Spring naar bijdragen

Cache Gelogd - Blijft Zichtbaar Als Not Found


mtkoef

Aanbevolen berichten

Ik heb afgelopen zondag een traditional gelogd, maar op de geocaching.nl kaart blijft de cache als niet gevonden zichtbaar (blauwe druppel). Als ik gevonden caches selecteer verdwijnt ie.

Bij de logs van de cache is mijn logje gewoon normaal zichtbaar. Wat is hier aan de hand?

 

Nog iets: het aantal gevonden geocaches zoals getoond bij Geo d'Or beheer is 3 lager dan het aantal dat bij mijn logjes getoond wordt. Ook hier de vraag wat er loos is.

 

Is het ene verschijnsel soms gerelateerd aan het andere?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ja, wat je beschrijft is een bekend gegeven en daar zijn nogal wat vragen en antwoorden over te vinden op dit forum.

Het inlezen van founds duurt hier wat langer. Een paar dagen, soms wat langer, soms wat korter.

Af en toe wordt een cache niet mee genomen en dat kun je dan rechtzetten met de Doe Het Zelf functie op de frontpage door daar de knop Corrigeer Logs te gebruiken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 months later...

Bekend probleem. Vanaf mei 2010 doen wij aan GC. Steeds loopt GC.nl achter (precies het probleem dat jij beschrijft). Met de "Corrigeer log" functie dan maar weer recht proberen te zetten, als je tenminste niet in een wachtrij terecht komt. Nu wordt het nog gekker: op GC.nl staat één gevonden cache meer dan op GC.com gelogd. Die vraag is al diverse malen aan GC.nl gesteld, maar het antwoord komt niet verder dan "de administratie zal het uitzoeken". Ofwel ik zou zelf ca. 500 logs moeten vergelijken om de fout te vinden.

 

Nog een fenomeen ontdekt. Op de kaart van GC.nl staan caches niet afgebeeld die op GC.com wel staan. Kortom de site van GC.com geeft meer en betrouwbaardere info. Jammer, maar het is niet anders. Als je dus een dagje cachen in een bepaald gebied wilt doen loop je anders de kans dat je er gewoon een aantal mist.

 

Verder blijft GC een verslavende bezigheid.

bewerkt door goldentree
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op dit forum staat ook een profiel. Daar hebben we er 481 gevonden. Rara?

 

Heb ik ook.

 

Via gc.com/my heb ik er 177 en via mijn profiel van forum.gc.nl heb ik er 162.

En die 15 laatste heb ik echt niet afgelopen week gedaan, het updaten kan dus echt lang duren.

Niet dat ik het verder erg vind, het valt me gewoon op.

bewerkt door MacDD
Link naar opmerking
Deel via andere websites

In het weekend alles maar eens vergeleken. Hieruit kwam dat 3 op GC.com gelogde caches op GC.nl dubbel geteld werden, dus 3 teveel. Ook bleken 2 op GC.com gelogde caches op GC.nl niet in de lijst voor te komen, dus twee te weinig. Per saldo is dus na een uurtje zoeken het verschil van één log teveel eindelijk gevonden. Met dank aan de administratie van GC.nl die dat niet voor elkaar heeft gekregen. Vervolgens met "corrigeer logs" deze 5 afwijkingen rechtgezet. En nu bij alle volgende logs dus steeds maar dubbelchecken of GC.nl alles correct overneemt. Zo niet dan maar weer dubbel werk door "corrigeer logs" te gebruiken. Het komt wat negatief over, maar het moet toch met de huidige ICT-techniek mogelijk zijn om logs of bestanden correct over te nemen?

 

Voor mij is dit onderwerp gesloten. Geocachen is leuker.

 

De ontbrekende caches op de GC.nl kaarten zijn me ook duidelijk geworden. Dat zijn caches die alleen voor Premium Members beschikbaar zijn en alleen op GC.com vindbaar zijn. Ze worden overigens wel op GC.nl als logs geaccepteerd en weergegeven.

bewerkt door goldentree
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...