Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik wil waarschijnlijk 1 van bovenstaande GPS-en aanschaffen.

Nu weet ik dat het verschil tussen deze twee de topo-kaarten zijn van Europa.

Nu vraag ik mij alleen af of ik nu beter een 450 met city-navigator kan kopen of de 450T

De eerste mogelijkheid is dan wel 35 euro meer, maar is dan ook gelijk voor navigeren nuttig.

Het gaat dan vooral om wegen in het buitenland, aangezien ik voor Nederland de Onroute-kaarten er bij wil kopen.

Kan/wil iemand mij hier wat wijzer in maken?

Geplaatst

De ingebakken kaart op de 450T is aardig, maar de navigatieoptie op de 400 gecombineerd met CityNavigator is vele malen bruikbaarder en praktischer. En de Onroute kaarten of de Topo Benelux kaart zijn gedetailleerder dan de ingebakken kaart. Mij lijkt de keuze niet zo moeilijk. Maar goed, 35 Euro is 35 Euro.....

Geplaatst

Dus jij zou voor de 450 met CityNavigator gaan?

Is het nuttig om onroute kaarten voor fietsen en wandelen te kopen of zou alleen wandelen ook volstaan?

Misschien in topo Benelux ook nog wel een goed idee.

Het is wel zo dat ik wel weer jaren vooruit wil en het goedkoper is om het als pakket te kopen dan er later bijkopen.

Geplaatst

Ik vind de 450 niet echt een geschikt apparaat voor autonavigatie. Te klein scherm, te dure kaart en geen gesproken aanwijzingen. Die 110 euri's kun je beter uitgeven aan een echt autonavigatiesysteem. Ik zou gaan voor de onroute wandelkaart en eventueel de topo-kaarten in de 450T. Die kaarten zijn niet echt gedetailleerd, maar ze geven een aardig beeld van de omgeving waar je loopt. Voor vakantiegebruik is het een goed alternatief voor de peperdure topo-kaarten. De onroute-fietskaart is een aardigheid. Je kunt hem gebruiken om een fietsroute te laten maken. Ik heb hem onlangs aangeschaft bij de koop van een 450 en heb hem beperkt uitgeprobeerd. In de bij mij bekende omgeving geeft hij lang niet altijd de meest ideale route aan. De onderliggende kaart is een autokaart die is gepimpt met informatie uit fietsroutes. Voor wandelgebruik heb je er niets aan.

Geplaatst

ff off topic, er is vast wel een ander draadje over de onroutefietskaarten. Onroute fietskaarten hebben niet als doel om je zo snel mogelijk van a naar b te krijgen. Ze maken de mooiste route, en dat is vaak een omweg. Als je hem op "wandelen" zet maakt hij een zo kort mogelijke fietsroute.

Geplaatst
ff off topic, er is vast wel een ander draadje over de onroutefietskaarten. Onroute fietskaarten hebben niet als doel om je zo snel mogelijk van a naar b te krijgen. Ze maken de mooiste route, en dat is vaak een omweg. Als je hem op "wandelen" zet maakt hij een zo kort mogelijke fietsroute.

Dan kan ik dus niet zo goed de onroute fietskaart laten wezen en alleen de wandelkaart aanschaffen.

Geplaatst

CityNavigator is inmiddels bij mij bekend en vind ik wel prettig.

Ik heb ook Tom-Tom, maar die wijst mij regelmatig de verkeerde kant op. Naar huis toe moet ik 3 km omrijden.

Als de kaarten van de T-versie niet beter zijn dan de CityNavigator, dan gaat mijn voorkeur hier naar uit.

Geplaatst

Ik heb zelf de Oregon 550T met CityNavigator. Ik kan niet anders zeggen, dan dat de begeleiding uitstekend is. Ik geef toe, dat een gesproken melding soms handiger is, maar dat speelt bij ons geen rol. Mijn vrouw zit naast me, heeft de Garmin op de schoot en bij elke melding leest zij voor "uit eigen werk". Gaat perfect. Wij hebben momenten gekend, dat de City Navigator wat beter werkte dan de navigatiesoftware in onze Prius. (die ook al niet verkeerd is).

Kortom, ik ben nog steeds de mening toegedaan dat de City Navigator software een toegevoegde waarde is op je 450. Die "T" is leuk, maar is niet bijster gedetailleerd en helpt ook niet bij het navigeren.

De eerlijkheid gebiedt te zeggen, dat wanneer je alleen in de auto zit, het lastig kan zijn om op basis van piepjes (en meer produceert de Garmin niet) je auto te besturen. Je gaat dan toch op het scherm kijken om de geschreven aanwijzingen te lezen en dat is niet zonder risico!!! Het moet gezegd worden!!!

Geplaatst

Ook ik zou liever voor de CityNavigator kiezen dan voor de kaarten die bij de T-versie geleverd worden. Je kunt beter investeren in echte topokaarten, naar mijn mening. Tenzij je graag van je Europese vakantiegebieden alvast een wat minder gedetailleerde kaart wilt hebben natuurlijk.

En de fietsroute-kaart... ik ben er niet heel tevreden over (veel fietspaden die ontbreken), maar daarvoor zal ik het andere draadje lezen...

Succes met de beslissing!

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...