar: GPSMAP 60CS GPSMAP 76CS Screenshots !
deBruineBeren Geplaatst 15 maart 2004 Geplaatst 15 maart 2004 Eindelijk binnen,toch nog een week in de fedex bus gezeten ze hadden hem helaas economy verstuurd.Ik ga vandaag meteen maar eens een cache doen en ben vooral benieuwd naar het electronisch kompas. Ik ben zeer benieuwd. Zit nog zeer hard te twijfelen tussen de 60C en de 60CS. Ik heb ook veel verwachtingen van het elektronisch kompas. Als nu blijkt dat deze alleen werkt als je goede satelliet ontvangst hebt. Tja, wat heb je er dan nog aan. Juist bij slechte ontvangst zou het kompas het werk van de satelliet ontvangst over moeten nemen. Anders is het alleen maar een batterijen slurper en dan kan je hem beter uit zetten (als dat kan). Of gewoon het geld in je zak houden en een 60C kopen.
Dynex Geplaatst 15 maart 2004 Geplaatst 15 maart 2004 Als jullie nog op zoek zijn naar ervaringen. Op de site van http://www.futurumshop.nl staan er ook nog een aantal.
vechtdal Geplaatst 15 maart 2004 Geplaatst 15 maart 2004 Ik ben zeer benieuwd.Zit nog zeer hard te twijfelen tussen de 60C en de 60CS. Ik heb ook veel verwachtingen van het elektronisch kompas. Als nu blijkt dat deze alleen werkt als je goede satelliet ontvangst hebt. Tja, wat heb je er dan nog aan. Juist bij slechte ontvangst zou het kompas het werk van de satelliet ontvangst over moeten nemen. Anders is het alleen maar een batterijen slurper en dan kan je hem beter uit zetten (als dat kan). Of gewoon het geld in je zak houden en een 60C kopen. Zo is het mij wel verteld, Alex (bruinebeer) Als je aan het geocachen bent en ontvangst valt weg, Dan kan hij automatisch overschakelen naar het electronisch kompas. Ik heb nu de 60c , en die bevalt mij prima. Maar ik wil de 60cs er wel bij hebben.(i.v.m. Noorwegen)
deBruineBeren Geplaatst 15 maart 2004 Geplaatst 15 maart 2004 Ik heb nu de 60c , en die bevalt mij prima.Maar ik wil de 60cs er wel bij hebben.(i.v.m. Noorwegen) Is de ontvangst in Noorwegen zo slecht
vechtdal Geplaatst 15 maart 2004 Geplaatst 15 maart 2004 Ik heb nu de 60c , en die bevalt mij prima.Maar ik wil de 60cs er wel bij hebben.(i.v.m. Noorwegen) Is de ontvangst in Noorwegen zo slecht Nee,dat niet Alex. Maar het kan wel zo zijn dat Anneke van vechtdal team bij huis blijft, en de auto route gebruikt via de gps. Als ze mij heeft gedropt in de Hardangervidda.Dan loop ik verder met de 60cs. Kijk ook even naar de cache Horse droppings #1 (GC16BF) Een cache waar je 5 a 6 dagen over doet.( heen en terug) Ook mudmover is van de partij.
dutch-locutus Geplaatst 18 maart 2004 Geplaatst 18 maart 2004 Sorry, ik kan het niet laten " IK HEB HUM! " Eerste log met de 60CS ? Groeten Locutus
De Reisgenoten Geplaatst 18 maart 2004 Geplaatst 18 maart 2004 Korte vraagjes (aan diegene die 'm in de USA bestellen): 1) Waar heb je die "base map" precies voor nodig / waar kan je 'm voor gebruiken? (kortom: is het erg als je een USA base map hebt ipv een europa base map?) 2) En zit'ie ingebakken in de GPS, of is dit met een firmware upgrade of zo nog te overschrijven met de europa-base map?
Peetee Geplaatst 18 maart 2004 Geplaatst 18 maart 2004 Sorry, ik kan het niet laten " IK HEB HUM! " En ... hoe bevalt-ie ???
Aanbevolen berichten