Delbar Halpipe Geplaatst 28 juli 2010 Geplaatst 28 juli 2010 Ik ben benieuwd waarom iemand een Premium Member Cache maakt. Wat zijn de voordelen t.o.v. een 'gewone' cache (een multi/traditional/.. voor alle members)?
Fotogravinnetje Geplaatst 28 juli 2010 Geplaatst 28 juli 2010 Daar snap ik de lol ook niet helemaal van, eerlijk gezegd
GoudHaartje Geplaatst 28 juli 2010 Geplaatst 28 juli 2010 Omdat er cacheleggers zijn die , op basis van hun ervaringen, vinden dat een premium member voorzichtiger met caches omgaat.
thex Geplaatst 28 juli 2010 Geplaatst 28 juli 2010 Dit is als de vraag: wie bent gij nu eigenlijk. Net als de schrodinger kat is het niet mogelijk vast te stellen wie Delbar Halpipe is. Zodra er licht op schijnt kan het zijn dat er spraken is van meerdere personnages. Dit betekent fysisch: een mens ken meerdere keren zijn, dus meerdere keren leven. Je herkent je hier wel in Delbar. Om deze reden is het wenselijk vast te stellen dat er ook 2 cache typen zijn. Je kunt als niet member niet vaststellen dat hij er is, maar als member wel dat hij er is en dat hij er niet is. Dit betekent dat de cache er ook in zekere zin in twee toestanden is als je niet member bent. Best wel spannend he, dromen over een cache die er mogelijk niet is. Dit fenomeen komt vaker voor in de natuur: een echo onderzoek naar feutaal leven kan aantonen dat de feutus leeft, maar niet sluitend dat hij niet leeft. Net als dat het ontbreken van een mannelijk deel altijd op een vrouwtje wijst. Een levenssparende operatie is dan ook niet zinvol gezien vanuit de feutus, hoewel dat voor een suikerpatient weer best wel het geval kan zijn. Lastig dillema dus. Echter, net als de schrodinge kat: je hebt aan deze kennis helemaal niets: je komt Delbar niet gelijketijd tegen.
Wad-Seekers Geplaatst 28 juli 2010 Geplaatst 28 juli 2010 Omdat er cacheleggers zijn die het premiumlidmaatschap willen stimuleren? Mij lijkt dat groundspeak om die reden de mogelijkheid voor pm caches heeft gemaakt. Ik heb er geen probleem mee. Verschil mag er zijn. Er is genoeg te vinden zonder pm en als wij het na 200 caches nog steeds zo leuk vinden dan worden we pm.
seahopke Geplaatst 28 juli 2010 Geplaatst 28 juli 2010 Ik ben benieuwd waarom iemand een Premium Member Cache maakt. Wat zijn de voordelen t.o.v. een 'gewone' cache (een multi/traditional/.. voor alle members)? Waarom wordt dit naar voren gebracht, wat is Delbar Halpipe's motivatie om hier een discussie over te beginnen?
thex Geplaatst 28 juli 2010 Geplaatst 28 juli 2010 Hij is zeker niet slechter dan al die andere discussies hier. Ik vraag me ook af waar die membership caches goed voor zijn. Voor een beetje poet, kan ik als beginner gewoon met de gevorderden meedraaien. Aan de andere kant, opstarten van een draadje is ook een een call voor aandacht, net als dit schrijven van mij overigens . Of aandacht vestigen op die nieuwe die nu ter review staat: het mysterie van de 9 leden van het nachtcache verbontenis. En dan nog: Geld bezitten => makkelijk geld doneren => betere cache kwaliteit. Een dure GPS leidt tot snellere found. Een ipad is groter, beter zichtbaar, dus beter in gebruik. Wellicht dat de schrodinger kat ook eens mauwen kan en licht kan schijnen waarom dit draadje ons zo bezig houdt.
fam. Fransen Geplaatst 28 juli 2010 Geplaatst 28 juli 2010 Dit is als de vraag: wie bent gij nu eigenlijk. Net als de schrodinger kat is het niet mogelijk vast te stellen wie Delbar Halpipe is. Ik denk niet dat de maker van de Premium Cache kwantummechanica in gedachte had.
