Peetee Geplaatst 9 januari 2004 Geplaatst 9 januari 2004 Ik gebruik met mijn etrex euro altijd het waypoint-schermpje om de juiste cache-lokatie te vinden. Ik maak de coördinaten aan van de beide referentiepunten en vervolgens schakel ik over naar het schermpje "dichtstbijzijnde" waypoints, waarop mijn gps continu bijhoudt hoever ik van de beide referentiepunten af zit. Door in die richting te lopen waardoor ik steeds dichter in de buurt kom van de gegeven afstanden vind ik uiteindelijk de juiste cache-plek.
Twinlife Geplaatst 11 januari 2004 Geplaatst 11 januari 2004 heb hierboven alles gelezen en ook alle linkjes gelezen alleen begrijp er geen biet van vandaar deze vraag. kan ik ook het snijpunt bepalen in mijn vista van 2 waypoints met de graden erbij,en is zoiets ook mogelijk om in mapsource het te berekenen wie o wie kan mij hier een duidelijke uitleg over geven bvd gr twinlife die er niks meer van begrijpt
dj bel Geplaatst 11 januari 2004 Geplaatst 11 januari 2004 (bewerkt) In verband met de berichten blokkade van DJ Bel door Kruimeldief is deze informatie tijdelijk tot nader order ook niet beschikbaar Excuses voor het ongemak 23 november 2004 bewerkt door dj bel
Twinlife Geplaatst 12 januari 2004 Geplaatst 12 januari 2004 thanks dj bel voor deze uitleg. deze taal kan ik tenminste begrijpen,ga er vandaag direct mee aan de slag. gr twinlife die dj bel eeuwig dankbaar is!
Gast Team Lares Geplaatst 18 januari 2004 Geplaatst 18 januari 2004 Tjonge jonge jong, soms kan je je wel voor de kop slaan. Slordig programmeren weer zeg. Zelf te schade en schande wijs geworden (Cache buys ballot) Proggie is aangepast. Werkt nu wel. Excuses, altijd nadenken dus!!
Heirbaut Hunters Geplaatst 19 januari 2004 Geplaatst 19 januari 2004 Zelf te schade en schande wijs geworden (Cache buys ballot) Aan de hand van dit draadje heb ik de proef op de som genomen en alle punten die ik zelf geschoten had van Vosbergen met de afstanden ingevoerd in OZI. Proximity waypoints aangemaakt (ik wist niet dat dit kon in OZI, maar na dit draadje dus wel) en het punt van de cache ingevoerd. En zoals het hoort blijken de drie cirkels elkaar exact (!) te snijden en het cache waypoint ligt er bovenop. Het klopt dus precies. Dat het klopte wist ik natuurlijk wel, maar dat ik het visueel kan maken is voor mij de krent in de pap.
snoopy and woodstock Geplaatst 2 maart 2004 Geplaatst 2 maart 2004 Ik heb ooit Rapunsel-cache in Duitsland gedaan.Daar geeft de maker drie WP's op en het gegeven dat de cache op gelijke afstand van deze drie punten ligt. Ik heb dit in het veld opgelost door telkens mijn koers aan te passen en de afstand tot de drie punten in de gaten te houden. Maar is er ook een simpeler manier . Voor alle duidelijkheid de WP's zijn willekeurig en staan niet in een bepaalde verhouding tot elkaar.
Wilxlii Carrotte Geplaatst 2 maart 2004 Geplaatst 2 maart 2004 ...Puntje praktisch. MAPSOURCE Cirkels kan je maken in mapsource met een waypoint als middenpunt door bij het waypoint naar waypointporperties te gaan; dan krijg je een window waarin proximity staat; het vinkje haal je weg en je vult een gewenste afstand in voor de straal. Show on map en ok ... Dank dj bel. Weer wat geleerd. Had het goed kunnen gebruiken bij de cache 'Area 30H'. Ik heb die met veel moeite en proberen op de kaart gevonden. Moest 1 punt berekenen met bepaalde afstanden tot 3 andere punten. Terwijl het zo gemakkelijk had gekund. Maar nu weet ik het voor de volgende keer.
GeoTeeth Geplaatst 3 maart 2004 Geplaatst 3 maart 2004 Heb al een tijdje met belangstelling dit draadje gevolgd maar is er ook software voor PPC, zoals bijv. Snijpunten Calculator van BruineBerenSoftware, waarbij je een coordinaat (WGS84) invoert plus een bearing plus een afstand waarna het programma de bijbehorende coordinaat bepaalt. Neem aan dat OXIexporer voor PPC dat ook kan maar ik zoek eigenlijk een 'simpel' rekenprogrammaatje voor een PPC / PDA GeoTeeth
Aanbevolen berichten