sloppie Geplaatst 23 augustus 2010 Auteur Geplaatst 23 augustus 2010 (bewerkt) Intussen maar weer kontakt met Sailtron gezocht. Uiteindelijk wel een aanbieding voor een 62s gekregen, maar ja €210 ex btw. Verder over het scherm gesproken met de opmerking dat in de UK de schermen wel worden vervangen door Garmin. Het kwam hier op neer, dat ik beter een Oregon in het buitenland had kunnen kopen. Sailtron heeft geen service afdeling voor dit soort produkten en mogen/kunnen dit soort reparaties niet uitvoeren. Ook heeft Sailtron niet de mogelijkheid de apparaten naar de UK te sturen ter reparatie. Wel wist de medewerker te vertellen, dat begin volgend jaar Garmin in Nederland een reparatiecentrum gaat openen en dat reparaties aan dit soort produkten vanaf dan ook in Nederland mogelijk worden. Tot dat moment blijft het hier behelpen en heb je in geval van problemen met je GPS een grote kans dat hij door Sailtron gewoon wordt afgeschreven. Op kosten van de eigenaar. Tja, had ik nu maar..... achteraf ja. Doe je voordeel met deze informatie. Happy hunting, Sloppie 23 augustus 2010 bewerkt door sloppie
Peetee Geplaatst 23 augustus 2010 Geplaatst 23 augustus 2010 Kun je hem niet laten repareren door Garmin Europe? Die zitten in Engeland. Je kunt ze in ieder geval eens mailen.
sloppie Geplaatst 23 augustus 2010 Auteur Geplaatst 23 augustus 2010 Kun je hem niet laten repareren door Garmin Europe? Die zitten in Engeland. Je kunt ze in ieder geval eens mailen. Hoi Peetee, Nee dat mag niet, want hij staat via import Nederland geregistreerd. Ten minste dat is wat Sailtron aan mij door gaf. Toen ik hem naar Sailtron verzond kon ik mij deze gang van zake niet niet voorstellen. Ben diep teleur gesteld in de Nederlandse afhandeling. Ben nu toch maar voor een 62s gegaan, maar achteraf had ik beter gewoon mijn oude vertrouwde 60CSx kunnen blijven gebruiken. Ik probeer de kosten via de reisverzekering terug te krijgen, dus een verzending naar de UK geeft waarschijnlijk ook weer problemen naar de verzekeraar toe, maar dat weet ik niet zeker. In ieder geval is jouw optie misschien een waardevolle tip voor de anderen die mij volgen met barsten in touch screens. Voor mij geen Oregon meer, hoe leuk zo'n schermpje ook is en lijkt, het is mij te duur! Sloppie
TAXA Geplaatst 23 augustus 2010 Geplaatst 23 augustus 2010 Voor alle zekerheid: mocht je GPS tijdens vakantie door stoten, vallen of beknelling schade oplopen, dan geeft je reisverzekering wellicht uitkomst, althans financieel, mits je schade aan je bagage verzekerd hebt en je niet een (te) hoog eigen risico hebt.
lianilsa Geplaatst 23 oktober 2010 Geplaatst 23 oktober 2010 Het eind van mijn verhaal is dat ik voor EUR 204 een vervangende Oregon 450 heb ontvangen. Duur foutje... Gelukkig in dit geval gedekt door de reisverzekering. Moraal: doe voorzichtig met touchscreen Garmins.
Zeldenrust Geplaatst 23 oktober 2010 Geplaatst 23 oktober 2010 Voor de handige harry's onder ons : Touch Screen Digitizer Garmin Oregon 300 400T 400C 400I, maar spijtig genoeg nog niet voor x50 gevonden. Deze is voor de 550. touch screen 550
sukor Geplaatst 23 oktober 2010 Geplaatst 23 oktober 2010 Bedoel je deze hardcover voor de Garmin Oregon? Denk dat ik deze dan ook maar aanschaf ... Wie heeft hier ervaring mee. De revieuw op de GPS shop geeft aan dat dit niks is.
