Gewoon_San Geplaatst 25 juli 2010 Geplaatst 25 juli 2010 hallo allemaal, Tijdje terug een nieuwe garmin gekocht de oude aan mijn vader gegeven een oregon 200. Daar mijn vader nog niet zo goed wist hoe er mee te werken is die lekker aan het spelen gegaan opdat apparaat. Nu is het zo dat als hij wil navigeren naar een cache (meestal doormiddel van automotive) dus niet meer gaat. In de optie profielen wijzigen is dus het profiel automative weg. Ik heb het apparaat hersteld naar de fabrieks instellingen maar ook dit mocht dus niet baten. Maar het kan toch niet zo zijn dat we nu gewoon een deel van het apparaat kwijt zijn? De rest werkt nog wel naar behoren dus gewoon caches zoeken via het profiel geocaching werkt nog wel. Wie kan ons helpen ons apparaat weer inorde te krijgen?? Groetjes Sandrakim72
StefandD Geplaatst 25 juli 2010 Geplaatst 25 juli 2010 Gewoon een nieuw profiel aanmaken. En dan onder Stel in --> Kaart --> Oriëntatie de Automotive-modus inschakelen.
Gewoon_San Geplaatst 25 juli 2010 Auteur Geplaatst 25 juli 2010 Als ik dat doe veranderd er verder niks aan mij garmin, helaas zijn wij leken wat betreft de apparatuur van dit soort apparaten. Dus misschien dan graag stap voor stap uitleggen zodat ik het ook begrijp Ben wel blij dat er waarschijnlijk oplossingen zijn
StefandD Geplaatst 25 juli 2010 Geplaatst 25 juli 2010 Zo gaat het om m'n Oregon 450t, ik weet niet of het op de 200 ook zo gaat: Nieuw profiel aanmaken: Stel in --> Profielen --> <Voeg profiel toe>. De Oregon maakt dan een kopie van het huidige profiel en schakelt er dan meteen heen. Pas eventueel de naam van het profiel aan door op de profielnaam te tikken en dan Wijzig naam te kiezen. De automotive stand inschakelen: Stel in --> Kaart --> Oriëntatie. Hier heb je drie opties: Noord boven, Koers boven en Automotive-modus. Kies voor het laatste. Eventueel ook nog routering-opties aanpassen: Stel in --> Routering. Hier kan je voorkeuren instellen voor kortere tijd of kortere afstand, of je automobilist/fietser/voetganger bent, enz. Als je goed Engels kan lezen raad ik je aan om eens te kijken op de Oregon Wiki.
Gewoon_San Geplaatst 25 juli 2010 Auteur Geplaatst 25 juli 2010 Ik heb alles gedaan volgens de beschrijving maar er veranderd niks, ik had die instellingen ook helemaal niet hiervoor. Maar misschien heb ik het verkeert uitgelegd. Uit de optie profielen is de optie automative weg, wat ik ook doe of niet het komt niet meer terug. Dus navigeren naar een cache lukt niet. Ik krijg alleen maar een rechte lijn en dat was dus dat je helemaal de route aangeduid kreeg. Bij stel in en dan bij profielen staat ook die automative niet meer. Alvast weer heel erg bedankt voor het mee denken, ik waardeer het enorm
Ma-Bu Geplaatst 26 juli 2010 Geplaatst 26 juli 2010 Ik krijg alleenmaar een rechte lijn en dat was dus dat je helemaal de route aangeduid kreeg. Bij stel in en dan bij profielen staat ook die automative niet meer. Alvast weer heel erg bedankt voor het mee denken, ik waardeer het enorm is er niet een instelling "factory default" of reset? dan moet hij weer terugkeren zoals je hem gekocht heb. alle instellingen zijn dan weg, maar heb je wel die profiel terug.
team_heidehippers Geplaatst 26 juli 2010 Geplaatst 26 juli 2010 Kan het zijn dat er met behulp van Mapsource kaartmateriaal naar de GPSr is gestuurd zonder dat daar de routeringsinformatie is meegnomen? dit kun je namelijk aan/uit vinken. Aangezien je verteld dat je alleen een rechte lijn krijgt en geen route over wegen of paden.
Gewoon_San Geplaatst 26 juli 2010 Auteur Geplaatst 26 juli 2010 Ik werk niet met map source dus dat is het, ik heb hem ook al terug gezet naar de fabrieksinstelllingen maar ook dat mocht niet baten. Het moet toch niet mogelijk zijn dat je zomaar zo makkelijk een profiel uit je gps verwijderd??? Maar goed, ik ben blij dat jullie met mij mee denken, hoop dat we het toch nog gaan vinden groetjes Sandra
technetium Geplaatst 26 juli 2010 Geplaatst 26 juli 2010 Het moet toch niet mogelijk zijn dat je zomaar zo makkelijk een profiel uit je gps verwijderd??? Ja, het is het bestandje /Garmin/Profiles/Automotive.gpf als je dat weghaalt, of een andere extensie geeft ben je het kwijt. Staat er geen Automotive.bak of Automotive.gff~ of zo in die directory. Als dat zo is, zou je die kunnen hernoemen naar Automotive.gpf. Waarschijnlijk zijn de profiel bestanden wel uitwisselbaar (nooit geprobeerd) je zou het Automitive.gpf bestand van jou gps naar die van je vader kunnen kopieren. Tc
Gewoon_San Geplaatst 26 juli 2010 Auteur Geplaatst 26 juli 2010 mmm dat klinkt wel heeeel ingewikkeld, ik moet dus mijn andere garmin aansluiten op de comp dan het filetje zoeken wat je beschrijft die kopieren naar een bestand, en dan vervolgens weer kopieren in die andere garmin. Of is dat te makkelijk gedacht?? Thanx voor het helpen
Pakoe Geplaatst 11 augustus 2010 Geplaatst 11 augustus 2010 Misschien dat je er voor zou kunnen kiezen om je gps een keer te updaten met de garmin webupdater, te vinden op http://www.garmin.nl/page/?id=10 Ik durf niet met zekerheid te zeggen of deze ook alle profielen terugzet, maar is misschien het proberen waard.
Aanbevolen berichten