Spring naar bijdragen

Petlings


Stannol

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Ik ben bezig om samen met een collega cacher een aantal traditionals neer te gaan leggen/zetten in Spijkenisse. Hiervoor zijn we op zoek naar petlings (13x). In de shop van Geocaching.nl zijn deze 2 euro wat ik een beetje aan de hoge kant vindt voor deze buisjes, of ligt dit aan mij? :rolleyes:

 

Ik vroeg me dus af er toevallig nog mensen zijn die petlings hebben liggen en ze niet meer gebruiken, of ik deze van ze over mag nemen. Ook een munitiebox is welkom, heb er hier wel één van liggen, maar een reserve is nooit verkeerd.

 

Alvast bedankt.

 

Groet,

Stan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hoi,

 

Ik ben bezig om samen met een collega cacher een aantal traditionals neer te gaan leggen/zetten in Spijkenisse. Hiervoor zijn we op zoek naar petlings (13x). In de shop van Geocaching.nl zijn deze 2 euro wat ik een beetje aan de hoge kant vindt voor deze buisjes, of ligt dit aan mij? :rolleyes:

 

Ik vroeg me dus af er toevallig nog mensen zijn die petlings hebben liggen en ze niet meer gebruiken, of ik deze van ze over mag nemen. Ook een munitiebox is welkom, heb er hier wel één van liggen, maar een reserve is nooit verkeerd.

 

Alvast bedankt.

 

Groet,

Stan

 

De petlings zijn dan wel inclusief logboekje en potloodje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk eens op eBay, vooral in Duitsland worden geregeld grotere partijen (25, 50 of 100) PET-lingen aangeboden. Hier komt natuurlijk nog wel het transport naar Nederland bij. Ook zijn er diverse websites waar PET-lingen als partij beduidend goedkoper zijn dan X losse PET-lingen bestellen.

 

NB Bij en partij van 25 heb je ook nog eens 12 PET-lingen op reserve voor het geval er eens een PET-ling geript wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Filmcanisters zijn gratis bij de HEMA.

En pettlings vind je bij laboratoriumbenodigdheden, onder monsterpotjes.

Suc6 :beerchug:

 

Ja, right. Ik voreg er zaterdag om bij de Hema hier in de buurt. Vertelde die muts achter de kassa dat ze dat meesturen naar de afdrukservice :(

Probeer het andere keer wel als ik een bekende zie daar aan de balie ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn ervaring met filmcanisters is niet zo heel goed, hiermee toch ook gemerkt dat deze vaak vochtig zijn. Maar ik vind het zo bijzonder dat er zo'n groot prijsverschil is tussen nederland en Duitsland. In Nederland betaal je er 2 euro p.s voor, in Duitsland (geocoinshop.de) betaal je 69 cent p.s. en als je meerdere aanschaft dan zelfs nog minder. Ook de coins zijn daar een stuk goedkoper dan hier......

 

Ik zal vanavond eventjes bij de Hema langs lopen, kijken of daar wat hebben. Anders zal ik ze bestellen in Duitsland en haal ik ze daar op. Ik zag dat dit ook een mogelijkheid is en meteen een mooie gelegenheid om daar wat caches op te zoeken. :-0

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Persoonlijk vind ik deze helemaal mooi:

 

sku_33430_3.jpg

 

 

Te koop bij dealextreme

 

Ze koster $2,11 maar bij grotere hoeveelheden (meer als 10 meen ik) worden ze ca. $1,80

 

Omgerekend naar euro's dus ongeveer 1,50 ofzo. Verzenden is gratis.

Ik heb hele goeie ervaringen met die club ( 25+ bestellingen, nooit problemen)

 

Deze maat is ca 6 cm hoog en daar past prima een logrolletje (of een aanwijzing voor een tussenpunt) in.

Ben zelf momenteel met een route bezig, en daar worden ze ook in gebruikt.

 

Er zijn meerdere maten van (effe zoeken op de site), de kleintjes zijn wel klein, maar ook zeer bruikbaar, in de grootste maat passen zelfs microcoins. :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb eens van die kokers gebruikt waar de wat duurdere soort sigaren per stuk in verkocht worden, een rubber ringetje in de dop en perfect waterdicht. Je moet allleen een pvc pijpje gebruiken waar je de logrol oprolt, dan krijg je de logrol er veel makkelijker uit.

Ik had deze groen geverfd en in een boom gehangen, trof eens een cacher bij de koker die net boven zijn hoofd hing, hij maar prikken en ik maar lachen en zeggen dat hij toch echt goed zat. Een nadeel zat er wel aan, de vogels wisten hem wel te vinden en pikten er met hun snavel deuken in (aluminium).

 

Als je bij een sigarenzaak in de buurt vraagt of ze zulke kokers hebben, heb je een goedkoop en prima vervanger van je (dure) petling.

 

:lol1::);)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...