Spring naar bijdragen

Opschonen


Petra

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

zoals je wel gezien zult hebben zijn wij ook niet van die fanatiekelingen en is cachen maar bijzaak of zoals bij jullie om iets te bekijken tenminste dat geldt voor het buitenland. in nl willen we wel zomaar wat caches doen maar vaak maken we er dan een leuke/mooie route van met de motor of camper.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt, Pocileh, voor je uitgebreide handleiding.

Een vraagje daarover: ik laad nu mijn PQ's rechtstreeks vanuit de email in GSAK via de "Get Mail"-knop. Maar dan komt alles in dezelfde database terecht. Weet je een truc om alle NL-caches in de NL-database en alle FR-caches in de FR-database te krijgen? Maar dan nog steeds met 1 druk op de knop (want dat is nu wel erg handig).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt, Pocileh, voor je uitgebreide handleiding.

Een vraagje daarover: ik laad nu mijn PQ's rechtstreeks vanuit de email in GSAK via de "Get Mail"-knop. Maar dan komt alles in dezelfde database terecht. Weet je een truc om alle NL-caches in de NL-database en alle FR-caches in de FR-database te krijgen? Maar dan nog steeds met 1 druk op de knop (want dat is nu wel erg handig).

 

Dat is te doen via een Macro, genaamd PQLoader, maar dat vraagt wat voorbereiding. Het beste kun je daarvoor het draadje op het GSAKforum nalezen dat je HIER kunt vinden.

 

Als je het doet op de manier zoals ik eerder heb omschreven kost het je inderdaad altijd nog 3 klikken per database om de betreffende PQ's te laden, met die macro (die ik zelf niet gebruik) zou het, na de voorbereidingshandelingen inderdaad met een paar klikken voor alle databases te regelen zijn.

 

Overigens kan die macro veel meer dan alleen maar PQ's in de diverse databases zetten!!

 

Nog even een opmerking: Recentelijk is er wat veranderd bij de PQ's. Je kunt nu PQ's aanmaken die maximaal 1000 caches bevatten. Die PQ's worden echt NIET per mail verzonden, die MOET je zelf ophalen. Dat is veel meer werk. Voor de PQ's die niet meer dan 500 caches bevatten is er niets veranderd. Die worden nog steeds per mail verstuurd, maar die kun je - als je dat wilt - ook zelf ophalen.

Clyde (de maker van GSAK) is op dit moment in onderhandeling met de Groundspeak organisatie om te kijken of zij er in toe kunnen/willen stemmen dat die grote PQ's in de toekomst vanuit GSAK toch automatisch kunnen worden opgehaald.

De TOU (gebruikersvoorwaarden) van Groundspeak verbieden dat namelijk.

bewerkt door Pocileh
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...