Sivota Geplaatst 28 juli 2010 Geplaatst 28 juli 2010 Ik ben benieuwd waarom iemand een Premium Member Cache maakt. Wat zijn de voordelen t.o.v. een 'gewone' cache (een multi/traditional/.. voor alle members)? Ik heb, uit eerdere draadjes, begrepen dat een aantal cache-eigenaren hun caches Premium Member hebben gemaakt om de uitproberende eendagsvliegers te weren. Dit op basis van de aanname dat het toenemend aantal rips mogelijk uit die hoek zou komen. Bovengenoemde catagorie neemt niet de moeite zich te verdiepen in de do en don't van het spel en evenmin de moeite om PM te worden. Dat kost geld en is daarom een drempel. Men wil gewoon iets met de mooie nieuwe GSM uitproberen. Anyway, dat was dus een achtergrondgedachte achter de caches 'PM only' maken.
thex Geplaatst 28 juli 2010 Geplaatst 28 juli 2010 Nou ja, als je beter leest: het is wel een gedachtenexperiment uit de kwantummechanica, en wellicht heeft de maker daar wel of niet aan gedacht ( ), maar de andere voorbeelden geven aan dat er wel degelijk een dagelijkse geocache realiteit aan zit. We loggen caches die er wel dan wel niet zijn. We zijn 1 persoon, 1 team, iemand met een andere foto, meerdere personen dan wel teams. Doe eens een matrouska van HRNG en je weet wat meer van onze wereld. Een wereld gaat open voor je. Misschien dat de prof even de topic van komkommers kan verlaten, en me bijstaan in deze. Ok, ik weet dat ik net teveel wijsbegeerte en wetenschapsfilosofie heb gehad, dit mijn kijk op het leven betroebelt voor de een, en verrijkt voor de ander, maar we weten allemaal: we zoeken wat we niet zouden moeten kunnen zien, nemen dit waar dan wel nemen waar dat het er niet is, kunnen dit niet gelijktijdig objectief vaststellen, maar betalen wel voor een xtra experience Gedachtenexperiment: omdraaien van redeneringen werkt altijd wel verhelderend: hoe zou het zijn als alle caches, behalve een enkele, premium zouden zijn ?
MacOZ58 Geplaatst 28 juli 2010 Geplaatst 28 juli 2010 Zelf hebben we ook het idee om member only caches te gaan plaatsen maar dat dan voornamelijk om een bepaalde cacher eindelijk over de streep te halen om ook premium member te worden. Naar het schijnt mag hij dat niet van zijn vrouw . Wat ik nog wel even kwijt wil: de reacties van Thex vind ik geweldig. Op die toer had ik geen reactie kunnen geven. Groeten, MacOZ58
Ellino Geplaatst 28 juli 2010 Geplaatst 28 juli 2010 Ik heb, uit eerdere draadjes, begrepen dat een aantal cache-eigenaren hun caches Premium Member hebben gemaakt om de uitproberende eendagsvliegers te weren........................... Dat denk ik ook. Misschien dat de onderstaande log een goed voorbeeld is. June 26 by ............ (2 found) De eerste die wij - beginnende Geocachers - helemaal alleen hebben gevonden. Wel vreselijk gelachen. Het was erg mooi weer vandaag en de gasten op het terras wisten niet wat ze hoorden. Een schat begraven? Ze hadden al veel mensen met GPS voorbij zien komen maar niemand wist waarom. Ook de eigenaar en eigenaresse wisten niet wat ze hoorden. Ik ben hen op de site gewezen. Wel vreemd want als ik de andere logs lees lijkt het of zij er meer vanaf weten. Het ijsje hebben we maar overgeslagen -
seahopke Geplaatst 28 juli 2010 Geplaatst 28 juli 2010 Hij is zeker niet slechter dan al die andere discussies hier. Ik vraag me ook af waar die membership caches goed voor zijn. Voor een beetje poet, kan ik als beginner gewoon met de gevorderden meedraaien. Aan de andere kant, opstarten van een draadje is ook een een call voor aandacht, net als dit schrijven van mij overigens . Of aandacht vestigen op die nieuwe die nu ter review staat: het mysterie van de 9 leden van het nachtcache verbontenis. En dan nog: Geld bezitten => makkelijk geld doneren => betere cache kwaliteit. Een dure GPS leidt tot snellere found. Een ipad is groter, beter zichtbaar, dus beter in gebruik. Wellicht dat de schrodinger kat ook eens mauwen kan en licht kan schijnen waarom dit draadje ons zo bezig houdt. Komt er een nieuwe mysterie op 't niveau van D3Z ?
Aanbevolen berichten