Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

zijn er al praktijk ervaringen met de nieuwe Oregon 450 (T)?

Betere afleesbaarheid in zonlicht?

nauwkeuriger kompas?

andere items?

gr Montebaldo

• 5 months later...
Geplaatst

Ik ben nu een paar maanden in het bezit van een Oregon 450T. De GPS bevalt zeer goed. Het hoofdmenu is zeer gebruiksvriendelijk. Je hebt zelfs de mogelijkheid om verschillende informatie te selecteren bij het kompas of bij de kaart. Het scherm is redelijk groot en helder. De software kent vele mogelijkheden en is gemakkelijk te hanteren gedurende de zoektocht. Een ding mis ik wel en dat is het maken van peilingen, waarmee ik een fix kan maken. Er zijn toch enkele caches waarbij peilingslijnen worden gevraagd. Ik hoop dat er nog een firmware/software update komt, waarbij het dan wel mogelijk is.

Als premium lid heb je de mogelijkheid om data direct te uploaden naar de GPS. Dit gaat goed, maar we hebben wel ervaren dat bij lange stukken tekst niet alles correct wordt ge-upload naar de GPS. Hierdoor mis je vaak het belangrijkste deel van het verhaal, waardoor je het einddoel niet gaat halen. Controle is dan van belang.

Voor de rest alleen maar lof.

Geplaatst

Ik ben zeer tevreden over de helderheid van het scherm. Natuurlijk heb je wel eens last van de zon tijdens het lopen. Ik zet vaak de verlichting maximaal, waardoor het wel leesbaar blijft.

De nauwkeurigheid is volgens mij zeer goed. De nauwkeurigheid is heel vaak binnen de 6 meter.

Overhet algemeen een handzame GPS met veel mogelijkheden. Ik heb wel een extra hoesje gekocht om de GPS te beschermen. Het scrollen van langere teksten is soms iets lastiger.

Ik heb geen ervaringen met andere GPS units, maar deze bevalt mij zeer goed.

Geplaatst

Wat bedoel je met peilingen maken? Ik ken geen beperkingen van de 450 op dat gebied. Het enige dat ik echt mis zijn de gevarencirkels, maar daar heeft Technetium een mooie oplossing voor gebouwd.

Geplaatst

We hebben 'm nu een paar maanden en hij bevalt prima. Hij is vlot gebruiksklaar (heeft de satellieten dus snel gevonden) onder dicht bladerdek blijft-ie ook behoorlijk betrouwbaar, maar onze ervaring is intussen (na 1250 founds) toch wel dat de nauwkeurigheid van jouw gps tov de opgegeven coördinaten ook afhankelijk is van de nauwkeurigheid van de legger. Er zijn caches waar de cache inderdaad op 0 lag, maar ook waar we een flinke afwijking hadden. En dan niet alleen wij met de oregon, ook een gpsmap60csx, of een dakota of een oregon 550. De helderheid is ruim voldoende, immers als je je weer goed wilt oriënteren op het scherm, raak je het even aan de het ligt weer duidelijk op. Als je kiest voor navigatie via de weg, krijg je voor een kruising een duidelijk geluidssignaal, dus kan je de kaart nog even aantikken en bekijken.

Peilingen maken is kinderspel (zeker vergeleken met de meest simpele etrex die we hiervoor hadden) en het hoofdmenu is zelfs in te delen naar eigen believen. Caches uploaden (via GSAK) gaat prima, alle info is goed zichtbaar (itt tot uploaden via gc.com). Wat voor ons de doorslag gaf voor de oregon 450 tov de gpsmap62csx, is de mogelijkheid om een wherigo te lopen. En die zijn hartstikke leuk!

ALs ik jou was, zou ik er even wat tijd in investeren en er bij WP een paar vergelijken. Dan kan je zelf kijken welk scherm jou het beste bevalt.

Succes!

