Triskelle Geplaatst 1 juli 2010 Geplaatst 1 juli 2010 [...] Laatst trof ik een coin in Kreta waarbij een briefje gevoegd was waarop stond dat degene die 'em verplaatst had, de coin op een bepaalde datum zou loggen.[...] Hetzelfde, dus een kort briefje bij tijdens vakantie verplaatste TB's, hebben wij een paar jaar geleden in Ireland gedaan. Dit werkte buitengewoon goed ... zo goed zelfs dat we later één van die TB's in Nederland tegenkwamen met ons briefje er nog bij.
Bloodwoosj Geplaatst 1 juli 2010 Geplaatst 1 juli 2010 Hoe is jullie ervaring hiermee en wat kunnen we er aan doen. Geduld siert de mens. Niet iedereen is onmiddellijk na het retrieven van een coin of TB in staat dat ook op internet te loggen. "We" kunnen daar weinig aan doen. Greetz Bloodwoosj.
Remco1975 Geplaatst 1 juli 2010 Auteur Geplaatst 1 juli 2010 Als ik iets wel irritant vind is dat een vorige logger een TB of coin wel meegenomen heeft maar niet als gevonden heeft geregistreerd. Heel soms ga je ook naar een cache omdat deze, naast de mooie omgeving of bijzondere plaats, een TB of coin heeft. Hoe is jullie ervaring hiermee en wat kunnen we er aan doen. Met heel soms bedoel ik dat je idd naar een cache wordt gelokt omdat deze een coin of TB heeft. Soms laat je een cache liggen omdat deze te ver omrijden/lopen/fietsen is. Bij een cache met coin of TB ben ik eerder geneigd de cache toch even mee te nemen.
Remco1975 Geplaatst 1 juli 2010 Auteur Geplaatst 1 juli 2010 Ik ben ik meestal terughoudend als ik een travelbug aantref.......zal ik hem grabben of niet.....tenminste, als ik op vakantie ben. Ik ben namelijk van mening - zoals de meesten onder ons denk ik - dat ik een TB niet al te lang in mijn bezit moet houden.Daarom doe ik het normaal gesproken niet. Want ik weet dat ik hem vaak niet kan loggen. Ook deze vakantie is het me toch weer overkomen. Dacht dat ik een travelbug wel weer redelijk snel kon doorzetten, maar het liep toch weer anders. Tegen de verwachting in geen internet verbinding meer en dus ook niet kunnen loggen en ik wil hem niet weer droppen voor ik hem gelogd heb. Inmiddels weer thuis en nu zo spoedig mogelijk gelogd, maar ondertussen de betreffende TB al meer dan een week in mijn bezit. Het kan in eerste instantie dus lijken alsof ik hem gewoon heb meegenomen en hem "vergeten" ben te loggen, maar zo is het zeker niet. Ik denk dat je vooral in de vakantieperiodes wat langer geduld moet hebben met betrekking tot het loggen en je dus ook niet vreemd op moet kijken als een item gegrabbed is maar niet gelogd en het dus lijkt alsof hij verdwenen is als je een bepaalde cache bezoekt in de verwachting daar een bijv een bepaalde TB of Geocoin aan te treffen. Andersom kan dus ook voorkomen. Ik heb het nog niet meegemaakt, maar ik heb me voorgenomen om in zo'n geval even af te wachten voordat ik log om degene die dat item in zijn bezit heeft rustig de kans te geven te loggen. Wat is niet te lang?, zo vlak voor de vakantie naar zuid Frankrijk ben ik een beetje TB's en coins aan het sparen om daar weer weg te leggen. Leuk voor de eigenaars lijkt me dat de TB of coin lekker ver reist. Uiteraard niet de coins die in NL willen blijven of missies hebben waarin Frankrijk geen rol speelt. Niks mis met even bewaren. Het wordt wat anders als je ze gaat sparen
post@co Geplaatst 1 juli 2010 Geplaatst 1 juli 2010 Het is me begin dit jaar zelf voorgekomen, op een zaterdag de cache gelopen en een coin en TB indropped. Op zondagavond toen ik pas kon gaan loggen waren ze al bij mij vandaag "gegrabbed" en weer in een nieuwe cache gedropd. Maar een van de twee moest zoveel mogelijk km's maken, dus ik heb beide weer terug gegrabbed, gedropped in de cache en vervolgens de cachers een mailtje gestuurd [en de coin/tb eigenaren ook]. De cachers waren boos, maar de eigenaren waren blij dat ik het zo gedaan had... Nu wordt er hier gevraagd..hoelang te wachten. Ik zie de haast niet heel erg in, MIJN manier is: 1 dag wachten, dan een mailtje sturen naar de huidige bezitter. Mocht ik na een paar dagen nog niets gehoord hebben, nog een mailtje naar de bezitter en ook eentje naar de trackable eigenaar met de vraag wat te doen. Als ik na een week of zo nog niets gehoord heb dan grab ik de trackable en log hem. Ik check ook altijd of de huidige bezitter wel caches gelogd heeft nadat hij/zij de trackable geretrieved heeft van de cache. mocht ie wel caches gelogd hebben dan is ie waarschijnlijk de trackable vergeten. Dit geldt niet alleen tijdens vakantie perioden, ik ken genoeg mensen die buiten de normale vakantieperioden om op vakantie gaan...en dan dus dagen geen internet hebben om te loggen.
mmjjt Geplaatst 1 juli 2010 Geplaatst 1 juli 2010 (bewerkt) Ik zie grabben als een laatste optie, het komt mij namelijk hetzelfde over als voordringen. Regelmatig gebeurd het dat een coin of tb gegrabt word, omdat een cacher haast heeft met het virtueel in bezit krijgen van een coin. Helaas is het mijn ervaring dat de haast na het grabben meestal verdwenen is en dat mijn coin ineens een week of 4 niet meer gedropt word. Erg zonde van de km's (bij mijn racer) en natuurlijk ook de mogelijkheid op een leuk logje en/of foto van de "gegrabte cacher", want slechts zelden grabt diegene hem terug. 1 juli 2010 bewerkt door mmjjt
haakmeer Geplaatst 1 juli 2010 Geplaatst 1 juli 2010 Nu wordt er hier gevraagd..hoelang te wachten. Ik zie de haast niet heel erg in, MIJN manier is: 1 dag wachten, dan een mailtje sturen naar de huidige bezitter. Mocht ik na een paar dagen nog niets gehoord hebben, nog een mailtje naar de bezitter en ook eentje naar de trackable eigenaar met de vraag wat te doen. Als ik na een week of zo nog niets gehoord heb dan grab ik de trackable en log hem. Ik check ook altijd of de huidige bezitter wel caches gelogd heeft nadat hij/zij de trackable geretrieved heeft van de cache. mocht ie wel caches gelogd hebben dan is ie waarschijnlijk de trackable vergeten. Dit geldt niet alleen tijdens vakantie perioden, ik ken genoeg mensen die buiten de normale vakantieperioden om op vakantie gaan...en dan dus dagen geen internet hebben om te loggen. In zo'n geval zet ik ze in de watchlist. komt er vanzelf een melding dat ie geplaatst is. En als het te lang duurt een mailtje naar die hem als laatst had doet wonderen. Voor de vakantie heb ik altijd wel een internetlijntje tot m'n beschikking. TB/coins loggen heeft voor ons een prioriteit. de caches loggen waar we alleen maar gelogd hebben is een latere zorg.
Aanbevolen berichten