Spring naar bijdragen

Vraagje?


Vrij de Buiter

Aanbevolen berichten

Beste nieuwe vrienden!

 

Zo ik al zei, ik ben een nieuwkomertje, maar wel een blijvertje! Ik heb een tijdje me verdiept in dit hele gebeuren, en ik ga maar eens beginnen met het waarmaken van een nieuwe hobby, maar ik ben nu eenmaal iemand die van uitdaging houdt, dus ik wil wel graag een beetje spannend, moeilijk en uitdagende cach zoeken. Ik hoop dat jullie mij wat tips geven over een cach die aan deze voorwaarden voldoet. Door mijn manier van leven de afgelopen jaren ken ik een heleboel leuke plekjes in Nedrland waar normaal gesproken geen mens komt heb ik ook al wel ideetjes, maar ik kreeg advies om er eerst 50 te vinden, dat advies wil ik opvolgen. Maar er komt een tijd dat ik ze zelf ook wil plaatsen. Daarom zou ik graag in de leer gaan bij een paar ervaren cache verstoppers, ik zou dus zeggen: daag me uit, zet me voor onmogelijke opdrachten, hoe meer fouten en mislukkingen hoe meer ik leer, en hoe beter mijn eigen pogingen zullen worden.

 

Greeetz,

 

Vrij de Buiter :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Niet om het een of ander maar als je deze caches  heb gedaan van GR en deze van Dwarreltje dan weet je zeker hoe mooie cache tochten en verstopplekken er uit kunnen zien  :thumbup:

Uhhm.......... Barny volgens mij begrijp jij niet precies wat ik bedoel.....

 

denk ik hoor

 

Greetzz

 

Vrij de Buiter B)

Oww sorry hoor , ;)

Maar dat zijn ervaren cache leggers en als je die caches heb gedaan dan heb je genoeg uitdagingen gehad.

En voor onmogelijke opdrachten moet je de cache's hebben van Diamant :ph34r:

 

 

Wat bedoel je dan anders?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet om het een of ander maar als je deze caches  heb gedaan van GR en deze van Dwarreltje dan weet je zeker hoe mooie cache tochten en verstopplekken er uit kunnen zien  :thumbup:

Uhhm.......... Barny volgens mij begrijp jij niet precies wat ik bedoel.....

 

denk ik hoor

 

Greetzz

 

Vrij de Buiter B)

Oww sorry hoor , ;)

Maar dat zijn ervaren cache leggers en als je die caches heb gedaan dan heb je genoeg uitdagingen gehad.

En voor onmogelijke opdrachten moet je de cache's hebben van Diamant :ph34r:

 

 

Wat bedoel je dan anders?

Ha die Barny,

 

Dit begint wat te lijken hoor, ik bedoel het ook niet negatief, heb net een paar hele goede gekregen van MGR!

 

Super

 

Maar als je er nog een paar hebt...........

 

Greetzz,

 

Vrij de Buiter :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je een spannende cache wilt doen, ik vond het Mysterie van drie Zusjes behoorlijk spannend, er wachten onderweg de nodige creepy zaken. Als je voor moeilijk wilt gaan tja dat is voor een ieder verschillend, Birds is razend moeilijk, maar wel geniaal. De meeste caches van Pyne vind ik vreselijk moeilijk daar begin ik geeneens aan.

Maar misschien is de suggestie van Barny om de caches van GR en Dwarreltje te doen nog niet eens zo gek, ik vind dat altijd de leukste, misschien niet erg lastig maar om het vak te leren moet je volgens mij allerlei soorten caches doen.

 

Alexander

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij worden een heleboel caches al behoorlijk spannend als je ze 's nachts, alleen, zonder zaklamp moet lopen...

 

Groet,

Maja,

die niet zo'n held is  :blush:

dat word het toch eens tijd dat jij (jullie)deze gaan doen http://www.geocaching.com/seek/cache_detai...s.aspx?ID=73993

eerlijk gezegd heb ik hem ook nog niet gedaan maar hij staat boven aan mijn lijstje als wij een keer in de buurt zijn,en dat is denk ik al heel snel. ;)

 

 

gr twinlife die hem wel s'nachts gaat doen :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...

Tja in het donker is geocachen een stuk lastiger en griezeliger.

