Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Een afstand van 25 km lopen is volgens mij alleen maar weggelegd voor de stevige stapper.

Met een multi moet je hem eigenlijk wel in 1 keer afmaken, vooral als de opdrachten onderweg ook nog van een pittige kwaliteit is. En de route afbreken en later verder gaan zou problemen kunnen veroorzaken, zoiets hoe zat dat ook al weer.

Ook zou ik rekening mee houden dat de tijd een grote rol speelt. Hoe lang ben je bezig als je 25 km wandelt, zijn de opdrachten makkelijk te doen of kost dat veel tijd, is de route al bekend, of moet je die zelf onderweg bepalen. Een foutje betekend dan extra km of nog erger het niet afkunnen maken van de tocht

En de klok gaat nl wel door, en je wordt meestal meer moe van het gedrentel, dan lekker door kunnen lopen.

Ook voor fietscaches geld dit, op 20 km 20 tradi's is leuk voor de punten, maar als je eindelijk weer op gang bent moet je weer stoppen.

En wat betreffende dat een traditional fietscache een autoTomTom cache wordt, gewoon zorgen dat je de route zo maakt dat het bijna onmogelijk is om de punten met de auto te kunnen bereiken.

In vele bossen mag je gewoon niet meer met de auto komen.

Voor ons betekend zo'n lange tocht meestal een dagprogramma lekker sportief naar buiten

Geplaatst
Voor steeds meer van die series geldt bovendien dat het nano's, micro's of smalls zijn die zonder al te veel fantasie verstopt zijn. Laatst vond ik een "carpool" cache op een parkeerplaats naast een bos. Dan denk ik: had in elk geval je best gedaan om iets in het bos te organiseren. Maar gemakzucht overwon. Zo gaat deze hobby langzaam maar gestaag achteruit. Men heeft het over "oppikkers", "punten rapen", "caches leggen" (in plaats van maken) en "bonus-series". Veel van hetzelfde. Je ziet door de carpoolcaches het bos niet meer.

En ja, ik doe ze nog steeds als het kan, omdat ik stiekem hoop aangenaam verrast te worden. En ik heb zelf de neiging om de kaart 'schoon' te houden ook. Heel vreemd. Het lukt me ook niet met zo'n serie als voorbeeld naar niet-cachende vrienden of terreinbeheerders te gaan met een enthousiast verhaal over mijn hobby.

Deelt iemand dat gevoel?

Inderdaad bij het cachen lijkt het wel of een groot deel gewoon maar neergelegt is.

Ik vin dat als je een cache verstop je wel even moeite moet doen om het een beetje uitdagend te maken.

Soms word je nog wel eens verrast door een creative manier van verstoppen.

zoals laatst bij Noordpool van M en M2

Groeten scoutvinder

Geplaatst
Volgens mij begrijp je het niet.....

Ik begrijp je wel hoor. Vergelijk eens het volgende:

Je hebt een mooie route die rondloopt (vanaf een parkeerplaats dus en eindigend bij een parkeerplaats) van bijv 10 km. Je kunt dan een multi leggen waarbij je de hele 10 km loopt en het doosje uiteindelijk 200 meter van je auto afligt.

Je kunt ook 5 tradi's leggen als serie waarbij je precies dezelfde route loopt.

Je kunt dan alleen nog verschil maken door een multi met een verhaal te doen en allerlei ingewikkelde puzzelopdrachten maar ja dat is niet ieders cup-of-tea. Het gaat toch ook bij geocachen om elkaar mooie plekjes en wandelingen te laten zien?

Ik denk dat team nessa dat bedoelt.

Geplaatst

Een route zoals in de eerste vraag bedoelt is een route die langs bepaalde gelijke dingen gaat, een kunstroute, een brandweerserie, een spoorlijn.

De vraagstelling is daarop gebaseerd; waarom moet zo'n route één multi zijn in plaats van een x aantal traditionals waardoor veel meer mensen erin geïnteresseerd zullen zijn, en mensen die de mogelijkheid niet hebben om een lange multi te doen krijgen zo de mogelijkheid om een deel te doen.

