emn Geplaatst 26 augustus 2010 Geplaatst 26 augustus 2010 Na een heerlijke vakantie met behoorlijk wat ge-cach doet bij thuiskomst de Vista CX (3 jaar oud, nooit problemen mee gehad) het plots niet meer. Als ik de aan/uit knop indruk zie ik alleen kort het scherm flitsen, met soms een streepje. Er is in de tussentijd niks bijzonders met de GPS gebeurd, behalve dat hij in de tas in de auto gelegen heeft. Alle bulletin boards reeds afgestruind, diverse tips over hardware (in- en uit elkaar knutselen etc) en software (de "harde"reset, SD kaartje eruit etc etc) geprobeerd. Hoe doet helemaal niks behalve de korte flits. Nieuwe batterijen of aan de PC hangen met de USB kabel geeft ook geen verschil... Iemand dat al aan de fiets gehad en nog een laatste tip voordat ik een poging ga doen GARMIN tot garantie te bewegen ?? gr Etiënne van team EMN
thex Geplaatst 26 augustus 2010 Geplaatst 26 augustus 2010 Is de batterij klem nog goed. Een gewone batterij is namelijk net iets kleiner dan een oplaadbare.
wirholt Geplaatst 27 augustus 2010 Geplaatst 27 augustus 2010 Als je nog een lichtflits en/of een streep ziet, dan lijkt het me dat de voeding nog werkt. Lukt het om hem in diagnostic mode op te starten? (Aanwijsknop ingedrukt houden en dan aanzetten?) Dat kan dan meer informatie geven. Zo niet, dan kun je niet veel meer doen dan laten repareren. Je kunt misschien nog wat meer diagnose gegevens verzamelen. Het zou kunnen dat alleen het scherm stuk is, maar dat verder alles nog werkt. Kun je nog contact krijgen via USB? Zo niet, dan is het meer dan alleen het scherm. Indien wel, dan is er een programmaatje, waarmee je via USB screendumps kan maken van het scherm. Je zou kunnen kijken of dat wat oplevert. Niet dat het een werkbare oplossing is, maar het lokaliseert het probleem wat beter. Misschien dat firmware uploaden wel iets oplost.
thex Geplaatst 27 augustus 2010 Geplaatst 27 augustus 2010 De lichtflits wijst erop dat er even nog voldoende spanning was, maar dat deze snel wegzakt.
Ma-Bu Geplaatst 27 augustus 2010 Geplaatst 27 augustus 2010 De lichtflits wijst erop dat er even nog voldoende spanning was, maar dat deze snel wegzakt. Klopt, maar als je een aantal (net opgeladen) batterijen geprobeert hebt, dan wordt het reparatie. Ik heb hetzelfde probleem gehad. Omdat deze in garantie viel, gewoon een nieuwe gekregen. (duurt wel een maand)
emn Geplaatst 28 september 2010 Auteur Geplaatst 28 september 2010 Hmmm, Helaas dus geen tech-tips. Aangezien hij al vier jaar oud is zal garantie wel verlopen zijn. Ga nu GPSMAP 62ST scoren via Ebay...
snoopy and woodstock Geplaatst 28 september 2010 Geplaatst 28 september 2010 Met mijn oude E trex heb ook ook zo'n soort probleem gehad. Soms viel hij ineens uit of starte niet op. Ik heb hem toen zelf uit elkaar gehaald en het probleem was een veertje dat het baterij vak met de printplaat verbind (niet de veertjes in het batterijvak). Nadat ik het veertje iets langer getrokken had deed ie het weer en nog steeds trouwens. Ik weet overigens niet of vista ook zo in elkaar zit, maar je kunt 't altijd proberen. Greetings from Snoopy and Woodstock.
hesselannema Geplaatst 28 september 2010 Geplaatst 28 september 2010 Met mijn gps etrex vista heb ik een enkele keer ook wel dat ea niet wil. Ik probeer dan mijn gps te torderen .. links en zo wel rechts om. Hier na werk de gps weer w weken als van ouds. Mocht je een baterijen tester hebben gebruik dan bij voorkeur een analoge variant ... hier is nl mooi de spannings terug loop mee te zien. Een goede baterij houd nl een hoge spannings nivo. Bij en slechte/stuk zal de spannig in begin normaal zijn en daarna snel terug lopen. Een digitale meter zie je echter alleen de hoge spanning en niet de snelle terug loop. Mijn advies is dan ook bij problemen test altijd met nieuw (niet oplaad bare) baterijen.
silkwood Geplaatst 28 september 2010 Geplaatst 28 september 2010 (bewerkt) Heb je al een harde reset geprobeerd? Ik had dezelfde verschijnselen bij mijn 60cx en dat hielp. Je bent wel de waypoints en tracks kwijt en moet e.e.a weer instellen. Harde reset door: De Page toets (bovenste rechts) en de clickstick (recht naar beneden) indrukken, ingedrukt houden en de GPS aanzetten. 28 september 2010 bewerkt door silkwood
Aanbevolen berichten