Maar ik moet toch aanraden om in Duitsland (waar bovengenoemde cache ligt) op te passen met nightcaching. Als ik zo de berichten lees:

Night Shift III - 300km/h (Multi-cache)

is een cache speciaal gemaakt om in het donker te doen vanwege het gebruik van verborgen reflectoren.

De cache Hirnschmalz + Adlerauge (Seepark-Cache) (Multi-cache) zou ik ook niet zo gauw gaan doen in de nacht.

Veelal liggen (niet alleen in Duitsland) de betere wijken aan de buitenkant van de stad, grenzend aan de natuur. En in die wijken hebben ze nogal veel waardevolle spullen. En hoe meer bezittingen men heeft, hoe meer zorgen men zich maakt. Dus bewegende lichten in het bos trekken snel waakzame aandacht.

Ik denk dat er in ons landje ook maar weinig plekken zijn waar 'vreemde lichten in de nacht' niet zullen opvallen. Zijn er al ervaringen van night-cachers bekend (Twinlife)?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nachtelijk cachen is in NL inderdaad een tricky onderneming. Door mijn werktijden komt het voor dat ik mijn hobby in het holst van de nacht uitoefen en ik voel me daarbij inderdaad niet altijd even koosjer wegens het risico van verontrusting van de medemens. Enkele maanden geleden nog schoot ik in een weelderige wijk van Wassenaar om een uur of twee 's nachts een H.G. Foppen-achtige persoon aan om hem wat gegevens over de omgeving te ontlokken. De man raadde mij sterk af om de 'puzzeltocht' op dit uur voort te zetten omdat de bewakers daar niet met zich lieten spottenj, zie - http://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LU...8e-4ee3336e0451 .

Toch kan nachtelijk cachen volgens mij niet genoeg worden aangemoedigd. Alleen al om op deze manier het statement af te geven dat de openbare ruimte ook in het donker openbaar is. Vanuit landen met oproer of burgeroorlog bereikt ons soms het bericht dat er een avondklok is ingesteld. Daar begint het hier in NL ook sterk op te lijken. De burger wordt geacht in het donker netjes binnen te zitten. Gebieden waar weinig huizen staan en die er groenig uitzien (aangeduid als natuurgebied) zijn doorgaans na zonsopgang om onduidelijke redenen taboe, wat een belachelijke inperking van de bewegingsvrijheid van Nederlanders inhoudt. Op de uitgestrekte bedrijventerreinen - die volgens de jongste trend trouwens vaak worden afgesloten voor de burgers die wel de infrastructuur hebben betaald - word je ook geacht niet te komen, hele stedelijke gebieden gaan 's nachts door voor no-go-area, in stadsparken kun je je ook niet vertonen op straffe van penetratie en in villawijken zwermen de auto's van bewakers binnen de kortste keren om je heen.

Ik denk niet dat we op dit forum nu ook nog eens moeten propageren om na het invallen van de duisternis binnen voor de buis te blijven. Integendeel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zijn er al ervaringen van night-cachers bekend (Twinlife)?

Door omstandigheden zijn wij er dit voorjaar niet aan toe gekomen om deze cache te doen,hij staat nu voor de zomervakantie op het velanglijstje.

 

Maar een oproepje voor ervaringen van night-cachers op het forum zou ook een oplossing zijn,ik weet dat er cachers zijn die in de late avonduren of zelfs midden in de nacht een cache bezoeken om te ontmaagden.

 

 

 

Gr Twinlife :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zijn er al ervaringen van night-cachers bekend (Twinlife)?

Het eerste deel van kattenogen/waterwerk 'moet' ook in het donker worden gedaan.

 

Wij hebben trouwens ook veel plezier gehad met Cat-Walk vlakbij Antwerpen. Kijk dat onze GPS niet meer goed deed lag niet aan de tocht.... Maar zeker een aanrader!

Het heeft wel wat om in het donker met een zaklamp door het bos te struinen :lol1: Ik zou willen dat er meer van dat soort tochten waren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga binnenkort een paar vrienden inwijden in het geocachen. Het leek me leuk om ze meteen goed te ontgroenen. Het wordt dus een nachtelijke cache. Ben benieuwd of ze het mysterie van de drie zusje in het donker kunnen oplossen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...