Opmerkingen als dan doe je hem toch in een paar keer zijn leuk voor mensen die dichtbij wonen, maar niet voor vakantiegangers.

En dan doe je hem toch niet is ook een onzin opmerking waar het niet om gaat.

Dat de één multies leuker vindt ofzo is in deze ook helemaal niet interessant en niet waar de vraag om gaat.

Ik hoop dat het nu duidelijk is....

Geplaatst

Wij hebben ook een route van 35 km die bestaat uit 13 tradi's met een bonus erbij. We zien dat deze op veel verschillende manieren gelogd word naar ieders smaak. Afzonderlijk af en toe een tradi, als fiets/motor/auto route ook ideaal op een regenachtige dag te voet, als onderdeel van de multi's die eromheen liggen. Zoals je ziet voor ieder wat wils en met een half jaar is de bonus al meer dan 100 keer gelogd met 18 geo d'ors als beloning zo slecht is deze manier dus niet.

Verder kom ik graag 5 keer terug voor 5km multi's want de 25 in een keer haal ik gewoon niet.

groetjes Ma Snoopy

Geplaatst
Team nessa vroeg zich af:
waarom moet elke leuke route altijd maar een multi worden, wat is er mis met een leuke route die eens wat meer puntjes oplevert en daardoor misschien wel meer interesse wekt waardoor meer mensen deze interessante plekjes gaan bezoeken??

knip.....Vooral die leukere logjes zijn voor mij de reden dat ik een eventuele volgende cache niet als serie uit ga voeren, maar als een multi.

Tc

Tja, volgens mij zit er ook een andere kant aan dit verhaal. Team Nessa vroeg zich iets af en naar aanleiding van die vraag peil jij hier de meningen van andere cachers.

Prima vraag, maar mij valt op dat je vooral ook zin hebt om iets te maken n.a.v. jouw bevindingen.

Volgens mij is het evengoed erg belangrijk dat de cache-legger zich laat leiden door datgene wat hem/haar motiveert om een mooie cache te maken. Als de leuke logjes jou motiveren en inspireren tot het maken van een mooie multi en een eventuele andere uitkomst van dit topic, zoals bijvoorbeeld het leggen van een serie met traditionals jou minder motiveert, dan kun je jezelf afvragen of je er een gelijke hoeveelheid creativiteit en moeite in gaat steken. Want de meeste inspiratie en motivatie leveren in mijn ogen vaak toch de meest prachtige caches op. En mooie caches zijn altijd de moeite waard om voor op pad te gaan toch?

Vergeet daarom je eigen plezier in het maken van caches niet.

Een geheel andere overweging, maar een die ik toch mee wil geven.

Geplaatst

Heb vandaag een mooie multi in Enkhuizen gelopen , en daarbij ook nog eens 6 tradis en 2 mysteries onderweg (of een beetje omlopen) meegenomen

Dat vindt ik ook leuk, de tradis haden niets met de route van doen, die gaven alleen andere plekjes weer

Een aanrader als je Enkhuizen wilt doen is loop dan

de Bastions van 'de Vestingwal' GC1PKBM

http://www.geocaching.com/seek/cache_detai...17-7efbaefeca89

en prak alle tradis in de buurt in je GPS en Los de puzzels op

Geplaatst

Vandaag twee series gedaan in Alphen aan den Rijn. Als alle traditionals zo verstopt zouden zijn, zou niemand meer zeuren over traditionals. hele mooie verstoptechnieken, niet altijd op de allermooiste plek, maar beide series zitten prima in elkaar.

Tevens een paar andere traditionals gedaan, waaronder Waterpartij, een super "oppikkertje".

Wil je ideeën voor je cache, ga dan eens in Alphen aan den Rijn cachen.

Geplaatst
Wil je ideeën voor je cache, ga dan eens in Alphen aan den Rijn cachen.

Denk dat je dan in elke regio kan gaan kijken

liggen hier ook hele leuke verstopplekjes van easy tot difficult

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...