Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Als ik de oregon 450 aansluit op de laptop en vervolgens mapsource opstart om de waypoints en tracks over te zenden van apparaat naar mapsource pakt hij alleen de tracks en niet de waypoints.

ALs ik aangeef alleen de waypoints geeft hij een melding dat er geen waypoints zijn, terwijl ze er wel gewoon instaan.

Is dit een fout in de instellingen??

Geplaatst (bewerkt)

misschien een beetje of-topic maar.......

Ik heb precies het zelfde "probleem " met m`n 550.

weet ook niet hoe dat komt.

Ook als ik caches via de knop"send to MY GPS" inlaad dan vindt de 550 wel caches

maar in de cache beschrijving staat dan een heleboel HTML code en das vervelend.

Er werd mij verteld dat ik via de button GPX file dit moest doen....

Via GSAK lukt het mij ook niet.

Ik vind het maar raar hoor.

Met de Map60CSx ging het wel altijd goed.

Heb nu een duur apparaat en ik weet er niet mee om te gaan :blush:

Misschien kan iemand met meer ervaring ons op weg helpen???

Van de gebruiksaanwijzing werd ik ook al geen R#k beter ppfft.

bewerkt door Icemen4
Geplaatst

Ik heb begrepen dat dit een algemeen en onderkend probleem is.

enig mogelijkheid om de wp's in mapsource te halen om je gps aan te sluiten op de computer, het gpx bestand naar je pc te brengen en daarna dit bestand binnen te halen in mapsource. Omslachtig maar het schijnt wel te werken.

Waarschijnlijk zal het probleem wel in 1 van de volgende updates gefixed zijn.

Geplaatst
Als ik de oregon 450 aansluit op de laptop en vervolgens mapsource opstart om de waypoints en tracks over te zenden van apparaat naar mapsource pakt hij alleen de tracks en niet de waypoints.

ALs ik aangeef alleen de waypoints geeft hij een melding dat er geen waypoints zijn, terwijl ze er wel gewoon instaan.

welke versie Mapsource gebruik je\?

Geplaatst

Dat komt omdat de Oregon geen vast bestand heeft voor WP's. Als je WP's stuurt naar je Oregon, dan maakt hij een nieuw bestand met als naam "Imported_18-AUG-10.....". WP's die je op de Oregon aanmaakt komen in een bestand "Waypoints_18-AUG-10". Alle bestanden komen in de directory Garmin/GPX te staan en je kunt ze hernoemen. Deze bestanden kun je wel openen met Mapsource, maar de importeer-functie van Mapsource weet blijkbaar niet in welke bestanden WP's staan.

Geplaatst

Hoi Ik heb dan wel een oregon 400T maar dacht dat die hetzelfde werkt als de 450.

Ik koppel de oregon aan de laptop en open Mapsource en dan klik ik op "de button ontvangen van apparaat" en dan opent het scherm "ontvangen van apparaat"

hier komt in de balk naast apparaat : de oregon 400 te staan en de verwisselbare schijf die ook in de oregon zit. Ik klik op een van deze twee en laat alles binnen wat ik aanvink, dan klik ik op de verwisselbare schijf en haal ook alles binnen. dit komt uiteindelijk allemaal bij elkaar in het venster op Mapsource.

Gr. en suc6 Team Norskk

Geplaatst

Heb het net even geprobeerd.

En het werkt volgens de methode van norskk. :blush:

Via mapsource de gegevens van de verwisselbare schijf binnen halen

en dan komen de waypoints wel te voorschijn.

Weer wat geleerd. :blush:

Thanks

Geplaatst

Bij mij werkt dat niet. Alle waypoints worden op het interne geheugen van de Oregon bewaard, niet op de verwisselbare schijf. Ik heb ook geen instelling kunnen vinden, waarmee je de waypoints naar de verwisselbare schijf schrijft.

Geplaatst (bewerkt)

Bij mij lukt het ook nooit (Oregon550T), terwijl Oliphientje zegt dat het bij haar wel werkt (andere Oregon versie, ik weet zo niet welke). Zou dat dan toch het verschil zijn???

edit: Volgens mij begrijp ik uit dit verhaal http://garminoregon.wikispaces.com/message...617529#22629593 dat dit vooral voor de 500-serie geldt... Dat zal het verschil dan wel verklaren...

edit 2: beetje onduidelijk uit bovenstaande link te halen of er nu wel of niet een verschil is tussen de 500-serie en de andere series.

bewerkt door eitjes
Geplaatst

Het probleem zit in Mapsource, die wordt niet ontwikkelt voor deze generatie GPSén

Wel voor Basecamp (te downloaden via Garmin site)

Daar werkt het wel mee.

Geplaatst (bewerkt)
Het probleem zit in Mapsource, die wordt niet ontwikkelt voor deze generatie GPSén

Daar werkt het wel mee.

kan je basecamp en mapsourse naast elkaar gebruiken en ziet basecamp je topokaarten ook, of moeten die apart geinstalleerd worden voor dit programma?

bewerkt door langzaam
Geplaatst

Daar werkt het wel mee.

Klopt, getest hier en het werkt.

Geplaatst

Daar werkt het wel mee.

kan je basecamp en mapsourse naast elkaar gebruiken en ziet basecamp je topokaarten ook, of moeten die apart geinstalleerd worden voor dit programma?

die maken gebruik van dezelfde kaarten, en unlockcodes

ook leuk als je kaarten hebben die 3d kunnen weergeven, kan je ook zien hoe je de berg/heuvel op bent gelopen

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...