Spring naar bijdragen

Cachen Met Tomtom


Heracross

Aanbevolen berichten

Al doende heb ik vrienden enthousiast gemaakt voor het cachen. Een GPS kopen is (nog) geen optie. Maar op de tomtom kun je ook coördinaten invullen.

Probleem is echter dat tomtom (en daar is het voor bedoeld :thumbup: ) de dichtstbijzijnde weg kiest en je daarheen stuurt (onbruikbaar dus).

 

Is er een optie om deze wegen uit te schakelen (oid). Zodat je door het bos wel gewoon kunt navigeren?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik heb mijn eerste caches met Tomtom op de PDA gevonden

en gebruikte toen het GPS status scherm. Op dit scherm zie

je de coordinaten, je kan dan redelijk richting een cache

navigeren (heb geen ervaring met tomtom kastjes dus

weet niet of die ook dit scherm hebben).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben geen Tom Tom maar wel een Garmin Nuvi. Die is ook voor de weg gemaakt. Als we hem buiten de paden willen gebruiken kunnen we kiezen voor de optie: niet via de weg en voetgangersmodus. Scherm lekker goed inzoomen en de pijl volgen. De laatste 10 a 20 meter wordt wat lastiger maar met een beetje zoeken vaak geen probleem.

Loop gezellig samen met je vrienden een cache, kunnen zij leren hoe het gaat en kijken of het lukt met de Tom Tom.

 

Groetjes, Lydia

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op de tomtom kun je kiezen voor bekijk kaart. Als je dan bij de opties hebt ingesteld dat ie coordinaten toont, dan kun je met handmatig positie updaten je exacte coordinaten krijgen. Op die manier heb ik ook wel een paar caches gevonden, maar ik vond het nogal vervelend dat je de coords alleen handmatig moest updaten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik gebruik mijn tomtom als traditional melder hij geeft een seintje als er een binnen 300 meter ligt en in de POI beschrijving heb ik de hint toe gevoegt. Ik vind het erg prettig werken als ik ergens heen moet om wat caches mee te pikken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eric van de Brouwertjes zou je dit vast goed kunnen vertellen.

Zij hebben heel veel caches met de TomTom gevonden.

Ik geloof zelf dat waardeloos door hun met de tom tom gelopen is.

 

We hebben ze zelf in actie gezien tijdens onze triviant serie, wara ze overal goud hadden.

Dus onmogelijk is het zeker niet.

Zelf hebben we nog nooit met een tom tom gecached, dus verder advies kunnen we niet geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn allereerste cache ( de wieken) heb ik met de TomTom gedaan, daarna kreeg ik de smaak te pakken en een gps aangeschaft.

Ik gebruik mijn tomtom als traditional melder hij geeft een seintje als er een binnen 300 meter ligt

 

Lijkt me handig. Moest ik ook maar eens proberen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

met tom kan je redelijk tot goed cachen.

ik heb al de actuele caches in poi staan.

veel tradi's kan je hiermee makelijk vinden.

zeker die kort op de weg liggen.

ook gebruik ik deze om makelijk te navigeren naar parkeerplaatsen van multi's en mystery's

 

kijk hier maar eens tomtom caches

Link naar opmerking
Deel via andere websites

vandaag kreeg ik een meeltje van CvE

helaas is hij gedwongen te stoppen met de goede service voor Poi tomtom cache :thumbdown:

hier zijn meel waarop ik gereageerd heb.

 

Beste Geocachers,

 

om de welbekende TomTom-files te maken gebruikte ik de .LOC files die op de Geocaching Nederland Site beschikbaar waren: http://www.geocaching.nl/maps/GetLocfile.php

 

Dit weekend kreeg ik echter de volgende mededeling: Deze optie is op verzoek van Groundspeak uitgeschakeld.

 

Dit betekent dat ik geen nieuwe files kan maken. Alternatief zou zijn via PQ de gegevens te verzamelen, maar dat staat de Licence Agreement van Groundspeak niet toe.

 

Helaas, hier stopt mijn bijdrage. Maar niet getreurd, via Google http://www.google.nl/search?hl=en&q=ge...nload&meta= kom je vast een aantal andere sites tegen waar je de TomTom files vanaf kunt halen.

 

 

 

 

hoi CvE.GPS

 

jammer dat je zo moet stoppen met de service.

ik vond het gemakkelijk en snel.

zal nu zelf wat moeten knutselen denk ik.

ik denkt nu maar weer navigeren naar de cache met de handheld;-)

 

in iedergeval heel erg bedankt voor je service :thumbup:

 

geogroet dutchgoldwing

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi CvE.GPS

 

jammer dat je zo moet stoppen met de service.

ik vond het gemakkelijk en snel.

zal nu zelf wat moeten knutselen denk ik.

ik denkt nu maar weer navigeren naar de cache met de handheld;-)

 

in iedergeval heel erg bedankt voor je service :thumbdown:

 

geogroet dutchgoldwing

Ik sluit me bij dit bedankje aan, ik ga me verdiepen om het met gsak te gaan doen

 

Mijn man Croegbaas cachet ook mee zijn TT One, maar dan alleen traditionals waar hij met de vrachtwagen in de buurt kan komen. En dat lukt hem wonderwel.

 

Gr Wendy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...