Laekense

Geplaatst

Ik heb de Oregon 450 nu een paar maanden en hij bevalt me prima. Peilingen maken van af je positie en vanaf een gegeven WP zijn goed te doen, geen berkingen daar. Enige kleine min-puntje hij piept heel snel dat de battarijen bijna leeg zijn, dan kan je nog een paar uur verder. Verder prima GPS

Geplaatst

Weinig meerwaarde eigenlijk, maar ook ik heb geen problemen met de 450. Ikzelf heb hem ook een aantal keren gebruikt als autogps, (waarschijnlijk door de kaart die ik heb) maar bevalt mij niet. Hij denkt dat een viaduct een afrit is. Hij is echt overcompleet. Het bereik is top, je kan veel kaarten plaatsen (met extra sd). Ik heb dus weinig aan te merken op de 450.

Gr

Dennisb

Geplaatst

Ik ben zeer tevreden over de helderheid van het scherm. Natuurlijk heb je wel eens last van de zon tijdens het lopen. Ik zet vaak de verlichting maximaal, waardoor het wel leesbaar blijft.

Ik heb een Oregon 300 en het scherm daarvan is misschien niet hetzelfde, maar ik wil de volgende tip met jullie delen: zet bij felle zon de achtergrondverlichting UIT. Je moet niet vechten tegen het zonlicht maar het voor je laten werken. Het scherm is dan prima af te lezen vanwege het zonlicht.

Geplaatst

Ik heb wel een 450(T) en ik heb gemerkt dat bovengenoemde opmerking hier ook voor geld. :thumbsup:

Geplaatst (bewerkt)

Na 3 maanden zat er een "sterretje" in het touchscreen, nochtans behandel ik mijn GPS met veel zorg in een hardcover en heeft een screenprotector.

Tot nu toe weet ik nog steeds niet hoe het sterretje erin gekomen is.

Tevens is het zo dat Garmin in BE en NL de touchscreens van de Oregon NIET kan herstellen (nochtans in UK en US wel) omdat zij geen hersteldienst hebben. Garmin stelt een omruiling voor, waarbij je €100 korting krijgt bij aankoop van een nieuw toestel...

Mijn conclusie:

Het zwakke punt van de Oregon is het touchscreen (is niet bestand tegen een stootje).

De Oregon x50 vind ik NIET robuust genoeg voor geocaching en over de Garmin repair service ben ik totaal niet tevreden.

NOOIT geen Oregon x50 meer.

Lees hier meer ivm Oregon touchscreen breuk.

bewerkt door DanPan
Geplaatst

Als hij er niet voor geschikt zou zijn vraag ik me af waarom ik er al maande geocache plezier mee beleef?

Geplaatst
Als hij er niet voor geschikt zou zijn vraag ik me af waarom ik er al maande geocache plezier mee beleef?

Zolang het touchscreen het niet begeeft, heb je er plezier aan. Eens het touchscreen defect is het één grote ellende!
Geplaatst

Mijn ervaring met de leesbaarheid van het scherm: Hoe meer zonlicht hoe beter. De achtergrondverlichting uit, en aflezen maar. Ook prima voor de batterijen. Geloof het maar, zonlicht lijkt als achtergrondverlichting te werken.

Verder vind ik het een prima GPS, maar ik heb geen ervaring met anderen, dus ik kan niet vergelijken.

Geplaatst

Na 3 maanden zat er een "sterretje" in het touchscreen, nochtans behandel ik mijn GPS met veel zorg in een hardcover en heeft een screenprotector.

Tot nu toe weet ik nog steeds niet hoe het sterretje erin gekomen is.

Tevens is het zo dat Garmin in BE en NL de touchscreens van de Oregon NIET kan herstellen (nochtans in UK en US wel) omdat zij geen hersteldienst hebben. Garmin stelt een omruiling voor, waarbij je €100 korting krijgt bij aankoop van een nieuw toestel...

Ik denk dat jij gewoon heel veel pech hebt, volgens mij ben je de enige die dit probleem aan de hand heeft.

Hier cachen we met een oregon 300 en 450 beide voorzien van scherm protectie. Ik zou geen andere meer willen

Geplaatst

Ik denk dat jij gewoon heel veel pech hebt, volgens mij ben je de enige die dit probleem aan de hand heeft.

Hier cachen we met een oregon 300 en 450 beide voorzien van scherm protectie. Ik zou geen andere meer willen

Danpan is niet de enige, er loopt ook een ander draadje over breuk in het touchscreen:

klik hier

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...