Gast JackHoe Geplaatst 24 oktober 2010 Geplaatst 24 oktober 2010 Die van mij ziet er net iets anders uit. Ik heb niet zo'n carabiner, maar een bandje met klit, waar ik hem mee een mijn riem vast doe. Dan slingerd hij ook niet zo als met zo'n carabiner. De deksel zou wat mij betreft beter mogen sluiten. Die valt bij mij iets groter dan de andere kant. Ondanks dit heeft deze hardcover mijn Oregon tot nu toe wel goed beschermt tegen eeen beschadigd scherm.
fhc68 Geplaatst 11 november 2010 Geplaatst 11 november 2010 Vorige week is bij mij ook het scherm van een 400t gesneuveld ondanks het originele hoesje en de extra ZAGG folie Het scherm lijkt door de Zagg folie bij elkaar te worden gehouden waardoor ik 'm nog kan gebruiken maar het is vrees ik een kwestie van tijd voordat er vocht in komt of het scherm helemaal niet meer funktioneert. Inmiddels met Garmin contact gehad en zoals eerder in dit draadje vermeld wordt het toestel niet gerepareerd en ben dus benieuwd naar een eventueel voorstel. Ondanks dat ik het toestel ruim 1½ jaar intensief in gebruik heb ben ik het volledig met DanPan eens dat de Oregon niet het "outdoor" toestel is zoals Garmin beweerd. Gelukkig heb ik alle toestellen apart verzekerd maar gezien de "leeftijd" is maar de vraag wat ik ervoor terugkrijg. Aanvankelijk wilde ik ook naar een 62ST overstappen maar vanwege de hogere schermresolutie en de WherIgo funktionaliteit zal het wellicht toch weer een Oregon worden hopenlijk dit keer met gepanzerd glas
christoffel2010 Geplaatst 11 november 2010 Geplaatst 11 november 2010 Misschien heb je dan hier iets aan. http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?t=55851
Team Firefox Geplaatst 11 november 2010 Geplaatst 11 november 2010 Wel jammer dat kennelijk ook Garmin het beleid ´Designed for the Dump´ heeft geintroduceerd: http://www.youtube.com/watch?v=sW_7i6T_H78&feature=player_embedded Een produkt mag niet te lang mee gaan, zodat de doosjes kunnen blijven schuiven
DanPan Geplaatst 11 november 2010 Geplaatst 11 november 2010 (bewerkt) Inmiddels met Garmin contact gehad en zoals eerder in dit draadje vermeld wordt het toestel niet gerepareerd en ben dus benieuwd naar een eventueel voorstel. Waarschijnlijk gaan ze voorstellen om het defect toestel in te ruilen en een nieuwe aan te kopen (zelfde model of een ander) en krijg je €100 korting op de aankoop. Wat je ook kan doen is je toestel opsturen naar Garmin UK, daar wordt het ook NIET hersteld maar kan je inruilen voor een refurbisht toestel (gebruikt, maar zo goed als nieuw). Kostprijs (voor een Oregon 450): €155 (verzending Garmin -> thuis inbegrepen; opsturen naar Garmin UK niet inbegrepen) Of je kan je toestel zelf herstellen. Ik heb een nieuw toestel gekocht 62s en ga mijn Oregon 450 zelf herstellen. Een nieuw touchscreen is nu te koop voor €17 inclusief verzending vanuit HongKong. Mijn defecte Oregon heb ik al gedemonteerd (het enige wat je hiervoor nodig hebt is een inbussleutel 1,5mm) en wacht nu op de zending vh nieuwe touchscreen. Ik zal van de volledige "operatie" een handleiding maken met foto's en publiseren op het Web, zodat alle gedupeerden hun defecte oregon zelf kunnen herstellen. Wordt vervolgd... ter info: Garmin repair/support = 11 november 2010 bewerkt door DanPan
Team Firefox Geplaatst 11 november 2010 Geplaatst 11 november 2010 Ik heb een nieuw toestel gekocht 62s en ga mijn Oregon 450 zelf herstellen. Een nieuw touchscreen is nu te koop voor €17 inclusief verzending vanuit HongKong. Waarom kan Garmin dat dan niet Er zijn ook al zwakke schermen van de Nuvi en de Zumo gesignaleerd.
cve.gps Geplaatst 11 november 2010 Geplaatst 11 november 2010 Ik heb een nieuw toestel gekocht 62s en ga mijn Oregon 450 zelf herstellen. Een nieuw touchscreen is nu te koop voor €17 inclusief verzending vanuit HongKong. Hen je een linkje naar de webshop in HongKong waar je zo'n schermpje hebt besteld?
antarctica Geplaatst 11 november 2010 Geplaatst 11 november 2010 Knap dat je deze reparatie zelf gaat doen, ik ben heel benieuwd naar je bevindingen en de foto's. Antarctica
Aanbevolen berichten