Spring naar bijdragen

Cache - Servers


seahopke

Aanbevolen berichten

Via geocaching.nl heb ik kennis gemaakt met het geocachen.

Nu zijn er inmiddels wat afsplitsingen geweest en hebben verschillende groepen een eigen platform gemaakt zoals b.v. de buren en terracaching.

 

Ik weet dat deze sites over het algemeen gebruik magen van de database op groundspeak.com

Nu blijkt er ook een site terracaching.com te zijn met een eigen database?

 

Mijn vraag is of groundspeak de enige database heeft waar alle caché's op staan of dat er meerdere databases zijn en hoe ik die kan benaderen en of geocaching.nl eventueel ook gebruik maakt van die andere databases.

Is er iemand die hier een helder licht overheen wil laten schijnen ter verduidelijking hoe e.e.a. is georganiseerd in cacheland?

 

Bij voorbaat mijn dank,

 

Seahopke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

De database waarin de geocaches staan die ook als geocache aangemerkt zijn, staan op de servers van groundspeak in Amerika.

Bij geocaching.nl maken wij gebruik van die database.

 

sorry, ik bedoel het volgende:

 

Er stond mij iets van bij dat mensen caché's buiten groundspeak om plaatsten en deze op een eigen site vermelden.

Nu heb op Terracaching geleerd dat er verschillende spelvormen zijn: geocachen - terracaching - .....

De Terracaché's moeten uniek zijn voor terracaching en kunnen dus niet op de geocachingservers vermeld staan.

Ik weet niet of er nog meer spelvormen zijn of caché s die buiten gc en tc vermeld worden.

Het zou prettig zijn hiervan een overzicht te hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, er zijn verschillende caching sites. Sommige hebben een eigen database met eigen caches (ik meen terra en quality), anderen verwijzen alleen maar door (ik meen global en meta). De site geocaching.com is dus niet de enige site met een eigen database, ofwel daar zie je niet 100% van de op de wereld verstopte doosjes. Misschien mogen de doosjes van terra en quality officieel geen geocaches heten, maar dat is dan m.i. (juridische) prietpraat.

 

Deze site (geocaching.nl) is gelieerd aan geocaching.com, dus hier "doen" we het niet met de anderen. Dat is een keuze die door de stichting geocaching.nl is gemaakt. Ik respecteer die keuze omdat ik gebruik maak van deze site. Persoonlijk heb ik ook genoeg aan geocaching.com (en .nl). Die leveren zat doosjes om te zoeken. :lol1:

 

Maar er is dus meer te doen in "doosjes-zoek-land".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan moet je het antwoord wel weten, ik zou ook niet weten welke andere spelvormen en databases er allemaal zijn, laat staan waar die te vinden zijn.

jullie weten niet wie jullie concullegas zijn en hoe zij georganiseert zijn? Lijkt mij toch wel enigzins sterk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt ook nog Qualitycaching.com. En ooit is ook nog eens Freecaching.nl opgestart. Er zijn allerlei initiatieven geweest, met wisselend succes. Geocaching.com is altijd de grootste gebleven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In Duitsland heb je ook nog Open Caching.

En in België Gesloten Caching. :thumbup:

 

Volgens Wikipedia zijn er 3 verschillende caches:

Caches in hardware

Caches in software

Caches in netwerken

Misschien dat je dat een keer kan uitproberen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan moet je het antwoord wel weten, ik zou ook niet weten welke andere spelvormen en databases er allemaal zijn, laat staan waar die te vinden zijn.

jullie weten niet wie jullie concullegas zijn en hoe zij georganiseert zijn? Lijkt mij toch wel enigzins sterk.

Och, dat weet ik niet. Waarom zou je je verdiepen in allerlei afsplitsingen als je je keus allang geleden hebt gemaakt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...